Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Garść informacji
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Po godzinach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nuka




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oj a czy to ważne?

PostWysłany: Pią 16:13, 26 Sty 2007    Temat postu: Garść informacji

Jestem jeszcze mało wtajemniczona co do niektórych rzeczy znajdujących się w samochodzie ;D. Więc jak by jakiś miły pan mi co nieco sypną ze swojej wiedzy była bym wdzięczna. A i jeszcze jak by ktoś napisał troszkę o mocy slilnika to bym się ucieszyła Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 17:36, 26 Sty 2007    Temat postu:

Hohoho... Całe forum jest po to by czerpać informacje... Wiec pisanie tutaj raczej mija się z celem... Trzeba przeglądać całe forum Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nuka




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oj a czy to ważne?

PostWysłany: Pią 19:44, 26 Sty 2007    Temat postu:

Kurczak napisał:
Hohoho... Całe forum jest po to by czerpać informacje... Wiec pisanie tutaj raczej mija się z celem... Trzeba przeglądać całe forum Wink



NO dzięki... prosiłam o garść Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pią 19:55, 26 Sty 2007    Temat postu:

Nuka jeśli chcesz dużą wiedzę nt. samochodów to poczytaj sobie [link widoczny dla zalogowanych]. Jeżeli chcesz mieć dużą wiedzę na temat silników samochodwych (benzynowych) przeczytaj [link widoczny dla zalogowanych] i (diesli)[link widoczny dla zalogowanych].
Wystarczy Question Wink

A tak na przyszłość to są takie strony jak [link widoczny dla zalogowanych] oraz niezawodne [link widoczny dla zalogowanych] Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nuka




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oj a czy to ważne?

PostWysłany: Sob 10:31, 27 Sty 2007    Temat postu:

Bóg zapłać za wszystko Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:15, 27 Sty 2007    Temat postu:

Proponuję poprostu zadać pytanie nt jaki Cię dręczy zapewne znajdzie się wieli takich, którzy w mniejszym lub większym stopniu będą wstanie Ci wyjaśnić nurtujące Cię zagadnienia z dziedziny motoryzacji! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nuka




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oj a czy to ważne?

PostWysłany: Nie 9:35, 28 Sty 2007    Temat postu:

Dziękuję pinknie...
A więc ile KM musi mieć terenówka żeby była ok??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:33, 28 Sty 2007    Temat postu:

Hmmmm myślałem bardziej o zadawaniu pytań typu jak coś działa, jak jest zbudowane itp.
A co do mocy silnika auta terenowego to jest nieważna. W terenie liczy się moment obrotowy, i przełożenie poszczególnych elementów układu napędowego takich jak skrzynia biegów, reduktor czy przekładnia główna. Dzięki reduktorowi następuje spowolnienie auta ale moment obortowy jaki trafia na koła napędzane jest odpowiednio duży aby terenówka była w stanie się poruszać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kuba K.
Moderator



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Nie 12:52, 28 Sty 2007    Temat postu:

Zaznaczając, że PRAWDZIWA terenówka powinna mieć silnik diesla, bo nic się nie może równać z momentem obrotowym silnika diesla, przy stosunkowo niewielkiej paliwożerności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil90
Administrator



Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:04, 28 Sty 2007    Temat postu:

Prawdziwa terenówka musi posiadać Reduktor mechaniczny i blokady mostów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nuka




Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oj a czy to ważne?

PostWysłany: Nie 13:14, 28 Sty 2007    Temat postu:

dziękuję panowie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:47, 28 Sty 2007    Temat postu:

Kuba G. napisał:
Zaznaczając, że PRAWDZIWA terenówka powinna mieć silnik diesla, bo nic się nie może równać z momentem obrotowym silnika diesla, przy stosunkowo niewielkiej paliwożerności.


Prawdziwa terenówka powinna czerpać moc z dużej pojemności, żeby silnik był jak najbardziej odprężony. Silnik Diesla jest łatwo zalać. Weź sobie np Gaza69 lub Uaza 469 tam masz benzynowy silnik 2,4 którego stopnień sprężania wynosi 7,5, i nawet woda nie nie jest straszna, co w przypadku diesla nie jest już tak oczywiste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 14:27, 28 Sty 2007    Temat postu:

W dziale Technika w motoryzacji jest temat "Pytania dotyczące samochodów". Przenieście się tam z dyskusją Wink Bo dwa tematy o tym samym są niepotrzebne Wink
http://www.autoplus.fora.pl/viewtopic.php?t=208
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kuba K.
Moderator



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Nie 15:06, 28 Sty 2007    Temat postu:

Z całym szacunkiem ale:
-Silniki diesla w terenówkach pozbawiane są zbędnej elektroniki (mówię o starszych PRAWDZIWYCH terenówkach), żeby jego podtopienie było trudne patrz na LR Defender.
Ciekawe dlaczego jest w nim TYLKO silnik Diesla o co ciekawe wcale nie tak, dużej pojemności 2,5 litra. No chyba, że jako terenówki uważasz amerykańskie kolosy typu GMC Yukon Denali ale ciekawe.....dlaczego jakoś nie startują w prawie żadnych zawodach....z Dakarem włącznie... może dlatego, że się nie nadają w teren ze względu na gabaryty autobusu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:03, 28 Sty 2007    Temat postu:

Nie mówię o amerykańskich autach terenowych typu Yukon bo to są zabawki. Dzisiaj owszem są powszechnie stosowane sielniki diesla w terenówkach ale tylko dlatego, że mało która terenówka zjeżdża z twardej drogi i chodzi tylko o ekonomię. Zauważ, że wspomniany wcześniej przeze mnie Gaz/Uaz jest prawdziwą terenówką, rzkełbym nawet, że najlepszą na świecie i ona w 90% egzemplarzy ma oryginalnie silniki benzynowy z niewielkim stopniem sprężania, właśnie po to, żeby mógł brodzić w wodzie i nawet z zalaznym silnikiem, bo jak wiemy woda ma bardzo małą ściśliwość, więc w silniku który ma mały stopień sprężania ryzyko uszkodzenia jest o wiele mniejsze niż w silniku np diesla która ma stopień sprężania kilkunastokrotnie większy niż silnik benzynowy. Dlatego dawniej budowane auta teronowe z dużymi silnikami benzynowymi. Dzisiaj owszem technika poszła naprzód i diesle są powszechne w autach terenowych, ponieważ tak jak powiedziałeś generują spory moment do tego wszystkiego przy niewielkich obrotach i na dodatek są ekonomiczniejsze.
p.s
proszę aby odpowiednie władze przeniosły ten temat do odpowiedniego działu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Po godzinach Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin