Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bentely R Continental

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Śro 6:36, 05 Sie 2009    Temat postu: Bentely R Continental

Był rok 1952. Bentley zaprezentował model R Continental.
Z przodu wagę przykuwa chromowany zderzak oraz duża atrapa chłodnicy z kilkudziesięcioma pionowymi żebrami. Ponadto błotniki są wyraźnie widoczne. Maska jest długa i zwężająca się ku atrapie chłodnicy. Patrząc na to auto z boku widać jak długa jest przednia część samochodu. Za nią znajduje się kabina 2+2. Za drzwiami zaczyna się już tylny błotnik. Tylna część samochodu jest płaska. Wystające są jedyne błotniki, na końcach których znajdują się tylne światła.
Kierowca ma przed sobą wielką, cienką, trójramienną kierownicę. Za nią znajdują się dwa duże wskaźniki - prędkościomierz i obrotomierz. Poza tym w drewnianej desce rozdzielczej znajduje się pięć innych wskaźników. Na wyposażeniu znalazło się również radio.
Pod maską Bentleya R Continentala pracuje sześciocylindrowy silnik o pojemności 4.5 litra. Ma on moc 150 koni mechanicznych. Współpracuje z nim czterostopniowa, manualna skrzynia biegów. Rozpędza on to auto do 96 km/h w 13,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 180 km/h. Jednak w maju 1954 roku do sprzedaży trafiła nowa jednostka napędowa. Również miała 6 cylindrów, ale jej pojemność to 4.8 litra. Moc wzrosła do 178 koni mechanicznych. Poprawiły się również osiągi - do 96 km/h Bentley rozpędza się w 12,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 185 km/h.
Produkcję Bentleya R Continentala zakończono w 1955 roku. Przez trzy lata produkcji wyprodukowano 208 egzemplarzy, licząc w tym prototyp. Z tych 208 sztuk 165 miało kierownicę z prawej, a 43 z lewej strony.

FOTO:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) wikipedia
(C) google
(C) retro-cars.net
(C) autowp.ru
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gucio




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Śląskie

PostWysłany: Śro 8:59, 05 Sie 2009    Temat postu:

Ja wprawdzie jestem zwolennikiem starych klamorów,ale te stare Bentleye nigdy specjalnie mi nie imponowały. Wink Jednak teraz jest inaczej.Samochód jest rarytasem - teraz się za nim obejrzę,zrobię zdjęcia itp przez to że patrząc na nowe plastikowe samochody które powoli zaczynają UFO przypominać to ten Bentley jest nadzwyczaj piękny Smile Ulga dla oczu poprostu Smile
Osiągi całkiem niezłe jak na tamte czasy,choć w tych czasach pewnie wielu ludzi wyśmiało by go bo "Co to , 4.8 litra i 178 km ? To moje Polo TFSI ma 150" - Takich ludzi nie nawidzę , to co jest najpiękniejsze w tym wozie , to to że jest on stary Smile Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Śro 16:11, 05 Sie 2009    Temat postu:

Auto bardzo mi się podoba. Wg mnie jego linia jest piękna. A że silniki nie są za mocne i, na dzisiejsze czasy, oferują osiągi kompaktów? Szczerze to mam to w... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:40, 05 Sie 2009    Temat postu:

Hehe Gucio tylko nie bij tych ignorantów (przepraszam wszystkich, którzy myslą tak jak napisał Guciol, że nazwałem ich ignorantami). Co do samego auta, to nawet ładny, ale nie o urodę i osiągu to chodzi. To jest jednak już klasyk i chodzi o to, żeby go jak najdłużej utrzymać na chodzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin