Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Alfa Romeo 156

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pią 21:51, 23 Mar 2007    Temat postu: Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156 zastapiła model 155 w 1997 roku. Swój żywot zakończyła w 2006 roku, gdy na rynek wprowadzono jej następce - model 159. Samochód ma bardzo piękną linię nadwozia. Począwszy od przodu z znanym logo marki, boku Alfy 156, któremu dynamizmu dodaje ukrycie klamki tylnich drzwi w słupku, a skończywszy na tyle. Nie ma się więc raczej dziwić, że jurorzy konkursu COTY (Car Of The Year) przyznali Alfie Romeo 156 tytuł Auta Roku 1998. Dwa lata po tym wydarzeniu włoski producent zadecydował o wporwadzeniu wersji kombi (zwaną u Alfy SW - SportWagon). Jednak nie było to tak pakowne kombi jak np. Volskwagen Passat Variant. Na pierwszym miejscu podczas projektowania tej wersji nadwoziowej był styl. Praktyczność (w tym pojemność bagażnika) zeszła na dalszy plan. W 2003 roku Alfa Romeo odświeżyła model 156. Z przodu pojawiły się nowe reflektory, zderzak oraz trochę zmieniona atrapa chłodnicy. Z tyłu także zmieniono lampy oraz zderzak. W 2004 roku włoska marka wprowadziła na rynek model 156 Crosswagon i Crosswagon Q4. Była to podwyższona wersja SW z plastikowaymi nakładkami na zderzak oraz progach. W salonach była także dostępna specjalna wersja "sto piędziesiątki szóstki" - GTA (wersja ta nie przechodziła lifitngu tak, jak zwykłe wersje 156). Te trzy literki znaczą u Alfy to samo co u VW GTi, u Opla OPC, u BMW M itd. Wersja GTA różniła się od słabszych sióstr przede wszystkim wyglądem. Miała bowiem nowe zderzaki, progi, felgi. Była także nieco niżej osadzona od reszty wersji modelu 156.
Gdy zasiądziemy w środku zauważymy tróramienną kierownicę, za którą znajdziemy dwa osadzone w tubach zegary (pomiędzy nimi znajdują się kontrolki). Owe zegary są osadzone tak, że pasażer obok kierowcy nie może dostrzec z jaką prędkością porusza się samochód (bo po co ma się stresować, że kierowca przekroczył prędkość Wink). W środku miejsca jest (że tak się wyrażę) średnio dużo. Jeżeli chodzi o bagażnik to w wersji sedan ma on pojemność 380 litrów, a w kombi zaś ma on 360 litrów przy złożonych siedzeniach. Jeżeli rozłożymy tylną kanapę otrzymamy przestrzeń ładunkową o pojemności 1180 litrów.
Pod maską Alfy 156 może drzemać jeden z kilku silników benzynowych bądź wysokoprężnych. Nawet najsłabszy benzyniak (1.6 o mocy 120 KM) zapewnia wystarczające osiągi (sprint 0-100 km/h trwa 10,5 sekundy, prędkość maksymalna jest równa 200 km/h). Jednak dla tych, którzy wolą bardziej sportowych osiągów przeznaczono mocniejsze jednostki zasilane cieczą zwaną beznyną - 1.8 o mocy 144 KM (sprint 0-100 km/h 9,4 sekundy; prędkość max. 208 km/h), 2.0 o mocy 155 KM (sprint 0-100 km/h 8,8 sekundy; prędkość max. 214 km/h) oraz 2.5 V6 o mocy 190 KM (sprint do setki 7,3 sekundy; prędkość max. 230 km/h) (kombi we wszytskich w/w silnikach przyspiesza do setki o 0,1 wolniej). W wersji GTA stosowano sześciocylindrowy motor o pojemności 3.2 litra i mocy 250 KM (spirnt do setki w 6,3 sekundy; prędkość max. 250 km/h). Miłośnicy silników zasilanych ropą naftową mają skromnieszy wybór. Do wyboru były tylko 3 diesle - 1.9 JTD 8V o mocy 115 KM (sprint od zera do setki w 10,3 sekundy; prędkość maksymalna 191 km/h), 1.9 JTD 16V o mocy 140 KM (sprint do setki w 9,3 sekundy, prędkość max. 209 km/h) oraz 2.4 JTD o mocy 140 KM (sprint 0-100 km/h w 9,4 sekundy; prędkość maksymalna 205 km/h).
"Dlaczego fani Alfy nie witają się w ciągu dnia - bo rano widzieli się w warsztacie" - głosi jedna z anegdot o Alfie Romeo. Jednak "sto piędziesiatka szóstka" ma swój wdzięk, którzy jedni kochają a inni nienawidzą. Posiadaczem używanej Alfy Romeo 156 można stać się, gdy ma się w kieszeni conajmniej 15 000 zł (wg katalogu "Auto Świat Używane Katalog 2007").

FOTO:
- przed lifitngiem:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- wersji GTA:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- sedan i kombi po lifitngu:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- wersji Crosswagon & Crosswagon Q4:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


(C) wikipedia.pl
(C) google.pl
(C) netcarshow.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kavior




Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Centrum Dowodzenia Światem

PostWysłany: Pią 22:41, 23 Mar 2007    Temat postu:

Mi się ta Alfa podoba. Ale ta wersja sprzed liftingu. Po Elblągu jeździ jakaś czarno-metaliczna. I się fajnie prezentuje Wink

Dobry tekst, jak zwykle zresztą Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:55, 23 Mar 2007    Temat postu:

Mi równierz się podoba szczególnie GTA widziałem jak kiedyś u nas na prostej ok.2km jechał ok. 200km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:19, 23 Mar 2007    Temat postu:

No cóż nie będę inny. Trzeba przyznać, że włosi robią piękne auta. Bardzo mi się również podoba wersja kombi. Jednak niestety lifting trochę zepsuł stylistykę auta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:17, 24 Mar 2007    Temat postu:

Co ciekawe Alfe 156 zaprojektował Polak Shocked gdzies to kiedys czytałem (chyba w motorze) a sam samochód jest super, klasyczna stylistyka a nastęca - 159 jeszcze lepsze Smile)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Sob 11:00, 24 Mar 2007    Temat postu:

co do alfy 156 bardzo ładne autko i niestety awaryjne i z niskim poziomem bezpieczeństwa...Po liftingu było już lepiej a wersja 159 to już cud miód i orzeszki Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:57, 24 Mar 2007    Temat postu:

veyron napisał:
Co ciekawe Alfe 156 zaprojektował Polak Shocked gdzies to kiedys czytałem (chyba w motorze) a sam samochód jest super, klasyczna stylistyka a nastęca - 159 jeszcze lepsze Smile)

Wiem że polak projektuje jaguary ale wydaje mi sie że w alfie był to model 166.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:55, 24 Mar 2007    Temat postu:

Tadeusz Jelec jest głównym projektantem wnętrz Jaguarów. A co do Polaka w Alfie no cóż już są wszędzie, nawet na zmywakach w Irlandi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 18:51, 25 Mar 2007    Temat postu:

Jeśli chodzi o tę klasę samochodów to Alfa bezapelacyjnie wygrywa pod względem stylistyki. 156 jest piękna w swej prostocie ;]

Jednak niestety schorzeniem wszystkich Alf jest słabe zawieszenia, które na naszych drogach pada momentalnie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Nie 20:42, 25 Mar 2007    Temat postu:

przemekp14 napisał:
co do alfy 156 bardzo ładne autko i niestety awaryjne i z niskim poziomem bezpieczeństwa...Po liftingu było już lepiej a wersja 159 to już cud miód i orzeszki Very Happy


Dokładnie Cool

Nie wiem co w tym dziwnego, że Polak zaprojektował. W Motorze niejednokrotnie pisali o utalentowanych stylistach z kraju na Wisłą. To jakiś koleś wygrał konkurs na nową Micre a to ktoś wygrał konkurs na model A6 itd. W końcu Polak potrafi Wink

Jednak Alfa mnie odpycha swoja awaryjnością. Kolega miał 156 po liftingu, jak jego ojciec podjeżdżał po niego to mi s.... Wink Jeżeli raz w miechu nie byli w serwisie, to było dziwne. Na konsoli paliły się cały czas kontrolki, to że poducha jest zepsuta itd. W serwisie nie mogli sobie z tym poradzic i tak w kółko ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin