Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bugatti 41 Royale

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:56, 22 Mar 2007    Temat postu: Bugatti 41 Royale

Tego samochodu nie darady nie poznać. Powstał w 1927 roku i produkowany był do 1933 roku. Kiedy wszedł na rynek miał być "samochodem dla królów" a sam twórca powiedział że założeniem było zbudować samochód "większy od Rolls Royce i Hispano Suizy. Wszystko w tym samochodzie miało być naj. Rzeczywiście, był najdłuższy bo miał 6,5 metra. Napędzany był silnikiem o pojemnośći 12,8 l. a jego moc wynosiła 300KM. Dzięki temu silnikowi Royale był wstanie jechać 145km/h a jego prędkość maksymalna wynosiła 200km/h. Niestety wyprodukowano tylko 6 sztuk tego samochodu.
Zdjęcia :
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
(C)autogaleria.pl ; m43.narod.ru

Czemu nie moge go mieć Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:44, 22 Mar 2007    Temat postu:

Widzę, że koledze nie chce się wysilić i napisać coś od serca tylko wygodniej jest ściągnąć z wikipedii gotowca. Zatem coś ode mnie:

W połowie lat dwudziestych zeszłego wieku pojawił się prototyp Bugatti 41 La Royale. Nazwę tego auta tłumaczymy z francuskiego jako „królewski”, gdyż tak jak napisał Veyron miało to być auto przeznaczone dla koronowanych głów. Początkowo Tipo 41 planowano wyposażyć w potężny czternasto litrowy silnik. Zamontowano taki w pierwszym prototypie. Jednak później Ettore postanowił zamontować mniejszy bo 12-to litrowy. Co ciekawe, że kadłub tego silnika miał długość prawie dwóch metrów.
Zaplanowana była seria 25 aut. Jednak małe zainteresowanie tym modelem sprawiło, że znalazło się zaledwie sześciu chętnych na jego zakup. Jednak trzy z nich były używane przez bliższą lub dalszą rodzinę samego Bugattiego. Wyprodukowane auta przechodziły liczne modyfikacje. Tak było z egzemplarzem oznaczonym nr 41 100, który nosił nazwę Napoleon. Auto to istnieje do dziś i posiada nadwozie Coupe de Vile. Przebudowa tego egzemplarza były wymuszona z powodu rozbicia tego auta przez samego Ettore (zasnął z kierownicą). Wszystkie wyprodukowane egzemplarze zachowały się po dziś dzień. Ciekawostką jest fakt, że podczas wojny wszystkie egzemplarze zostały wywiezione przez właścicieli do USA, aby nie wpadły w ręce Niemców, którzy zapewne zniszczyliby te auta. Po zakończeniu wojny auta te okazły się być w kiepskim stanie. Jeden z nich znalazł się w 52 roku w składzie samochodów używanych, skąd został sprzedany za 420 dolarów. Dzisiaj autka te są często przyrównywane do dział największych artystów. Stoją podobnie jak obrazy Leonarda w specjalnie klimatyzowanych i z odpowiednią wilgotnością garażach.
Ceny tych aut? No cóż… dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają. Powiem tylko krótko astronomiczne. Właściciele raczej nie chętnie się ich pozbywają. Pamiętajmy, że szczęśliwych posiadaczy jest sześciu. Jeden egzemplarz znajduje się w kolekcji Forda.
http://www.motomodele.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:14, 22 Mar 2007    Temat postu:

mr_mar napisał:
Widzę, że koledze nie chce się wysilić i napisać coś od serca tylko wygodniej jest ściągnąć z wikipedii gotowca.


Ni nie ściągnąłem z wikipedi Evil or Very Mad Napisałem to sam a informacjami opierałem się na katalogu "Samochody Stulecia"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:25, 22 Mar 2007    Temat postu:

Mi się nie podobają takie samochody. Są niepraktyczne za duże słabo wyposarzone za drogie no i mają osiągi silników 1.8 lub nawet mniejszych. Entuzjaści klasyków byliby zachwyceni ale dla mnie to odrażające auta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:30, 22 Mar 2007    Temat postu:

Michaelw napisał:
(...)słabo wyposarzone(...)


Nawet bym nie odpisywał na tego posta, ale po tym musiałem. Istoną informacją jest to, że Bugatti Royale kiedy wszedł na rynek był najbardziej luksusowym samochodem na świecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:37, 22 Mar 2007    Temat postu:

No i dlatego nigdy się nie zrozumiemy ja porównuje dol dzisiejszych czasów a nie do czasów kiedy produkowano ten samochód. No i ty jestes entuzjastą takich samochodów a ja nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:42, 22 Mar 2007    Temat postu:

Nie jestem entuzjastą takiech wozów, bardziej interesuje mnie współczesna motoryzacja :wink;
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:40, 22 Mar 2007    Temat postu:

Widzisz Michalew takie auta jak Bugatti tipo 41, Rolls-Royce Silver Ghost, Maybach, Hispano-Suiza itp są autami, które były wykonywane z dbałością o każdy szczegół. Uwielbiam takie auta za to, że nie tak jak dzisiaj, produkowane były naprawdę w małych ilościach. Te auta naprawdę miały duszę. Na obicia była zastosowana prawdziwa skóra, prawdziwe drewno orzechowe. czuć było tą atmosferę. Weź przykład Rolls-Royca, który nawet statuetkę Spiryt of Ecstasy każdy ma inną. Nie ma dwóch takich samych. To stanowi i wyjątkowości tych autek. I dlatego chciałbym mieć takie dzieła sztuki u siebie w garażu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin