Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BMW M3 CSL

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:53, 22 Mar 2007    Temat postu: BMW M3 CSL

Mniej znaczy więcej. Przynajmniej w przypadku BMW M3 CSL, gdzie za znacznie więcej pieniędzy dostaje się mniej, ale szybszego samochodu.
Więcej koni mechanicznych, mniej masy własnej - to główna dewiza tego modelu. Już zwykłe M3 przyprawia fanów o gęsią skórkę, wersja CSL pomnaża to uczucie o mały ucisk w żołądku.
Nasze testowe czarne CSL stoi niedbale zaparkowane. Kewlarowy dach, potężny przedni zderzak z okrągłym wlotem powietrza po lewej stronie, tylna pokrywa bagażnika z przyklejonym spoilerem, nowy wzór obręczy. Tym właśnie CSL optycznie odróżnia się od zwykłej "emki". Z rozpoznaniem tego auta nie powinno być większego problemu. Mimo to, ów samochód dla koneserów, którzy wiedzą, co mają, nie rzuca się w oczy, tak jak np. Mitsubishi Lancer Evo.Kuracja odchudzająca pomaga
360 KM, 1420 kg - CSL ma o 17 KM więcej i o 110 kg lżejszy od seryjnego M3. Niby niewiele, ale efekty można wyczuć już po pierwszym wduszeniu pedału gazu. Poprzez mniejszą ilość materiałów wygłuszających i zmodyfikowany wydech odelżona "emka" przeszywa nas na wylot swoim typowym metalicznym brzmieniem. 3,2-litrowy silnik kręci się do 8000 obr/min. Po przekroczeniu 6 tysięcy obrotów jednostka napędowa dostaje dodatkowy zastrzyk mocy, dźwięk staje się jeszcze bardziej agresywny i donośny. Tak działa system zmiany faz rozrządu Vanos.
Ten samochód wymaga silnej i wprawnej ręki. Jest twardy, niewygodny i bezkompromisowy. Tak jak blondynka o długich nogach powinna jak najczęściej zakładać krótką spódniczkę, a ostry pies wychodzić na spacer w kagańcu, tak za kierownicę CSL musi wsiadać osoba z doświadczeniem i o silnych nerwach.
Już gdy zasiądziemy w doskonale wyprofilowanym fotelu, wiemy że czeka nas przygoda życia. Sekwencyjny tryb zautomatyzowanej, mechanicznej skrzyni biegów SMG posiada aż 6 programów szybkości zmiany biegów - od spokojnego, turystycznego, aż po wyścigowy. Ta przekładnia zmienia biegi naprawdę znacznie sprawniej od podobnej, zastosowanej w zwykłym BMW M3.
Ograniczony komfort
Koło kierownicy wyłożono zamszową skórą, boki drzwi i środkowy tunel panelami z włókna węglowego. Te zmiany widać na pierwszy rzut oka. Sportowa atmosfera udziela nam się od razu, ale mimo to można zadać sobie pytanie, czy firma M GmbH nie mogła w modyfikacjach pójść jeszcze dalej. Może trzeba było zrobić z CSL jeszcze bardziej bezkompromisowy samochód, bez np. elektrycznie podnoszonych szyb, czy tylnej kanapy? To zaoszczędziłoby kolejne kilogramy i uczyniło auto jeszcze bardziej wyjątkowym, na miarę historycznych, wyścigowych CSL z lat siedemdziesiątych.Nowe CSL w akcji wymaga od prowadzącego dużego skupienia. Zamontowano w nim elektroniczny system DSC, który ma nam pomóc w opanowaniu samochodu, ale... wszyscy wiemy, że tym autem powinno się jeździć bez pomocy systemów stabilizacji. Tu liczy się frajda z jazdy. A ta jest ogromna. Za każde wduszenie pedału gazu CSL odwdzięcza się imponujacym wystrzałem do przodu. Sprint do setki trwa 4,9 sekundy. W zakrętach precyzja prowadzenia przypomina samochód wyścigowy. Duży udział ma w tym specjalnie przygotowane ogumienie Michelin, z asymetrycznymi tylnymi oponami. CSL należy do tej grupy aut, którymi można jeździć bez końca. Po prostu - przed siebie, ale nie po prostej... Im więcej zakrętów, tym lepiej!
BMW M3 CSL powstanie w ekskluzywnej serii 2 tysięcy egzemplarzy. Produkcja zakończy się w styczniu 2004 r. Lekko, znaczy szybko i głośno, przynajmniej w tym przypadku. Fantastyczna zabawka, którą najlepiej pobawimy się na torze wyścigowym.

DANE TECHNICZNE

SILNIK
Budowa - sześciocylindwory, rzędowy, benzynowy,
4 zawory na cylinder
Zasilanie - pośredni wtrysk
Pojemność - 3246 ccm
Moc maksymalna - 260 KM przy 7900 obr/min
Moment maksymalny - 370 Nm przy 4900 obr/min
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Skrzynia biegów - 6-stopniowa, zautomatyzowana, sekwencyjna
Napęd - na koła tylne
PODWOZIE
Obręcze - 19-calowe
Opony przód - 235/35
Opony tył - 265/30
WYMIARY I MASY
Długość/szerokość/wysokość - 4490/1780/1390 mm
Rozstaw osi - 2730 mm
Ciężar - 1385 kg
Pojemność zbiornika paliwa - 63 l
OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h - 4,9 s
Prędkość maksymalna - 250 km/h (ograniczona el.)
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:26, 23 Mar 2007    Temat postu:

M3 CSL... nie lubie tego samochodu, ani to szybsze od M3 ani ładne ogółem 3+/6
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kavior




Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Centrum Dowodzenia Światem

PostWysłany: Pią 13:33, 23 Mar 2007    Temat postu:

A mi się podoba. Zawsze je lubiłem, nie wiem dlaczego. Chyba za wygląd, bo jest ładny Wink

Tutaj ode mnie taka tapetka:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 15:07, 23 Mar 2007    Temat postu:

Ładny to mało powiedziane... Jedna z piękniejszych sylwetek no i jedno z moich marzeń... moim zdaniem najładniejsze BMW..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Pią 15:58, 23 Mar 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


reszta w strefie zagrożenia Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kavior




Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Centrum Dowodzenia Światem

PostWysłany: Pią 16:03, 23 Mar 2007    Temat postu:

Te ostanie zdjęcia, to jest trochę starszy model. A ten mi się nie za bardzo podoba Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:38, 23 Mar 2007    Temat postu:

Jakoś mi się jakiś czas temu odwidziały BMW. Nie lubię tej marki, nie chcę mieć tych aut. Nie inaczej jest z M3. Jakoś nie robi już na mnie wrażenie to trzysta parę koni silnika. Wolę jednak zwykłe autka, lub konkurencję z Ingolstad czyli Audi A4 ale niekoniecznie w wersji RS4!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:23, 23 Mar 2007    Temat postu:

Kavior napisał:
Te ostanie zdjęcia, to jest trochę starszy model.


Moim ulubionym M3 jest poprzednia generacja, a ta starsza wersja jest na drugim miejscu, ta najnowsza na ostatnim Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:31, 23 Mar 2007    Temat postu:

veyron napisał:
Moim ulubionym M3 jest poprzednia generacja, a ta starsza wersja jest na drugim miejscu, ta najnowsza na ostatnim Rolling Eyes

Przynajmniej w jednym się z nim zgadzam. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil90
Administrator



Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:06, 23 Mar 2007    Temat postu:

Michaelw napisał:
veyron napisał:
Moim ulubionym M3 jest poprzednia generacja, a ta starsza wersja jest na drugim miejscu, ta najnowsza na ostatnim Rolling Eyes

Przynajmniej w jednym się z nim zgadzam. Razz


U mnie E30 i E46 jest na pierwszym miejscu, najnowsza na drugim a E36 na ostatnim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Pon 20:14, 26 Mar 2007    Temat postu:

Fajne auto, ale jest jeszcze takie coś jak Audi Razz

Ogólnie to do M3 nic nie mam, jak najbardziej spoko furka Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mechanikw




Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 0:07, 02 Kwi 2019    Temat postu:

Emki mają coś w sobie, ja ostatnio w [link widoczny dla zalogowanych] kupiłem sobie m2. BMW to fajne auta z bardzo dobrymi silnikami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarekC




Dołączył: 17 Wrz 2019
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:06, 17 Wrz 2019    Temat postu:

Przymierzam się własnie do zakupu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin