Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ford Ranger

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pią 16:04, 18 Maj 2007    Temat postu: Ford Ranger

Na rynku amerykańskim Ford słynie (poza Mustangami) z produkcji pickupów serii F. W ofercie (w USA) ma zarówno "mały" (jak na amerykańskie warunki) model F150 jak i ogromny F450. Teraz firma Ford zaproponowała europejskiej klienteli model Ranger.
Przód jest jakby z innej epoki - wielki, prostokątny, obramowany chromowaną obwódką (chrom ma także na poprzeczkach) grill z wielkim, eliptycznym, granatowym logiem Forda na środku. Reflektory są równie proste w formie - są prostokątne. Widoczność do tyłu poprawiają wielkiej (oczywiście prostokątne) lusterka. Z tyłu rzucą się nam w oczy duże klosze świateł oraz duży znaczek Forda. Wersja Limited różni się od wersji XL oraz XLT zewnętrznie - ma chromowane progi oraz tylną belkę (która jest jednocześnie zderzakiem). Wersja ta ma również lakierowane w kolorze nadwozia poszerzenia nadkoli.
Klienci mają do wyboru trzy wersje kabin. Podstawowa jest dwudrzwiowa i dwuosobowa (występuje tylko w wersji XL). Ma największą pakę (2280 mm długości) oraz największą ładowność (1235 kg). Te rzeczy czynią tą wersję typowym wołem roboczym. Drugą wersją kabiny jest dwudrzwiowa, 4-osobowa wersja (występuje w tej samej wersji co krótka kabina) (tzw. półtorej kabiny). Aby zająć w niej miejsce na tylniej dwuosobowej ławce trzeba złożyć przedni fotel. Długość paki tej wersji jest pośrodku między wersją 2- a 4-osobową (wynosi 1753 mm), tak samo jest z ładownością (1225 kg). Najczęstszym kupowanym typem kabin pickupów w Polsce to 4-drzwiowe, 5-osobowe nadwozie. Na tylną kanapę można wygodnie usiąść, wchodząc na nią przez drugą parę drzwi. Jednak ta wersja ma najkrótszą pakę i najmniejszą ładowność (odpowiednio 1530 mm i 1175 kg). Ta kabina występuje we wszystkich poziomach wyposażenia. Ale jeżeli ktoś uzna, że ładowność, którą oferuje Ford Ranger jest dla niego za mała może holować tym samochodem przyczepę o masie do 3 ton.
Wewnątrz miejsca tyle co w kompakcie. Kierowca siedzi za czteroramienną kierownicą, na której umieszczono logo Forda. W wyposażeniu seryjnym każdego Forda Rangera znajdą się: poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system ABS, wspomaganie oraz regulowanie kierownicy, elektryczne szyby oraz lusterka, radio z CD czy centralny zamek. W najbogatszej wersji, Limited, do wyposażenia seryjnego należą (oprócz wcześniej wymienionych rzeczy): skórzana tapicerka, klimatyzacja, czujniki parkowania czy pakiet stylistyczny obejmujący chromowane progi, tylną belkę-zderzak oraz lakierowane w kolorze karoserii poszerzenia nadkoli. Wszystkie dostępne w Polsce wersje Rangera są wyposażone w napęd na cztery koła.
Pod maską "fordowskiego" pickupa pracuje silnik wysokoprężny o pojemności 2.5 litra, który generuje moc 143 KM i moment obrotowy równy 330 niutonometrom. Osiągi nie są oszałamiające, ale nie chodzi o nie w tego typie aut tak bardzo jak w aucie sportowym (Ranger waży - w zależności od wersji - od 1785 kg do 1845 kg). Sprint od zera do setki zajmuje 17,9 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 158 km/h. Silnik spala średnio 8,9 litra na każde przejechane 100 kilometrów. Z jednostką napędową współpracuje 5-biegowa, manualna skrzynia biegów.
Za najtańszą, roboczą, wersję Forda Rangera musimy zapłacić 68 515 zł*. To (na pierwszy rzut oka) duża suma. Ale myślę, że rekompensuje ją bogate wyposażenie seryjne. Wersję "półtora kabinową" kupimy za 78 031 zł*. Za najtańszą wersję z 4-drzwiową 5-osobową kabiną trzeba zapłacić 85 644 zł*. Najbogatszy Ranger to wydatek 104 200 zł*.
Czy Ford Ranger ma szansę zawojować rynek pickupów w Polsce? Moim zdaniem tak, bogate wyposażenie, duża ładowność (w zależności od wersji od 1235 kg do 1175 kg) oraz dobry silnik mogą sprawić, że na pewno wprowadzi trochę zamieszania w tym segmencie. Droższy od Forda w podstawowej wersji (w tym segmencie) jest tylko SsangYong Actyon Sports (kosztuje 73 700 zł*).

FOTO:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


* ceny pod odliczeniu 22% podatku VAT; ceny z VAT-em: 87 840 zł, 100 040 zł, 109 800 zł, 133 590 zł. Cena SsangYounga to 97 900 zł.

(C) text: mój na bazie artykułu w "Katalogu Auto Świat 4X4"
(C) foto: google.pl mojeauto.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 16:27, 18 Maj 2007    Temat postu:

Rynek pick-upów w naszym kraju rośnie niezwykle szybko ;]
Te auta stały się bardzo popularne od czasu gdy można całkowicie odliczyć od nich podatek. Ford moim zdaniem trochę za długo zwlekał z wprowadzeniem tego modelu, ponieważ rynek został już dominowany przez Navarę, Hiluxa i L200. Jednak z całą pewnością znajdzie się jeszcze wielu chętnych ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:50, 18 Maj 2007    Temat postu:

Stary Ranger mi się nie widział, ale ten jest super. Ma fajny wygląd, ale to chyba nie najważniejsze. Kiedy czytałem o nim w (chyba w ) automoto, to byłem pozytywnie zaskoczony. Myślę ze to dobra propozycja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:25, 18 Maj 2007    Temat postu:

Jeśli miałoby mi autko służyć do rekreacyjnych wyjazdów w teren wybrał bym klasyczną terenówkę z nadwoziem "kombi", a jeśli do pracy to by mi się nie nadał raczej, gdyż wówczas bym szukał dużej otwartej przestrzeni ładunkowej, no chyba, że wersja z krótką dwuosobową kabiną. Ale ponieważ ani nie jeżdżę w teren ani nie potrzeba mi pick-upa to jestem na nie dla tego auta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapa




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: od bociana.

PostWysłany: Pią 17:47, 18 Maj 2007    Temat postu:

A ja powiem krótko:

-Wolę Dodge'a Rama. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 20:50, 18 Maj 2007    Temat postu:

Nie ma to jak pickup Smile Zwróćmy uwagę na jego cenę.. robi wrażenie (patrząc na jego konkurencje) Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Sob 11:40, 19 Maj 2007    Temat postu:

Jest nawet całkiem ładny, ale japońce sobie w kasze nie dadzą pluć ;]

Navarra jest zdecydowanie najlepsza w tej klasie, jak dla mnie i chyba nikt nie jest w stanie jej zagrozić xD ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Sob 12:21, 19 Maj 2007    Temat postu:

Tak, tylko Navara jest droższa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:27, 19 Maj 2007    Temat postu:

Ford moim zdaniem trochę za długo zwlekał z wprowadzeniem tego modelu, ponieważ rynek został już dominowany przez Navarę, Hiluxa i L200. Ale ponieważ ani nie jeżdżę w teren ani nie potrzeba mi pick-upa to jestem na nie dla tego auta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Sob 12:41, 19 Maj 2007    Temat postu:

Mimo tego, że Nissan czy Toyota wprowadziła już swoje pick-upy to Ford ma bardzo duże szanse na wbicie sie w rynek Smile Tak jak już mówiłem (cena).. Navara jest o ponad 20 tys. droższym autem..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin