Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Bader Racing] Volkswagen Karmann Ghia (993) RS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Macias




Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 20:10, 21 Gru 2007    Temat postu: [Bader Racing] Volkswagen Karmann Ghia (993) RS





W pierwszej kolejności zastanówmy się nad tym, co wspólnego mają ze sobą Volkswagen Karmann Ghia i Porsche 911? Jakieś propozycje? Taak, oczywiście, że dziadka. Starego dobrego „Garbusa”. Podobnie zresztą, jak VW: T1, T2, T3, Kübelwagen, Schwimwagen i cała masa innych pojazdów, w których palce maczał pan Ferdynand, ale to już zupełnie inna sprawa…
Gdy przyjrzymy się lepiej temu konkretnemu modelowi znajdziemy więcej podobieństw, ale o tym za chwilę.
Przyglądając się waszym opinią odnośnie Karmann Ghia, zauważyłem że większość osób poruszyła kwestię niskich osiągów. Przypomniałem sobie jak w okolicach 2005 roku znalazłem wzmianki o pewnym nietypowym pojeździe. Więc jeśli jesteś jedną z osób, dla których osiągi Karmann-a są wręcz żenujące, to myślę że ta wersja powinna Cię zadowolić.

Tyle tytułem wstępu.
Przejdźmy teraz do bohaterów dzisiejszego odcinka, czyli jednego z 362,601 wyprodukowanych Karmann-ów coupe typu 14 i Jochen-a Bader-a założyciela i właściciela firmy Bader Racing. Otóż po głowie pana Bader-a długo krążyła pewna myśl. Co by było gdyby połączyć piękną sylwetkę Karmanna z osiągami godnymi pojazdom z Zuffenhausen? Cytując słowa chyba najbardziej znanego angielskiego dziennikarza motoryzacyjnego („There’s only one way to find out”) Jochen postanowił upchnąć silnik o pojemności 3,6 litra pochodzący z 911 (993) w nadwozie tego klasyka. Dla normalnego człowieka moc 286 koni przy masie niecałej tony wydaje się być „wystarczającą”, jednak nie dla naszego szalonego konstruktora… Używając wyczynowych części udało mu się wycisnąć 320 koników i maksymalny moment obrotowy na poziomie 386 Nm. Mimo wcześniej wspomnianego szaleństwa, Jochen nie zapomniał o bezpieczeństwie. Podwozie i zawieszenie (z możliwością pełnej regulacji) zbudowane zostało od podstaw. O sztywność nadwozia dba klatka bezpieczeństwa. Natomiast hamulce pochodzą od tego samego dawcy co silnik.

W chwili zakończenia budowy pierwszego egzemplarza (połowa 2005 roku) w ofercie firmy Bader Racing pojawiła się możliwość wypuszczenia krótkiej serii tych pojazdów. Jednak dużą barierą okazała się cena - 255 000 Euro.

Budowa:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Fotki:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

DSF Tracktest:



[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Gdybym mógł się przejechać to też bym się cieszył Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


Źródła:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Macias dnia Pią 20:13, 21 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapa




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: od bociana.

PostWysłany: Pią 21:09, 21 Gru 2007    Temat postu:

Kurde skąd tu wytrzasnąć 255 Koła Euro? Jak dla mnie to full wypas pod względem wyglądu jak i motorku Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:14, 21 Gru 2007    Temat postu:

Super Shocked Zwykły Karmann to żenada przy tej maszynie Razz Po tuningu widać lekko podkreśloną piękną sylwetkę. Dobrze że zostawili piękną linię boczną... Jak widać na torze pokonało takie auta jak Audi RS4 czy Alfa 156 GTA, która zwykłego VW zostawiłaby daleko w tyle...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 21:21, 21 Gru 2007    Temat postu:

O kurcze! Sztos maszyna ! ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:29, 21 Gru 2007    Temat postu:

A ja w nim jakoś nic nie widzę Confused Wolał bym kupic i Porschaka i VW i po problemie Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 21:45, 21 Gru 2007    Temat postu:

No proszę ;] a wygląda tak niepozornie ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:24, 22 Gru 2007    Temat postu:

Karmah bosko wygląda brakowało w nim mocy, ale te auto jest za******e. Widzę że na torze radzi sobie celująco, ale pobił te auta tylko dlatego że jest mały a tor w Motorwizji jest bardzo malutki i zakrętowaty. Ktoś zrobił konkurcje dla Lotusa Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżony
VIP



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawichost/Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:10, 22 Gru 2007    Temat postu:

Wstyd się przyznać ale jest świetny jeden z bardzo niewielu ładnych VW w dodatku z takimi osiągami Very Happy Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:27, 22 Gru 2007    Temat postu:

Michaelw napisał:
[...]zakrętowaty[...]
Ten tor jest dość wolnowaty wg mnie Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin