Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Triumph America.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Motocykle
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:46, 27 Sty 2007    Temat postu: Triumph America.

Marka Triumph kojarzy się nam bez wątpienia z tradycjami i świetnością brytyjskiej motoryzacji. America chołduje tym wszystkim skojarzeniom. Jest to motocykl klasyczny do bulu!
Typowo chopperowa sylwetka i pozycja sprawiają, iż kierowca swobodnie przemierza kolejne kilometry. Miękka i delikatna charakterystyka rzędowego twina w łudzący sposób przypomina pracę V-ki. Już przy 3000 obrotów 60 Nm daje o sobie znać, ochoczo wyrywając motor do przodu i kontynuując zabawę do 140km/h, przy których to pęd powietrza skutecznie zniechęca nas do dalszego odkręcania manetki (a trochę jej jeszcze zostaje przy tych 140km/h).
Zawieszenie zaś jest na tyle miekkie abyśmy mogli spokojnie przejechać 200km bez postoju i jednocześnie na tyle twardę aby móc bezstresowo pokonywać zakręty. Motocykl jest niesamowicie stabilny i bardzo mało podatny na podmuchy wiatru.
Zakończmy jednak to ogólnikowe bredzenie i przejdźmy do szczegółów. Silnik: Jak już wspomniałem mamy doczynienia z dwoma garami w rzędzie. Trochę to dziwne rozwiązanie jak na choppera, niemniej jednak trzeba pochwalić inżynierów Triupha albowiem silnik zachowuje się jak typowy widlak.
Ciągnie od samego dołu, gra jak należy i....stosunkowo mało pali! W teście nie wciągnął na 100km więcej jak 5,5 litrów! A lekkiej jazdy nie miał!. Uwagę zwraca skrzynia biegów. Jest ona NIESAMOWITA!. Tak, tak! Niesamowita. Dawno już nie miałem okazji jeździć motocyklem, w którym biegi wchodziłyby z równą łatwością i praktycznie bezgłośnie. Wielki plus tak za silnik jak i za skrzynię!
Mówiąc o silniku nie sposób nie napomnieć o jego zasilaniu. W garnki benzynę lejemy dzięki dwóm gaźnikom z czujnikami położenia przepustnicy oraz elektrycznym podgrzewaniem! Skoro mowa o grzaniu. Silnik jest chłodzony powietrzem i olejem, wobec czego jego głębokie użebrowanie dodatkowo pogłębia klasyczność całego pojazdu.
Całość gra i chodzi jak w zegarku. Dźwięk motocykla jest trochę stłumiony ale całkiem przyjemnie basowy. Myślę, że gdyby wypruć te piękne wydechy, motocykl nie przejechałby niezauważony po jakiejkolwiek ulicy! Zawieszenie: Silnik wiadomo napędza pojazd. Pojazd zaś musi się na czymś poruszać. Tutaj do dyspozycji mamy przedni standardowy widelec teleskopowy z lagami grubości 41mm. Za tył odpowiadają sprężynowe amortyzatory z regulacją naprężenia wstępnego. Elementy te świetnie spełniają swoje zadanie, skutecznie tłumiąc nierówności nawierzchni jednocześnie dając poczucie bezpieczeństwa wystarczające do dość dynamicznego pokonywania zak
Mówiąc o zawieszeniu, należy wspomnieć o ramie. Otwarta, rurowa, stalowa. Niestety, producent nie zabezpieczył należycie ramy przeciwko korozji i na numery seryjne wybite na główce zostały w całości pokryte rdzą. Także z pod główki, przy rurze sterowej widać rdzawe wycieki. Troche niepokojące zjawisko!!
Hamulce: Motocykl w stanie suchym waży "raptem" 226kg. Jakoś tą masę trzeba powstrzymać przed bezlitosnym nakręcaniem kolejnych kilometrów. Do tego służa hamulce. Z przodu imponująca 310mm tarcza z dwutłoczkowym zaciskiem.
Z tyłu nieco skromniej, albowiem "zaledwie" 285mm tarcza i równierz dwutłoczkowy zacisk. W połączeniu z oponami Bridgestone o wprost niespotykanej przyczepności, sprawiają iż motocykl zatrzymuje się niemalże w miejscu. Hamulce to duży plus tego motocykla.
Jazda: Jazda trochę rozczarowuje. Nogi są bardzo mocno wyciągnięte do przodu. Kierownica piekielnie szeroka. Z początku ciężko było mi się przyzwyczaić. Po paru kilometrach dopiero, czułem się trochę swobodniej. Niemniej jednak dużo czasu wymaga przyzwyczajenie się do ciągłego naporu powietrza na kask i klatkę. Na tym motocyklu poprostu powyżej 90km/h wieje. I to tak, że czasami ma się wrażenie, iż kierownica wyleci nam z rąk zaś nasze niczym nie zabezpieczone ciało odfrunie z motocykla. Przydałaby się jakaś szybka!!
Jeśli jednak się przyzwyczaimy do wietrznej pogody na tym moto, jazda sprawi nam ogromne wiadro frajdy! Silnik może nie posiada niesamowitej mocy, ale ciągnie równo zaś w czasie jazdy w niskim zakresie obrotów, każdemu odkręceniu manetki towarzyszy lekko stłumiona kawalkada. America świetnie nadaje się zarówno na wypady za miasto jak i na przetaczanie się od kafejki do kafejki. Nie przyniosła by też wstydu, gdybyśmy pojawili się na niej w pracy Smile/ A pasażer? Jeśli ma odwage to zapraszam. Ja odważnego nie znalazłem.
Drobiazgi: Drobiazgi są rzeczami, które najczęściej irytują. Jednym z nich, jest bardzo kiepska widoczność kontrolek, innym jest brak wskaźnika paliwa. Jest to o tyle irytujące, że do baku ciężko zajrzeć ze względu na magiczne systemy zapobiegające magicznym zjawiskom (nie pytajcie jakich Razz ) Dodatkowo sam bak, nie jest niczym zabezpieczony i praktycznie każda osoba może zajrzeć do baku, napluć, wsypać cukru czy dorzucić jeszcze coś innego od siebie.
Denerwuje też troche cięgło ssania. Faktem, że trzeba go szukać gdzieś z boku, albowiem silnik już po 15 sekundach pracy nie potrzebuje ssania Smile. Z boku szukać też trzeba stacyjki. Ja rozumiem, że to fajne H-D rozwiązanie. Ale nie tak daleko z tyłu!!
Cieszy natomiast malowanie motocykla. Jest poprostu ładne, wszystkie zaś dodatki i akcenty są malowane ręcznie.
Cieszy też mała ilość plastiku urzyta w motocyklu. Niesamowite wrażenie zrobiło na mnie podświetlenie wielkiej, białej tarczy zegarów.
Przyjemne bursztynowe. Naprawde efekt jest niesamowity. Także pojedyncze wielkie światło jest dumą motocykla. Czego się nie da powiedzieć o tylnym, malutkim Smile Podsumowując: Za ok. 36tys. złotych otrzymujemy w pełni klasyczny pojazd, który zapewni nam sporo frajdy w bardzo dobrym stylu. Jeśli ktoś poszukuje niecodziennego choppera, na którym będzie się świetnie czuł i który będzie się wyróżniał na tle widlaków - America jest strzałem w dziesiątke. Jeśli ktoś jednak chce zaimponować kumplom z klubu widlaka - nie tędy droga! Moja ocena 4+ Plusy: - wygląd - silnik - skrzynia biegów - małe spalanie (ok 5,5l/100km) - wysoki poziom komfortu - dobra dynamika - dobre oświetlenie - świetne własności jezdne - super hamulce Minusy: - horror pasażera - słabo widoczne kontrolki - łańcuch - brak kontrolki paliwa i zabezpieczenia baku - oddzielny kluczyk do blokady kierownicy - rdza na numerach seryjnych wybitych na główce ramy< Marcin "Regis" Kałęcki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Wto 17:17, 20 Lut 2007    Temat postu: Re: Triumph America.

Michaelw napisał:
Dawno już nie miałem okazji jeździć motocyklem, w którym biegi wchodziłyby z równą łatwością i praktycznie bezgłośnie.


Jeździłeś tą maszyną Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kavior




Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Centrum Dowodzenia Światem

PostWysłany: Wto 17:45, 20 Lut 2007    Temat postu:

Sąsiad:

Cytat:
[...]rdza na numerach seryjnych wybitych na główce ramy< Marcin "Regis" Kałęcki


Wink Ale tekst bardzo wyczerpujący
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:44, 20 Lut 2007    Temat postu:

Nie jeździłem kopiowałem to z jednoslad.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Motocykle Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin