Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Volkswagen Golf III

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Nie 7:39, 18 Lis 2007    Temat postu: Volkswagen Golf III

Volkswagen Golf trzeciej generacji. Produkowany od września 1991 do września 1997 roku. Wyprodukowano prawie pięć milionów egzemplarzy (dokładniej to 4,8 mln, z czego 550 000 to wersja kombi) tej generacji kompakta spod znaku Volkswagena.
Jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny, to Golf III dość znacznie różnił się od swojego poprzednika – Golfa II. Z przodu pojawił się nowy zderzak, atrapa chłodnicy, światła itd. Tak samo z tyłu. Pojawił się szeroki tylni słupek (co pozostało elementem „dziedziczonym” przez kolejne generacje Golfa). Może ładnie i on wygląda, jednak trochę przeszkadza podczas cofania. Karoseria samochodu jest tak narysowana, że starzeje się powoli (nawet dzisiaj linie karoserii Golfa wydają się być bardzo „na czasie”). VW Golf III był pierwszym w historii kompaktem spod szyldu VW, który oprócz odmian hatchback (3- i 5-drzwiowej) oraz sedana (w tym przypadku zmieniono nazwę na Vento, debiut w 1992 roku) dostępny był również jako kombi (zaprezentowany 2 lata po wejściu na rynek hatchbacków). Dodatkowo gamę nadwoziową dopełniał nowy kabriolet, który zadebiutował razem z Variantem (Variant to po „volkswagenowsku” oznaczenie wersji kombi). Vento różnił się od pozostałych odmian nadwoziowych liniami oraz wyglądem karoserii. Wśród „normalnych” wersji Golfa III były również te najmocniejsze, najbardziej „dzikie” – GTI oraz najmocniejsza VR6. Dostępne były tylko jako hatchbacki. Z zewnątrz różniły się one od pozostałych odmian znaczkami na grillach oraz klapie tylniej, felgami oraz oczywiście „sercem”, ale o tym ostatnim za chwilę.
Gdy otworzymy już drzwi i zasiądziemy w wygodnym, twardym (trochę wysiedzianym) fotelu ujrzymy przed sobą poprawnie narysowaną, czarną, za to dobrze wykonaną deskę rozdzielczą . Właściwie to całe wnętrze jest czarne. Ergonomia stoi na poprawnym poziomie. Przestrzeni spokojnie starczy dla rodziny 2+2, ewentualnie dla czterech średniego (ew. wysokiego) wzrostu osób dorosłych. W trzydrzwiowej wersji należy sprawdzić zawiasy drzwi (mogą się obluzować poprzez dużą wagę, długich drzwi). Jeżeli Golf III ma służyć za samochód rodzinny warto unikać odmian 3-drzwiowych – wsiadanie do tyłu jest trochę utrudnione. W tej roli dużo lepiej spełnią się kombi, sedan czy pięciodrzwiowy hatchback. Pojemność bagażnika obydwu hatchbacków to 320/1150 litrów, Vento (czyli sedana) 550/835 litrów, kombi 465/1425 litrów, a w kabriolecie 270/450 litrów.
Pod maską Volskwagena Golfa trzeciej generacji znajdziemy bardzo dużo silników. Można by rzec, że dla każdego coś dobrego. W momencie debiutu Golf III dostępny był z silnikami benzowymi 1.4/60 KM, 1.6/75 KM, 1.8/75-90 KM, 2.0/115 KM, 2.0 16V/150 KM (tylko w odmianie GTI) oraz 2.8 VR6/174 KM, 2.9 VR6/190 KM (tylko w odmianie VR6) oraz wysokoprężnymi 1.9/64 KM oraz 1.9 TD/75 KM. Jesienią 1993 roku do gamy silników diesla dołączył 90-konny silnik 1.9 TDI. Trzy lata później doszła benzynowa 1.6/100 KM oraz 1.9 TDI/110 KM. Poza tyloma silnikami w Golfie III można spotkać skrzynie manualne 4- bądź 5-biegowe oraz czterostopniowe automaty. Klient miał również do wyboru rodzaj napędu – na przednią oś bądź stały na cztery koła – Syncro, która dostępna była od 1994 roku w nadwoziach 3- i 5-drzwiowym oraz w kombii. Więc widać, że gama ta jest naprawdę szeroka. Dla tych, którym nie zależy na osiągach wystarczające okażą się podstawowa beznyna i diesel. Zaś dla lubiących czasem mocniej wdepnąć pedał gazu dwulitrowa beznyna oraz dwie najmocniejsze wersje również zasilane beznyną (tylko wśród tych dwóch ostatnich dość trudno jest trawić na egemplarz w dobrym stanie). Ale czy ktoś z nas nie chciał mieć dawniej „idealnego” samochodu – VW Golfa (nie koniecznie trzeciej generacji) z silnikiem 1.9 TDI w nadwoziu kombi? Pewnie tak.
To może teraz słów kilka o zawieszeniu. Z przodu producent zastosował niezależne zawieszenie i kolumny resorujące, zaś z tyłu belkę skrętną.
Na co trzeba zwrócić uwagę podczas kupna używanego Volkswagena Golfa III, co się w nim psuje (w końcu nic nie jest wieczne Wink) i ile trzeba mieć pieniędzy na w miarę dobry egzemplarz? O tym opowiem Wam teraz.
Pierwsze na co należy zwrócić uwagę oglądając używanego Golfa (zresztą nie tylko go) to szpary pomiędzy elementami nadwozia (np. maska/błotniki, zderzak/pas przedni, błotnik/krawędź drzwi; sprawdzajmy w ten sposób – że tak powiem „krawędź po krawędzi – cały samochód) – muszą być idealnie równe, jeżeli nie są możemy się powoli „wycofywać” z kupna, ponieważ samochód mógł być uderzony lub miał bliskie spotkanie z, np. walcem drogowym Wink Po drugie w dzisiejszych czasach nie należy zbyt ufać elektronicznym wskaźnikom przebiegu (choć nie tylko elektronicznym) – niektórzy sprzedawcy „odmładzają” przebieg poprzez cofnięcie o kilka, kilkanaście lub więcej tysięcy kilometrów.
A teraz czas na usterki Golfa III/Vento:
- awarie pompy wodnej powodujące przegrzanie silnika oraz wypalenie uszczelki pod głowicą,
- zużyte świece żarowe w silnikach wysokoprężnych,
- awarie turbosprężarki,
- zużyte wewnętrzne przeguby napędowe w wersji VR6,
- awarie tylnych hamulców bębnowych,
- obluzowane zawiasy w samochodach z trzydrzwiowym nadwoziem,
- korozja wydechu (no, ale to w końcu „zachodzi” w każdym samochodzie),
- zużycie łożysk kolumn McPhersona w przednim zawieszeniu,
- wybijanie silentblocków łączących belkę skrętną w tylnym zawieszeniu z nadwoziem,
- usterki pompy paliwa,
- luzy na półosiach napędowych,
- słabo działający hamulec ręczny.
Moim zdaniem nie należy martwić się zbyt tą listą usterek, ponieważ części zamienne są w miarę tanie (duża ilość zamienników). A jeżeli trafimy na dobrze utrzymany, bezwypadkowy egzemplarz z jakimś dobrym silnikiem to czemu nie zainwestować i nie stać się jego właścicielem? Ceny trzeciej generacji VW Golfa zaczynają się od około 6 000 zł. Jednak za tę kwotę kupimy bardzo wyeksploatowane egzemplarze z początku produkcji. Moim zdaniem kwota, która pozwoli na zakup Golfa III w przyzwoitym stanie to okolice 10 000 złotych.


FOTO:
-hatchback 3/5D:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

-kombi:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

-cabrio:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

-sedan (Vento):
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

P.s. Nie dawałem więcej fotek, bo raczej każdy w swoim życiu wielokrotnie widział VW Golfa III.

(C ) text: na bazie artykułów z "Katalogów samochody używane Auto Świat z lat 2004, 2005, 2006 oraz 2007"
(C ) foto: autowp.ru, google
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:48, 18 Lis 2007    Temat postu:

Niegdys król kompaktów, terz już obalony przez konkurencją Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 10:52, 18 Lis 2007    Temat postu:

Veyron napisał:
Niegdys król kompaktów, teraz już obalony przez konkurencją Sad
I maniaków tuningu..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżony
VIP



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawichost/Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:19, 18 Lis 2007    Temat postu:

Nie lubię tego samochodu, jak dla mnie przeciętność do kwadratu ani ładny,ani wygodny czy też niezawodny a mimo tego jeździ tego jak psów,naprawdę tego nie rozumiem Rolling Eyes .
PS: Poorwich naprawdę świetnie,rzetelnie i ciekawie przygotowany temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 14:00, 18 Lis 2007    Temat postu:

Stylistyka nie powala na kolana, ale to auto ma coś w sobie.
Porządne, niemieckie auto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Nie 14:46, 18 Lis 2007    Temat postu:

Na temat tego autko dużo powiedzieć nie mogę. Jest zwykłym szarym autkiem niczym nie wyróżniającym się z tłumu. Wygląda na solidnego ale w rzeczywistości nie do końca tak jest. Całkiem ładna deska rozdzielcza ale tylko z czteroramienną kierownicą. Najlepiej z PP. Szczerze powiedziawszy wolałbym Opla Astrę bo jest ładniejsza Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:15, 18 Lis 2007    Temat postu:

Kiedyś chciałem mieć takiego z silnikiem wysokoprężnym. Samo auto no cóz skarżą się właściciele trochę na zawieszenia. Osobiście jeździłem taki Golfem i powiem szczerze egzemplarz ten to totalna ruina, dlatego o właściowściach jezdnych nie będę się wypowiadał, bo wiadomo jak było w tym konkretnym. Ale za to światła to już wołąją o pomstę do nieba. Ogólnie Golf III swoją popularność zawdzięcza legendarnej trwałości poprzednika. Sam w sobie już nic nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Nie 15:50, 18 Lis 2007    Temat postu:

W serii może te auto nie zachwyca, ale mój wujek ma bardzo ładnie prezentujący się egzemplarz. Mianowicie: przednie reflektory są z IV, tylne są białe, ciemny lakier (grafit), ładne felgi, obniżony i takie tam. Po tych przeróbkach auto wyróżnia się z tłumu, lecz w tym pozytywnym znaczeniu.

Cytat:
Szczerze powiedziawszy wolałbym Opla Astrę, bo jest ładniejsza


A ja Mondeo ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin