Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

25 VI 1957 - 2008 51 rocznica wstrzymania produkcji Hudsona

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FinFan




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 15:07, 27 Cze 2008    Temat postu: 25 VI 1957 - 2008 51 rocznica wstrzymania produkcji Hudsona

W dniu 25 VI, 51 lat temu, wyprodukowano ostatnie egzemplarze Hudsonów Hornet Custom i Super rocznika 1957. Były to ostatnie Hudsony jakie kiedykolwiek powstaną, ale zakończeniu produkcji nie towarzyszyła zadna uroczystość, ponieważ planowano wówczas jeszcze Hudsony na 1958.

Hudsony te nigdy nie powstaną, bo marka Hudson, jak i Nash, z która jest połączona w koncern, zostanie zarzucona a miejsce ich obu zajmie marka American Motors Corporation, nazwana tak samo jak koncern w ktory polaczone były Hudson i Nash od '54. Byłi to jedni z ostatnich niezależnych i starych (założony 1909) producentów samochodów na rynku amerykanskim (nie nalezacy do tzw. Wielkiej Trojki : General Motors, Chrysler Corporation, Ford Motor Company).

W roku 1957 oferowano tylko model Hornet, dostępny był tylko 1 silnik, 327 calowy (~5,5l), ośmiocylindrowy w układzie V, o mocy 255 KM. Pozwalał on Hudsonowi osiągać "setkę" po ok 10 sek.

Do wyboru były tylko 2 rodzaje nadwozia - 4-drzwiowy sedan albo 2-drzwiowy hardtop. Dla marki rynku średniego (cena ok 3000$) był to za mały wybór nadwozi, ale podupadający Hudson nie mógł sobie pozwolić na produkcję większej oferty. Restylizacja z 1955, na której bazował rocznik 1957, nie oferowała zreszta ani kabrioletów, ani 4-drzwiowych hardtopów, których posiadanie mogłoby zwiekszyc ilosc sprzedanych egzemplarzy.

Hudson zyskał sobie sławę w początku lat 50, kiedy mając jedynie sześciocylindrowy silnik, pokonywał Oldsmobile'a i Cadillaca które miały nowe, powojenne V8 o wysokiej kompresji. Mozliwe to bylo dzieki nadwoziu Monobilt, czyli jednym z niewielu wówczas nadwozi samonośnych, a nie na ramie. Hudson był lżejszy i miał niżej środek ciężkości niż konkurenci, więc co mu brakowało w mocy, nadrabiał mniejszą wagą i lepszą zwrotnością.

Hudson Hornet Custom Hollywood ( dwudrzwiowy hardtop - brak środkowego slupka dachu) w trojkolorowej kombinacji Frost White-Glacier Blue-Pacific Blue. Nowy kosztował 3101$
[link widoczny dla zalogowanych]

Hudson Hornet Custom sedan w kombinacji kolorów Frost White - Avocado Poly- Classic Black. Cena w '57 - 3011$
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Hudson Hornet Super sedan
Wykończenie Super roznilo sie od Custom tym, że wstawka na blotniku była lakierowana w kolorze dachu, a nie miala wmontowany panel z tłoczonego aluminium, Super były malowane dwukolorowo. Sedan na ilustracji kosztował nowy 2831 $
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Hudson Hornet SUper Hollywood (2 drzwiowy hardtop) Cena oryginalna 2911$
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Kilka detali
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Charakterystyczne dla Hudsonów już od lat było używanie dwucyfrowych oznaczen na prędkościomierzu. I tak zamiast 50 mil mamy 5, zamiast 100, 10 itd.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C)T.Burness American Car Spotter's Bible 1940-1980
(C)http://autos.groups.yahoo.com/group/KenoshaHudsons/


Ostatnio zmieniony przez FinFan dnia Pią 17:09, 27 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Sob 15:04, 28 Cze 2008    Temat postu:

Ciekawie prezentują się modele tej mało znanej firmy. Podoba mi się ich sylwetka. Fajnie wygląda również wielki, chromowany grill pomiędzy światłami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FinFan




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 17:17, 28 Cze 2008    Temat postu:

Fajnie ze sie komuś spodobał, zdecydowanie jest oryginalny z tym swoim "V-line stylingiem", tylko jak piszesz, nieznany. Wielu Amerykanów by nie wiedziało że istniał. Rolling Eyes

Ostatnio zmieniony przez FinFan dnia Sob 17:17, 28 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:57, 28 Cze 2008    Temat postu:

Mam takie samo zdanie jak poor, muszę dodać tylko jedno... Dotychczas ciągle kojarzyłem go z Dodgem, myślałem że to on wyprodukował Hudsony Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FinFan




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 20:08, 28 Cze 2008    Temat postu:

Hehe no jak widać nie bardzo. Hudson był droższy od Dodge'a i samodzielny Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:24, 28 Cze 2008    Temat postu:

Marka Hudson święciła również tryumfy na arenie sportowej. W 1952 roku, w klasie wyścigów AAA, Marshall Teague, jeżdżąc fabrycznym Hornetem (którego nazwano "Fabulous Hudson Hornet", co można tłumaczyć jako Wspaniały Hudson Hornet) wygrał 40 z 48 wyścigów w sezonie. W wyścigach NASCAR Hornety wygrały łącznie 27 wyścigów.
"Fabulous Hudson Hornet" wystąpił również w filmie animowanym "Auta".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin