Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Audi R8 V12 TDi Concept
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Prototypy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Nie 19:46, 13 Sty 2008    Temat postu: Audi R8 V12 TDi Concept

Na trwającym salonie samochodowym w Detroit Audi zaprezentowało R8-kę z dwunastocylindrowym silnikiem wysokoprężnym.
Z zewnątrz koncept różni się od serii nowym przednim zderzakiem, grillem (wykończonym czarną siatką), nowymi 5-ramiennymi felgami, progami, tylnym zderzakiem oraz spojlerem na tylnej klapie. Jeszcze jedną zmianą (która chyba nie wejdzie do produkcji seryjnej) jest szklany dach.
Wnętrze różni się minimalnie od tego w produkcyjnym R8 (inna jest m.in. kierownica czy gałka skrzyni biegów).
A teraz czas na najważniejsze, czyli silnik. Za plecami kierowcy pracuje dwunastocylindrowe podwójnie doładowane sześciolitrowe monstrum legitymujące się mocą 500 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym równym 1000 Nm. Ten przeogromny moment obrotowy trafia na jezdnię poprzez cztery koła. Z silnikiem współpracuje 6-biegowa manualna ( Exclamation) skrzynia biegów. Sprint do setki trwa 4,2 sekundy, czyli o 0,4 sekundy szybciej niż w produkcyjnym "er osiem" z benzynowym 420-konnym silnikiem 4.2 V8.

FOTO:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) carscoop
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:11, 13 Sty 2008    Temat postu:

Wow, super wygląda... I ta skrzynia... Silnik wymiata Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Nie 20:30, 13 Sty 2008    Temat postu:

Wygląda bosko, ale jakoś nie mogę się do tego przyzwyczaic, że coraz więcej tych diesli...
Potwór!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:30, 13 Sty 2008    Temat postu:

Auto mi się wciąż nie podoba, ale chętnie bym przetestował go z tym wysokoprężnym motorkiem. Jednak dostępność mocy i momentu w tym silniku mógłby sprawić naprawdę wiele frajdy z jazdy. Sądżę, że wersja benzynowa by mogła zostać w tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:38, 13 Sty 2008    Temat postu:

Do wyglądu przodu bym sie trochge przyczepił, te wloty sa przyduże. A poza tym to całkiem ładne autko. No i jest pionierem, o ile trafi do produkcji ( bo było juz kiedys sporo superaut z dieslem m.in. jakiś Peugeot). Ma zalety,b o dzięki 1000 Nm pewnie będzie szybko przyspieszał, obawiam się tylko czy V-max nie będzie niski. Ale nie ma co narzekać przynajmniej będzie oszczędny Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 23:19, 13 Sty 2008    Temat postu:

Ja pierdziule.. 1000 NM.. masakra Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:34, 14 Sty 2008    Temat postu:

Taki diesel to może być Very Happy Co innego w A4 a co innego TIRowy w R8 Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon 17:35, 14 Sty 2008    Temat postu:

Wszystko fajnie, ale poproszę R8 pijącą benzynkę. Jakoś przeraża mnie fakt wlewania ropy do sportowego auta. Sam nie wiem czemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kuba K.
Moderator



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 18:19, 14 Sty 2008    Temat postu:

Mrrrr....Nie ma to jak dobry klekot:D
W końcu ludzki silnik do tej rakiety. Ciekawe jak gra na wysokich obrotach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:21, 15 Sty 2008    Temat postu:

Kuba K. napisał:
Ciekawe jak gra na wysokich obrotach.

Jak autobus :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 21:00, 15 Sty 2008    Temat postu:

No niekoniecznie.. Słyszałeś kiedykolwiek porządnego diesla ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:41, 15 Sty 2008    Temat postu:

Zależy jak rozumiemy "porządnego diesla" Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil90
Administrator



Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:24, 16 Sty 2008    Temat postu:

Veyron napisał:
Zależy jak rozumiemy "porządnego diesla" Confused


3.0d, 3.5d z bmw, 3.0 TDi, 4.2TDi te silniki sobie posłuchaj to zobaczysz fajniejsze odgłosy niż z autobusowego diesla, po prostu piękne dźwięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kuba K.
Moderator



Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 21:05, 16 Sty 2008    Temat postu:

Nawet 270CDI potrafi ładnie zagrać na wysokich obrotach...
Na dole klekocze jak autobus;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:40, 16 Sty 2008    Temat postu:

Widzę, że dyskusja zeszła na silniki diesla. Dawno dawno temu za górami za lasami najlepsze diesle robił Mercedes, trochę mniej dwano temu, ale też szmat czasu, prym wiodło Audi ze swoim drętwym TDi a obecnie najlepsze silniki diesla robią Francuzi (Renault i PSA w współpracy z Fordem). I powiem wam, że moim zdaniem to własnie w tych autach są najlepsze diesle. Bardzo fajna charakterystyka i dobra kultura pracy (co w TDi nawet w tych najnowszych) nie jest taką oczywistością. Ale niemniej osobiście też uważam, że mariaż auto sportowe np R8 i silnik diesla są doskonałym połączeniem. Przebieg charakterystki silnika wysokoprężnego sprawia, że takie auto naprawdę staję się dynamiczne w każdym zakresie obrotów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Prototypy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin