Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skoda Octavia I

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pią 21:09, 16 Mar 2007    Temat postu: Skoda Octavia I

Skoda Octavia pierwszej generacji jest bardzo wyrośniętym kompaktem zbudowanym na płycie podłogowej VW Golfa IV.
Zadebiutowała we wrześniu 1996 roku, a kilka miesięcy później zawitała także do polskich salonów czeskiej marki. Auto nie powala stylistyką na kolana. Jest po prostu proste. Z przodu jedyną rzeczą, która może rzucić się w oczy jest atrapa chłodnicy. Z boku auto jest długie. Z tyłu to samo co z przodu - po prostu prostota, prostota i jeszcze raz prostota. Wersja kombi także jest bardzo poprawna stylistycznie. Poza tym tą wersję nadowziową można było kupić z napędem na cztery koła - miała trochę podwyższone nadwozie. W 2000 roku Skoda zafundowała swojemu przerośniętemu kompaktowi lifting. Zmieniono wówczas przedni pas (atrapa chłodnicy oraz nowe reflektory) oraz tył (inne światła). Przy okazji liftingu do gamy Octavii doszła sporotwa wersja nazwana RS. Była ona dostępna w wersji hatchback jak i kombi. Różniła się od normalnych sióstr innym przednim oraz tylnym zderzakiem, końcówką wydechu, progami, felgami i (oczywiście) posiadała znaczki RS na atrapie chłodnicy i na tylniej klapie. Była ona także trochę obniżona w stosunku do słabszych wersji.
Gdy wsiądziemy do środka... ciemność, ciemność widzę Wink Kokpit wykonany jest z ciemnych, trochę nieprzyjemnego w dotyku plastiku. Na szczęście duży komapkt Skody dostępny był w wersji Laurin & Klement (L&K), która miała dwukolorową deskę rozdzielczą. Oprócz tej wersji dwukolorowy kokpit miała także wersja Elegance. Oczywiście we wnętrzu Octavii panuje niemiecki porządek. Wszystkie przełączniki są tam gdzie się ich spodziewamy. Auta po liftingu w 2000 roku ma lepsze fotele (przed lifitngiem były twarde). Z przodu jest zadowalająca ilość miejsca. Jednak gdy zasiądziemy na tylną kanapę (obojętnie czy w Skodzie przed czy po liftingu) odczujemy małą ciasnotę. To wina rostawu osi, który jest taki sam jak w VW Golfie IV, Seacie Leonie, Toledo I czy Audi A3. Za to za tylną kanapą mamy do dyspozycji ogromny bagażnik o pojemności 528 litrów w 5-drzwiowej wersji (po złożeniu kanapy 1328 litrów) lub 548 litrów w kombi (po złożeniu tylnej kanapy 1512 litrów Exclamation).
A co pod maską Octavii I można było znaleźć Question Praktycznie wszystko. Od podstawowego benzyniaka 1.4 o mocy 60 i 75 KM poprzez silnik 1.6 o mocy 75, 100 i 102 KM, 1.8 T o mocy 150 KM, 2.0 o mocy 115 KM a kończąc na dieslach 1.9 SDi o mocy 68 KM, 1.9 TDi o mocach 90 KM, 101 KM, 110 KM, 115 KM oraz 130 KM. Pod maską najmocniejszej Octavii - wersji RS - pracował bardzo dobrze znany i lubiany silnik beznynowy 1.8 T o mocy 180 KM.
Czy Octavia jest idelanym samochodem? Według mnie nie. Dlaczego? Mierzy co prawda ponad 4,5 metra jednak rozstaw osi wynoszący jedynie 2,5 nie gwarantuje dużej przestrzeni wewnątrz. Szczególnie na tylniej kanapie. Ma za to przepotężny bagażnik niezależnie od tego czy jest to 5-drzwiowy hatchback czy wersja kombi. Poza tym jest w czym wybierać jeżeli chodzi o silniki. Po prostu od wyboru do koloru - dla superoszczędnych 1.9 TDi/90 KM spalający 5 litrów na setkę, dla chcących jeździć trochę szybciej (silnikiem benzynowym) 1.8 T o mocy 150 KM, który gwarantuje spirnt do setki w 8,4 sekundy i prędkość maksymalną na poziomie 219 km/h. Jeżeli chcemy jeździć jeszcze szybciej jedynym wyjściem będzie zakup Octavii RS (występowała w ofercie po lifitngu) z silnikiem 1.8 T o mocy 180, który ma bardzo dobre osiągi - od zera do setki w 7,9 sekundy, prędkość maksymalna 235 km/h. Poza tym warianty wyposażenia - od podsatwowej wersji Classic do najbogatszej Laurin & Klement. Więc można rzec, że każdy powinien znaleźć coś dla siebie wśród używanych Skód klasy kompakt.

FOTO:

I Octavia przed lifitngiem:
- kombi:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- kombi L&K:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- kombi 4x4:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- hatchback:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- hatchback L&K:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Octavia I po liftingu:
- kombi:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- kombi L&K:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- kombi 4x4:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- kombi RS:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- hatchback:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

- hatchabck L&K:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- hatchabck RS:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) foto: netcarshow.com
(C) w pisaniu tekstu opierałem się na artykule pt. "Przestrzeń za wszelką cenę" opublikowanym w "Auto Świecie" nr. 17/18 (366) z dnia 24 kwietnia 2002 oraz danymi technicznymi z katalogu "Auto Świat Katalog 2002"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Pią 21:24, 16 Mar 2007    Temat postu:

autko niby fajnie ale po podróży która trwała 1 godzinę mam go dość na zawsze :/ Jazda na tylnej kanapie to istna męczarnia :/ nigdy więcej octavi I
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Pią 21:28, 16 Mar 2007    Temat postu:

Skoda Octavia to auto kultowe. Zawsze je lubiłem i zawsze je będę lubic. W Polsce Octavia jest szanowana. Zawdzięcza to swojej niezawodności i stylistyce. Już ponad 10 lat na karku ma Octa a mi się nie opatrzyła Razz Jak dla mnie świetne auto i jak ktoś mówi o kupnie używanego auta, to od razu mi się kojarzy Skoda Octavia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:40, 16 Mar 2007    Temat postu:

Jedno z najładniejszych aut na polskim rynku. Bardzo mi się to auto podoba, ponieważ prezentuje prosty, tradycyjny styl, dzięki czemu naprawdę wolno się starzeje w przeciwieństwie do krzykliwych Renówek czy Hond. Do tego bardzo ładnie wygląda w środku. Bardzo przyjemni się jeździ takim autem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:52, 17 Mar 2007    Temat postu:

Codziennie jeżdże tym samochodem i nie narzekam, jest wygodny i przestronny. Ogółem jest super.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapa




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: od bociana.

PostWysłany: Sob 14:31, 17 Mar 2007    Temat postu:

Octavia to po prostu Bora/Jetta po lekkich zmianach i ze znaczkiem skody(przez to jest tańsza) ale to dobry samochód. A w szczególności RS i Laurin&Klement(nie wiem jak to się pisze) która jest wypasiona po sam dach Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:32, 17 Mar 2007    Temat postu:

Dla mnie Octavia zawsze będzie mniejszym i tańszym Passatem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin