Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

yamaha yzf R1

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Motocykle
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motofanka




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Motolandia

PostWysłany: Czw 20:02, 26 Kwi 2007    Temat postu: yamaha yzf R1

Chyba nie ma osoby która by nie znała tej pięknej pani:)Od 1998 r,kiedy to weszła na rynek budzi zachwyt u nie jednego motocyklisty..no i nie ma się czemu dziwić-otóż R1 ciągle jest modyfikowana i ulepszana.Szybko zyskała popularność i zaliczana jest do czołówki motocykli sportowych najlepszej klasy 1000cm3.Model R1 który pojawił się na rynku w 2002 roku jest przykładem kolejnej edycji tego modelu..Stał się on wizualnie bardziej ostrzejszy i sprawia wrażenie agresywnego motocykla..Jednak kreacja zewnętrzna to tylko część modyfikacji..Największy wkład włożono w silnik--Czterocylindrowa "rzędówka" z rozrządem DOHC i pięcioma zaworami na cylinder, z pojemności 998 cm3 osiąga 152 KM (112 kW) przy 10.500 obr./min i ma już niewiele wspólnego z dotychczasową jednostką napędową.R1 z 1998 roku stało się fundamentem do wytwarzania kolejnych modeli..Zmodernizowano głowicę, a zastosowanie lżejszego wału korbowego zmniejszyło masę silnika co automatycznie sprawiło że motocykl szybciej wkręca się na obroty..Bardzo ważnym elementem który podległ wymianie jest układ wtryskowy który teraz sprawia poprawe przebiegu momentu obrotowego i mocy..Praca silnika przy takiej maszynie ma bardzo duże znaczenie więc od razu poprawił się jej wewnętrzny wizerunek..Motocykl dostosowywuje się do potrzeb kierowcy i bez problemu potrafi postawić na koło nie tylko na standardowej jedynce ale również wyższych biegach.w 2001 r twierdzono że nie ma lepszego układu hamulcowego od starej R1..Jednak z biegiem czasu technika również posuwa się do przodu i ukazano nową kreację hamluców i nową r1..No ale wróćmy do wizualii...Nowa r1 ma bardziej dopracowane szczegóły i świetnie się prezentuje..Większa odwaga dodaje uroku całemu motocyklu..Bardzo mi się podobają tzw.kocie oczy..ponadto zawieszenie ma pełną regulacje i dopasowywuje się tak jak kierowca sobie zarzyczy..

DANE TECHNICZNE

SILNIK
Typ - rzędowy, czterosuwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
Rozrząd - DOHC, 5 zaworów na cylinder
Pojemność - 998 cm3
Moc maksymalna - 152 KM (112 kW) przy 10.500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy - 105 Nm przy 8.500 obr./min
Zasilanie - wtrysk elektroniczny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Przełożenie wstępne - koła zębate
Sprzęgło - wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów - 6-stopniowa
Przeniesienie na koło tylne - łańcuch zębaty typu O-Ring
PODWOZIE
Rama - grzbietowa, aluminiowa Deltabox III
Zawieszenie - przód: widelec teleskopowy upside-down o średnicy 43 mm (pełna regulacja); tył: wahacz aluminiowy z pojedynczym elementem resorująco- tłumiącym (pełna regulacja)
Hamulce - przód: podwójny tarczowy o średnicy 298 mm z zaciskami 4-tłoczkowymi; tył: tarczowy o średnicy 220 mm z zaciskiem 4-tłoczkowym
Ogumienie - przód: 120/70 ZR 17; tył: 190/50 ZR 17
MASY I WYMIARY
Masa w stanie suchym - 174 kg
Masa własna - 193 kg
Rozstaw osi - 1395 mm
Dł./szer./wys. - 2035 / 705 / 1105 mm
Wysokość siodła - 820 mm
Pojemność zbiornika paliwa - 17 l
OSIĄGI
Prędkość maksymalna - 276 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h - 2,9 s
Zużycie paliwa - 5,6-9,2 l/100 km
Cena - 51.800 zł (z 26.08.2002)

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) text by ja
(C) dane techniczne: ? (nie pamiętam Embarassed)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Czw 20:55, 26 Kwi 2007    Temat postu:

Dla mnie w sumie wszystkie jednoslady "scigacze" sa takie same.. Przerazaja mnie ich ceny..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motofanka




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Motolandia

PostWysłany: Czw 21:03, 26 Kwi 2007    Temat postu:

Tak masz rację..Wszystkie tworzone są "na jedno kopyto"Smile Ale jednak to że wizualnie są podobne,różnią się wnętrzem..Pozatym najczęsciej płacimy za firme:/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prison




Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gałkowice Nowe
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:44, 08 Wrz 2008    Temat postu:

R1 to flagowy model Yamahy, który przyciąga uwagę agrysywnym wyglądem jak i danymi technicznymi których samo czytanie podnosi już poziom adrenaliny. Obecnie jednostka napędowa już zmodernizowana która uzyskuje 172 KM a z doładowaniem dynamicznym (czyli przy predkości zbliżonej do maksymalnej powietrze wlatujące do air boxu jest już pod pewnym ciśnieniem które zapewnia nam 8 dodatkowych koników to taki naturalny kompresor jednym slowem) 180 KM a to już świetny wynik. Do Yamahy należy tutuł pierwszego seryjnego motocykla który uzyskał stosunek mocy do masy 1:1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Motocykle Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin