Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Volkswagen GTI W12 650
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Prototypy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 14:36, 18 Maj 2007    Temat postu: Volkswagen GTI W12 650

Słowo 'potwór' nabiera nowego znaczenia...

Co powiecie na umieszczenie dużego i mocnego silnika za przednimi fotelami w małym kompakcie, przeniesieniu napędu na tył i stworzeniu w ten sposób drogowego zabijaki ?

Niby skądś to znane... Tak, Clio V6.. Tam mamy potężny sześciocylindrowy silnik o mocy 255 KM wsadzony do małego autka...

Volkswagen stworzył to samo na bazie Golfa GTI.. Tylko, że zamiast małej V-szóstki wepchną tam sześciolitrowe W12 z dwoma sprężarkami...

Ale zacznijmy od początku...

W Wörthersee odbywa się zlot Volkswagenowskich maniaków (16-20.05). Został tam po raz pierwszy zaprezentowany ten potwór.

Wzięto Golfa i wsadzono mu silnik z VW Nardo, a oprócz tego doładowany jeszcze sprężarkami. Sześc litrów daje nam konkretne 650 koni i 750 niutonometrów momentu sprzężone z sześciobiegową skrzynią przekazującą wszystkie te piękne zasoby na tylną oś.. Czy trzeba mówić coś więcej ?

Osiąga 325 km/h, pierwsza setka po 3,7 sekundy, wydaje się wiecznością jak na taką moc, ale trakcja nie pozwala na więcej. A i tak o utrzymanie go na drodze walczą dziewiętnasto calowe opony o szerokości 235 na przodzie i 295 z tyłu. Dla przyczepności zachowania samochód został również obniżony o 8 cm i poszerzony o 12 cm z przodu i 16 z tyłu.

Bodykit całego samochodu został kompletnie przebudowany. Ze względu na centralnie umieszczony silnik w bokach auta pojawiły się potężne 'łapacze powietrza' z resztą bardzo podobne do tych z Clio ;] Całkowicie nowe zderzaki, progi, masa wlotów i poszerzeń stwarzają niezwykle groźny obraz.

Wnętrze to typowy sportowy wóz. Masa alkantary, głębokie kubły, zgrabna trójramienna kierownica. Prosto i przejrzyście, żeby nic nas nie rozpraszało.


[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia i filmik z prezentacji:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

http://www.youtube.com/watch?v=rCvifZybyLg&eurl=

Daje w conceptach bo to raczej nie jest tuning, a niezwykle specjalna edycja ;]

(c)roadlook, netcarshow, rsportscars, vwaudistyle


Ostatnio zmieniony przez Kurczak dnia Pią 17:53, 18 Maj 2007, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 15:14, 18 Maj 2007    Temat postu:

"Co powiecie na umieszczenie dużego i mocnego silnika za przednimi fotelami w małym kompakcie, przeniesienie napędu na tył i stworzenie w ten sposób drogowego zabijaki ? ''

Jestem na nie Smile Gdy patrzę na takie auto zadaje sobie pytanie.. Po co taki silnik w takim aucie jakim jest Golf Smile (chodzi głównie o cenę)

a tak w ogóle to ile kosztuje ? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 15:18, 18 Maj 2007    Temat postu:

MotoManiak napisał:
Po co taki silnik w takim aucie jakim jest Golf Smile
Jak to po co ? Żeby ci najbardziej wybredni mieli czym jeździć.
Ja jestem jak najbardziej za, chociaż wiem, że to prawdopodobnie tylko szalony projekt, który zostanie zrealizowany w góra kilku egzemplarzach, ale bardzo bym się cieszył, gdyby powstało z tego coś więcej i nie skończyło się na concepcie.

MotoManiak napisał:
a tak w ogóle to ile kosztuje ? Very Happy
O cenie jeszcze nic nie wiadomo..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 15:29, 18 Maj 2007    Temat postu:

Chodzi mi o to, że cena będzie bardzo wysoka i jakoś tak nie chciałbym płacić góry kasy za Golfa, którego widzę 1 000 000 razy dziennie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 15:30, 18 Maj 2007    Temat postu:

Tylko wiesz, są Golfy i.. Golfy ;]
Tego raczej byś nie widywał zbyt często ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 15:34, 18 Maj 2007    Temat postu:

Dobra, nie zrozumieliśmy się Smile Czekam na cenę.. tego "potwora"..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pią 16:13, 18 Maj 2007    Temat postu:

No, panowie z Volkswagena idą na całość. Model R32 jest mocny, ale przy tym (nie bójmy się użyć tego słowa) montrum wydaje się być on podstawową jednostką napędową w Golfie Wink
Silnik ma ogromną moc oraz moment obrotowy. Co daje znakomite osiągi (przyspieszenia oraz prędkość maksymalna na poziomie formuły 1 - nawet Porsche Carreara GT jest wolniejsza od tego "vałweja" aż o 0,2 sekundy, choć jedzie od niego o 5 km/h szybciej Very Happy - prędkość maksymalna). I jeszcze napęd na tył, ale to musi latać bokami (dobrze, że nie dali napędu na przód, bo nie dałoby się tym jechać Smile).
A jak mi się podoba wygląda zewnętrzny tego potwora? Z przodu jest OK, ale z tyłu.. a fuj. Z tyłu wygląda jakby miał zaraz puścić bąka Rolling Eyes
Ale mimo to uważam, że Volkswagen GTI W12 650to super samochód, najmocniejszy Volkswagen Golf jaki dotychczas powstał Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:56, 18 Maj 2007    Temat postu:

Wygląd zaje%^&#& ale jeszcze lepsza jest moc. 650 koni wystarczy, mam nadzieje ze nie zostawili w nim przedniego napędu, bo byłby bardzo podsterowny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 17:03, 18 Maj 2007    Temat postu:

Michaelw napisał:
mam nadzieje ze nie zostawili w nim przedniego napędu, bo byłby bardzo podsterowny.
Ja sie tu tyle męczę, żeby wszystko napisać, a niektórzy nawet nie przeczytają Razz

Ma napęd na tył Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:11, 18 Maj 2007    Temat postu:

Hmmm auto dość śmiałe. Nie wiem co powiedzieć. Z zewnątrz wygląda powalająco, ale z drugiej strony 650 koni w kompakcie to lekka przesada. Wystarczyła by mi zwykłe wersja GTI. Co do przedniego napędu Michaelw to przy takiej mocy więcej problemu sprawiło by przeniesienie jej na koła niż podsterowność. Głónym czynnikim podsterowności jest większa masa zespołu napędowego i nierównomierne rozłożenie masy całego auta z napędem przedniej osi, sam napęd właśnie tylko na masę zespołu wpływa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapa




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: od bociana.

PostWysłany: Pią 17:50, 18 Maj 2007    Temat postu:

Ja takiego chcę!!! Choć body nie podoba mi się wogóle... jest mocno przesadzone... Jak cały samochód Very Happy Cieszę się że Volkswagen w końcu odważył się pokazać coś Hardcore'owego Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:01, 18 Maj 2007    Temat postu:

Czyżby era hot hatch/ GTI odchodziła w nie pamięć? Dla mnie Clio V6 i Golf W12 to era "monster hatch". Szkoda, że oficjalne dane golfa są jeszcze niedostępne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:13, 18 Maj 2007    Temat postu:

Kurczak napisał:
Michaelw napisał:
mam nadzieje ze nie zostawili w nim przedniego napędu, bo byłby bardzo podsterowny.
Ja sie tu tyle męczę, żeby wszystko napisać, a niektórzy nawet nie przeczytają Razz

Ma napęd na tył Wink

Wybacz ale akurat miałem mało czasu i tyliko spojrzałem na moc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pią 20:45, 18 Maj 2007    Temat postu:

mr_mar napisał:
Hmmm auto dość śmiałe. Nie wiem co powiedzieć. Z zewnątrz wygląda powalająco, ale z drugiej strony 650 koni w kompakcie to lekka przesada.


Nareszcie ktoś kto ma takie samo zdanie jak ja Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Sob 11:37, 19 Maj 2007    Temat postu:

Jest tak "wredny", że aż piękny xD

Koni nigdy za wiele, to jest to!

Gdyby to weszło do produkcji ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Prototypy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin