Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samochodowe niewypały

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Po godzinach
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżony
VIP



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawichost/Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:41, 04 Sty 2008    Temat postu: Samochodowe niewypały

Na wielu forach jest taki temat więc pomyślałem czego nie tu Wink
Mianowicie chodzi o to abyście wrzucali tu samochody które zawiodły oczekiwania względem np. sprzedaży lub po prostu były nieudane.
Zdjęcie i uzasadnienie wyboru miło widziane.
Moje pierwsze propozycje to:
Renault Avantime oraz VW Phaeton oba naprawdę dobre samochody. W przypadku Avantime'a zawiniła zbyt śmiała stylizacja a VW pogrążył znaczek.

VW Phaeton
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Renault Avantime
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:14, 04 Sty 2008    Temat postu:

Porsche Cayenne, SUV nie był Porsche potrzebny. Poza tym wyszedł im brzydki i niezbyt terenowy. No i zrobili z niego sportowe auto. A mieli doswadczenie w budowaniu terenówek bo kiedyś Porsche wygrało rajd Paryż-Dakar.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FinFan




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 0:34, 05 Sty 2008    Temat postu:

Oczywiście nie powinno tu zabraknąć standardowego rozczarowania XX wieku : Edsela. Już na początku lat 50 Ford zdawał sobie sprawę że nie ma na rynku średnim niższym żadnej osobnej marki. Jedynie Mercury obsługiwał ten rynek, a GM i Chrysler Corporation miały w tym segmencie po dwie marki, Pontiaca & Oldsmobile'a oraz Dodge'a i DeSoto. Planowano więc wprowadzenie nowej marki. Początkowo nazwano wóz tylko literą "E" od "experimental" , później wybrano dla niego imię syna Henry'ego Forda, Edsela.
Jego pojawienie się poprzedzono gigantyczną kampanią reklamową, która rozbudziła oczekiwania klientów. Kiedy w końcu zaprezentowano nowy wóz w roku 1958 , odebrano go chłodno. 18 wersji nadwoziowych w czterech modelach : Rangerze, Pacerze, Corsairze i Citationie (od najtanszego do najdroższego) oraz kombi : Roundup, Villager i Bermuda zaprezentowano podczas pierwszej poważnej powojennej recesji gospodarczej. Nowy wóz z pionowym elementem w grillu wzbudzał różne skojarzenia, od deski sedesowej do penisa. Z tyłu znalazły się nieduże, poziome skrzydła. Nową markę o dziwnej nazwie wyposażono w duże silniki V8,zapewniające niekiedy osiągi faktycznie lepsze od konkurencji, ale osiągi to nie była rzecz, której w momencie recesji poszukiwano. Mniejszych jednostek nie oferowano. Skrzynia automatyczna Teletouch, z przyciskami pośrodku koła kierownicy, wkrótce okazała się bardzo zawodna, a do droższych modeli Pacer i Citation nie można było kupić innej skrzyni.
Do tego doszły braki wynikające z technologii montażu. Edsele nie miały własnej fabryki, składano je pomiędzy Fordami i Merkurymi, co wyrywało pracownika z rutynowego montowania określonych części, i skutkowało tym, że w salonach znalazły się samochody wybrakowane.

Nazewnictwo silnikow opieralo sie o ich moment obrotowy, nie osiąganą moc.

*E400 - 361 cali,(niecale 6 litrow) 303 KM, standardowo montowany w Rangerze, Pacerze, oraz kombi :Villagerze, Bermudzie, Roundupie
*E475 - 410 cali,(6.7 litra) 345 KM, standard dla Corsairów i Citationów.
*Skrzynie: ręczna, 3 biegowa (standard), opcja : reczna 3 biegowa z nadbiegiem, automat 3-biegowy z dźwignią przy kierownicy (wycofana z oferty 2.1.1958), Teletouch - automat 3-biegowy obslugiwany przyciskami.
Około 95% Edseli zamówiono z automatami, 3% z ręczną 3-biegówką, reszta manual 3+nadbieg.
Edsel Bermuda- najdrozsze kombi na '58, z imitacjami drewna na bokach. Wszystkie kombi u Edsela posiadały inne skrzydła niż sedany i hardtopy.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Standardowe E-400 Bermudy
[link widoczny dla zalogowanych]
Zbliżenie przycisków skrzyni Teletouch. Deska rozdzielcza zawierała w najdroższych modelach kompas i obrotomierz, co rzadko się wówczas zdażało. Prędkościomierz działał na zasadzie obrotowego bębenka, na ktorego boku naniesione były cyfry, pionowa nieruchoma kreska na szybce przed bębenkiem działała jako wskazówka.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
najtańszy z Edseli na 1958-my - Ranger. Widoczne standardowe, poziome skrzydła nie przeniesione do kombi, opartych o wspólne oblachowanie z Fordami.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
najdroższy Citation w najdroższej wersji nadwoziowej. postawiony dach ma tylne plastikowe okno panoramiczne - zawijające sie na boki, co zdażało sie tylko w drogich kabrioletach
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Na rok 1959 zrezygnowano z Pacera i Citationa oraz najdroższego kombi - Bermudy. Zmieniono ksztalt skrzydel i nieco bardziej wtopiono w przód "chomąto dla konia" czyli ów charakterystyczny edselowski element pionowy. Dodano silnik sześciocylindrowy - "Econo-Six", będący jednostką Forda (223 cale pojemności, [3.6l] ,145 KM). Zarzucono skrzynię biegów Teletouch,(zamiast tego ręczna 3-biegówka, 2 lub 3 biegowy automat), podobnie jak największy motor E-475. E-400 , dawniej standardowy silnik, był teraz najdroższym dostępnym opcjonalnie.

*Econo-Six, 6-cylinder rzędowy, 223 cale, 145 KM, opcjonalny tylko dla Rangerów i kombi Villagera.
*Ranger V8, 292 cale (4.7 l), 200KM - standardowa jednostka Rangerów
*Express V8, 332 cale (5,4 l), 225 KM - standardowa jednostka Corsairów i kombi Villagera. Niewielki wzrost mocy ponad Ranger V8, dziwny nawet jak na ówczesne warunki, wynika z użycia pozyczanego od Forda, zaledwie dwugardzielowego gaźnika - dowód próby naprawy braku ekonomicznego podejścia do jednostek napędowych w zeszlym roku.
*Super Express V8, 361 cali,(niecale 6 litrow) 303 KM, opcjonalny dla wszystkich modeli.

Edsel Corsair '59 w wersji 4-drzwiowy hardtop.Ciekawostką jest, ze nazwa "Corsair" jest wytłoczona na tapicerce drzwi.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Edsela Rangera '59 odróżnimy po braku wkładki z polerowanej stali na boku. Na drugiej ilustracji w garażu widać kombi Villager - jedyne jakie pozostalo w ofercie z 3 oferowanych w zeszlym roku. Ponieważ znów dzieli blachy z Fordem, ma znów inne skrzydła niż nadwozia trójbryłowe.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Rzędowy Econo-Six zajmował niewiele miejsca w komorze silnika,w przeciwienstwie do Express V8
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]



Na rok 1960 pozostawiono tylko jeden model - Ranger, oraz kombi Villager, które bardzo wyraźnie bazowały na nadwoziu Forda ze zmienionym przodem i tyłem.Edsel nawet dobrze na tym wyszedł, ponieważ własnie na 1960-ty Ford zaprojektowal pierwsze od dekady nadwozie ktore bylo na raz ładne i nowoczesne - dotychczas osiągal conajwyżej jeden z tych celów. Edsel ma więc charakterystyczne dla późnych lat 50 i poczatku 60 wysokie tylne okno panoramiczne i mało zawinietą przednią "panoramę". "Chomąto" zmalało na tyle by mieścić się w samym grillu, bezpotrzeby tłoczenia osodnej maski dla Edseli. Ten rocznik produkowano tylko kilka miesiecy, VIII-XI 1959 (rok modelowy zaczynal sie okolo października poprzedniego roku).

*Econo-Six, 6-cylinder rzędowy, 223 cale, 145 KM, opcjonalny
*Ranger V8, 292 cale (4.7 l), 185 KM - standardowa jednostka
*Express V8, 332 cale (5,4 l), 300 KM - opcjonalny,



[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Dwudrzwiowy hardtop miał inną linię dachu
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Jeden z zaledwie 76 kabrioletów z tego rocznika
[link widoczny dla zalogowanych]
Villager i jego jak zwykle inne skrzydła
[link widoczny dla zalogowanych]

Express V8
[link widoczny dla zalogowanych]

W sumie widać tutaj jak zbytnie rozbudzenie oczekiwań zdjeciami samochodów pod pokrowcami oraz recesja gospodarcza powodujaca spadki sprzedaży o kilkadziesiąt procent u dobrze obeznanych z rynkiem producentów nie pozwoliła na sztuczne wykreowanie marki od zera, jedynie dzięki działaniom reklamowym.


Ostatnio zmieniony przez FinFan dnia Sob 14:18, 05 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
D.K.




Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:35, 05 Sty 2008    Temat postu:

Michaelw napisał:
Porsche Cayenne, SUV nie był Porsche potrzebny. Poza tym wyszedł im brzydki i niezbyt terenowy. No i zrobili z niego sportowe auto. A mieli doswadczenie w budowaniu terenówek bo kiedyś Porsche wygrało rajd Paryż-Dakar.

No tak, tylko kiedy to było.. od czasu 959 (bo o nie Ci chodzi?) wiele się zmieniło.
A przecież od tamtego czasu Porsche nic terenowego nie wypuściło Wink

A czy niewypał? Raczej nie.
W subiektywnej opinii możesz tak uważać i masz prawo mieć własne zdanie. Tyle, że w tym temacie zamieszczamy raczej auta, które były w pewnym sensie niewypałem dla większej części osób Wink A Cayenne podoba się wielu, wielu chciałoby go mieć a popularność tego modelu jest jak widać ogromna Wink

Z tego co mi teraz przychodzi do głowy, to dużą wpadką jest Ford Scorpio ostatniej generacji (1996-1999?).

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez D.K. dnia Sob 1:03, 05 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hehe




Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 0:43, 05 Sty 2008    Temat postu:

ja cały czas nie wiedziałem co to za model forda Laughing czy jakieś nowe mondeo czy co...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Sob 8:51, 05 Sty 2008    Temat postu:

Ehhh... DK wyprzedziłeś mnie z tym Fordem Scorpio II generacji... No, ale znalazłem coś innego, a mianowicie:

-Pontiac Aztek - ten wygląd... chyba gorszy niż niektóre dzisiejsze SsangYungi:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- Renault Scenic RX4 - pierwszy "terenowy" van, który zupełnie nie przyjął się na rynku (to nadwozie...):
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- Mercedes klasy R - mix E-klasy kombi z ML'em... Nadwozie (szczególnie z przodu) wygląda przeokropnie. A i jeszcze typ nadwozia - niby kombi, a może SUV?:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- Nissan Almera Tino - w przypadku tego modelu przesądziła trochę stylistyka, wysoka cena oraz mała oferta silników. Poza tym to chyba był pierwszy kompaktowy minivan Nissana:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- Daewoo Tacuma/ Chevrolet Rezzo - można by powiedzieć, że jeśli spotkasz ten wóz na drodze to jesteś szczęściarzem. Autu przeszkodziła stylistyka, mała liczba silników (tylko dwa) i brak wśród nich diesla oraz marka:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:16, 05 Sty 2008    Temat postu:

Hehe napisał:
ja cały czas nie wiedziałem co to za model forda Laughing czy jakieś nowe mondeo czy co...


Masz teraz za wrogów co najmniej dwóch użytkowników Laughing Dodajcie jeszcze SsangYonga Rodiusa Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil90
Administrator



Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:53, 05 Sty 2008    Temat postu:

DK napisał:
Z tego co mi teraz przychodzi do głowy, to dużą wpadką jest Ford Scorpio ostatniej generacji (1996-1999?).


Z tym się zgadzam, paskudny wygląd i dość awaryjna generacja, lata produkcji to 1994-1998.

poorwich napisał:
Ehhh... DK wyprzedziłeś mnie z tym Fordem Scorpio II


To jest 3 generacja a nie 2 Razz


Ostatnio zmieniony przez Emil90 dnia Nie 18:37, 20 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Nie 9:37, 06 Sty 2008    Temat postu:

Przypomniała mi się jeszcze jedna motoryzacyjna wpadka. A jest nią Subaru Tribeca przed fl - okropny wygląd, przód podobny do niczego, tył już trochę lepiej, ale mimo to jest paskudny. Chyba człowiek, który projektował nadwozie tego wozu nie ma poczucia piękna. I nie zmieni tego silnik czy napęd na cztery koła:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Po godzinach Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin