Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TVR Sagaris

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:31, 21 Mar 2007    Temat postu: TVR Sagaris

Jeśli oglądaliście film „Kod dostępu”, a wasza uwaga nie była skupiona jedynie na pięknej Halle Berry, być może zapamiętaliście pewien efektowny sportowy samochód szalejący na ulicach Los Angeles. Był to TVR Sagaris, a za jego kierownicą siedział John Travolta, miłośnik Elvisa, szybkich wozów i dużych samolotów.
Co ma TVR do Abramowicza?
Po zakończeniu zdjęć Travolta oraz grający hakera Stanleya Jobsona Hugh Jackman zachwycali się możliwościami tego pojazdu. Jackman opowiadał nawet, że nauczył się nawet zawracać w miejscu przy prędkości... 200 kilometrów na godzinę. Obaj zachwycali się również egzotycznym wyglądem Sagarisa.
A teraz zagadka – co wspólnego ma ten samochód z piłkarską drużyną Chelsea Londyn? Odpowiedź: rosyjskie pieniądze. Innymi słowy, TVR też ma swojego Abramowicza. Na imię mu Nikołaj Smoleński. Przed dwoma laty ten syn moskiewskiego bankiera wykupił brytyjską markę i tak jak, Roman „Chelskij" zrobił mistrzowską drużynę w Londynie, tak Nikołaj zapragnął robić mistrzowskie samochody w Blackpool. Może dlatego, że tamtejsi piłkarze pałętają się gdzieś po czwartej lidze... Natomiast TVR przestał się szczycić mianem jednego z ostatnich prawdziwie brytyjskich producentów.
Smoleński czwartym właścicielem
Marki tej nie byłoby gdyby nie sir Trevor Wilkinson. To on, zafascynowany wyścigami, w połowie lat czterdziestych rozpoczął budowę swojego pierwszego wyczynowego bolidu. Od imienia Wilkinsona pochodzi też nazwa stworzonej przez niego marki (początkowo nazywała się Trevcar Motors). Premierowy TVR powstał w roku 1949, jednak sławę przyniosły mu modele Grantura z 1958 roku oraz stworzony pięć lat później Griffith. W roku 1965 firmę przejął Martin Lilley, który wyprodukował między innymi kultowego Tasmina i Tuscana oraz zapoczątkował słynne serie S i M. Na początku lat osiemdziesiątych sprzedał jednak TVR Peterowi Wheelerowi, a ten dwa lata temu ustąpił miejsca Smoleńskiemu. Wheeler nie wycofał się jednak z rządzenia firmą – zagwarantował sobie miejsce w zarządzie oraz stanowisko głównego konsultanta do spraw stylistyki i konstrukcji aut.
Lekka i szybka maszyna
Sagaris jest pierwszym modelem rosyjskiej ery w TVR. Nazwa samochodu pochodzi od małego topora wojennego używanego przez Scytów kilkaset lat przed Chrystusem. Broń ta była o tyle groźna, że jest ostrze było w stanie przebić się nawet przez najsolidniejszą zbroję. Nazwany w ten sposób samochód nie mógł więc być małym, spokojnym miejskim pojazdem. Wystarczy powiedzieć, że Sagaris przeszedł chrzest bojowy na torze Le Mans. To wystarczająca rekomendacja.
Konstruktorzy nowego TVR poświęcili wiele pracy na przygotowanie jego nowatorskiej, opływowej sylwetki. Auto projektowano z wykorzystaniem przede wszystkim wyników badań w tunelu aerodynamicznym. Brytyjski inżynierowie korzystali też z doświadczeń zdobytych przy tworzeniu wyczynowych bolidów, takich jak T 350. Dzięki temu nadwozie Sagarisa waży niewiele ponad tysiąc kilogramów. A po połączeniu z 406-konnym silnikiem powstaje lekka i szybka maszyna, która na osiągnięcie prędkości 100 kilometrów na godzinę potrzebuje zaledwie 3,7 sekundy. Sześciocylindrowa jednostka zamontowana pod maską tego auta ma cztery litry pojemności. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pomocą pięciostopniowej manualnej skrzyni biegów. Sagaris potrafi rozpędzić się do 313 km/h.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:39, 21 Mar 2007    Temat postu:

Sagaris to chyba najlepszy TVR który jest obecnie produkowany. Wygląda super i setke w 3,7 sek. osiąga Very Happy 5+/6
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 21:00, 21 Mar 2007    Temat postu:

Mi ten samochód z wyglądu się bardzo podoba. Te nietypowe linie. Bez wątpienia wyróżnia się spośród innych aut. Jednak to rosyjskie pochodzenie, to trochę zmniejsza zaufanie do żywotności tego auta... I jakości wykonania... Pocieszające jest to że w głębi duszy jest brytyjczykiem ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:05, 21 Mar 2007    Temat postu:

Nie wiem czy napewno ale wydaje mi się że został zaprojektowany i wyprodukowany zanim rosja go kupiła
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 21:11, 21 Mar 2007    Temat postu:

Michaelw napisał:
Nie wiem czy napewno ale wydaje mi się że został zaprojektowany i wyprodukowany zanim rosja go kupiła
A no to bardzo pocieszające by było ;] Bo samochód świetny moim zdaniem ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:01, 22 Mar 2007    Temat postu:

Nawet gdy by był z Rosji to i tak był by super Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin