Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Star 266

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Waga ciężka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Czw 12:18, 18 Sty 2007    Temat postu: Star 266

Star 266 to Polski terenowy samochód ciężarowy, seryjną produkcję w Starachowicach rozpoczęto w roku 1975.
Prędkość maksymalna 90 km/h, napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym Star 359 M o mocy 110 kW przy 2100 obr./min. Układ napędowy 6 X 6.
Jeden z najlepszych pojazdów terenowych świata. Może pracować przy zapyleniu 1,5 g/cm3, i wilgotności powietrza 98%. Duże możliwości pokonywania brodów wodnych: bez przygotowania do 120 cm, z przygotowaniem do 180 cm. Wyprodukowano też wersję mogąca poruszać się z całkowicie zanurzoną kabiną, bo nadciśnienie w niej wytwarzane nie dopuszczało do jej zalania. Instalacja elektryczna jest wodoszczelna.
Pojazdy te używane są przez Wojsko Polskie m.in. w wielu misjach pokojowych. Star 266 ukończył morderczy Rajd Paryż-Dakar Prowadzony był wtedy przez Jerzego Franka i Tomasza Sikorę.
Polski produkt eksportowy (zakupione przez m.in. armię państwa Jemen).
Po sprzedaniu fabryki w Starachowicach koncernowi MAN ich produkcję zakończono. Wprowadzone do produkcji nowe modele terenowe, wykorzystujące głównie niemieckie podzespoły (łącznie z kabiną) nie mają już takich możliwości.
Star 266 nie grzeszy prędkością i zwinnością, a skręt kół zostawia dużo do życzenia i pali dwa razy tyle co Polonez w mieście. Jednakże w/w wady to jego jedyne wady. Części zamienne są tanie, a i eksploatacja niedroga. W terenie nie ma konkurenta. Koła z terenowymi oponami nawet na piasku przy zblokowaniu mechanizmu różnicowego nie mają szans zabuksować. Nie jest dziwnym fakt, że Stary 266 stosowane są tak szeroko w wojsku i w straży pożarnej.

FOTO:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) wikipedia.pl
(C) google.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:39, 18 Sty 2007    Temat postu:

Tak trzeba mu to przyznać, że jest twardym pojazdem. Mało ich jest na rynku większość tak jak napisałeś służą w MON i Straży pożarnej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarząbek




Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:10, 06 Lip 2015    Temat postu:

Twardy i mocny. Jeździłem nim kiedyś, dawno temu. Nie jako kierowca, ale jako pasażer.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Waga ciężka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin