Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ferrari 288 GTO
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Sob 9:35, 15 Gru 2007    Temat postu: Ferrari 288 GTO

W 1984 roku na salonie samochodowym w Genewie firma Ferrari pokazała model 288 GTO.
Na początek może kilka słów o celu dla jakiego koncern z Maranello zbudował ten model. Otóż chciał on brać udział w rajdach autami B-grupowymi. W takich rajdach ścigało się już Porsche z modelem 959, więc Ferrari postanowiło również spróbować. Jednak aby dostać homologację rajdową do tej grupy firma musiała sprzedać ponad 200 sztuk modelu, którym chciała się ścigać na trasach. Ferrari wypełniło ten obowiązek, jednak model 288 GTO nigdy nie pojawił się na rajdowych trasach, a Porsche 959 startowało trzy razy.
A teraz słów kilka o nadwoziu. Ma ono długość 4,29 cm, szerokość 1,91 cm oraz wysokość 1,12 cm. Z przodu na drogę "patrzą" cztery kwadratowe reflektory, nad nimi zamontowano kierunkowskazy. Z drzwi "wyrastają" dość duże jak na auto sportowe lusterka. A z tyłu bardzo prosto - spojler zrobiony z tylniej klapy i nadkoli oraz cztery okrągłe lampy.
Aby dostać się do wnętrza kierowca i pasażer musieli się trochę nagimnastykować. No, ale cóż skoro chciało się posiadać sportowy wóz trzeba było (i w dzisiejszych czasach w niektórych autach sportowych też trzeba) cierpieć Wink Jednak gdy już się tam wgramolili i zasiedli w obitych skórą fotelach mogli przekręcić kluczyk w stacyjce i jazda. Ale my przyjrzyjmy się jeszcze wnętrzu tego wozu. Kierowca ma przed sobą małą, trójramienną kierownicę, za którą znajdują się podświetlone na czerwono zegary. Wśród nich obrotomierz wyskalowany do 10 000 obr./min. Na konsoli środkowej znajdziemy jedynie dodatkowe trzy zegary (zwrócone w stronę kierowcy), pokrętła do wentylacji oraz radio (tylko po co radio w Ferrari? Przecież dźwięk silnika jest chyba lepszy, niż puszczana w radiu muzyka Wink). O takich luksusach jak kilma, ABS, ESP możemy zapomnieć - ten wóz jest (można by rzec) bezkompromisowy.
A teraz przejdźmy do silnika. Jednostka napędowa to ośmiocylindrowy benzynowy motor o pojemności 2.8 litra z turbosprężarką oraz bezpośrednim, elektronicznym wtryskiem paliwa Weber-Marelli. Miał on moc 400 koni mechanicznych. Ta moc była przekazywana na tylne koła za pośrednictwem 5-bieogwej manualnej skrzyni biegów. Auto waży tylko 1600 kg, więc osiągi muszą być bardzo dobre. I są - 0-100 km/h w 5 sekund, od 0 do 200 km/h w 15 sekund. A prędkość maksymalna wynosi 306 km/h. W tym miejscu warto wspomnieć, że Ferrari wyprodukowało 5 sztuk modelu 288 GTO Evoluzione, który z zewnątrz odróżniał się dodatkowymi spojlerami (aby auto miało jak najmniejszy opór areodynamiczny) oraz wzmocnionym do 650 koni mechanicznych silnikiem.
Historia tego samochodu nie trwała długo. Auto zaprezentowano w 1984 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie. W tym samym roku zaczęto produkcję, którą zakończono w 1985 roku, gdy z taśmy montażowej zjechał 272 egzemplarz. 288 GTO zostało zastąpione przez Ferrari F40.

FOTO:
a) wersji "normalnej":
- nadwozia:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- wnętrza:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

b) wersji Evoluzione:
- nadwozie:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) wikipedia
(C) netcarshow.com
(C) autowp.ru
(C) google.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Veyron




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto piernika i Kopernika - Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:07, 15 Gru 2007    Temat postu:

Nigdy nie lbiłem tego auta Rolling Eyes Jakieś takie dziwne jest. A wersja Evoluzione wygląda jak statek kosmiczny Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:07, 15 Gru 2007    Temat postu:

Jedno z najpiękniejszych Ferrari, na dodatek bardzo szybkie, 0-100 w 5 sek, 0-200 15 sek. Niestety tylko 272 egzemplarze plus kopie bez duszy. Jest też jednym z niewielu Ferrari, które lepiej wyglądają w innym kolorze niż czerwień, w tym przypadku jest to czerń Twisted Evil Nie wiem co myśleli panowie w Ferrari, gdy chcieli go wystawić do grupy B Mad Ale to nie zmienia faktu, że auto jest i z pewnością będzie piękne Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Sob 15:43, 15 Gru 2007    Temat postu:

Wiecie, że starsze Ferrari mi się nie podobają...
Wersja Evoluzione rodem z wieś tuningu ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:18, 15 Gru 2007    Temat postu:

Veyron napisał:
A wersja Evoluzione wygląda jak statek kosmiczny Laughing
Mi bardziej wygląda na coś na wzór F40.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:18, 15 Gru 2007    Temat postu:

Nie no piękny jest, ten Evoluzione byłby ładny gdyby nie ten tył, ale nie ma co narzekać widocznie musiał taki być. no i stare Ferrari to gokarty a nie jeżdżące komputery jak dziś. Ciekawi mnie jedno, po co im Enzo skoro mieli porównywalny samochód pod względem osiągów i kilkanaście razy ładniejszy niż to coś co daja dzisiaj. Szkoda że nie pojawił się rajdach, ale pewnie i tak nie miałby szans z Audi Quatro Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:31, 16 Gru 2007    Temat postu:

Piękne auto, tylko Evoluzione trochę przegięty. Fajnie też, że miał godnego następcę.
Michaelw napisał:
Szkoda że nie pojawił się rajdach

Takie auto mogłoby startować tylko w grupie B, a tam zostałoby zmiecione przez takie torpedy jak Ford RS200 czy Peugeot 205.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qube




Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:23, 16 Gru 2007    Temat postu: Re: Ferrari 288 GTO

Yyyyyy...co by to powiedzieć Ferrari samo w sobie jest ładne ale ta wersje Evoluzione to jest już przesada ujme to tak...TEDE w jednym z odcinków ,OPT pokzał ospojlerowane auto i powiedział onim Żelazko - To samo moghe powiedzieć na temat drugiej wersji Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
D.K.




Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 925
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:18, 16 Gru 2007    Temat postu:

Przód jest wspaniały, choć nie tak wspaniały jak F40 Wink
W czarnym wyglądałby świetnie, ale jako, że jestem "fanem" Giallo, żółty też mi się podoba ;]

A wersja Evoluzione to chyba jakiś żart Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:19, 18 Gru 2007    Temat postu:

Nic dodać nic ująć. Piękne i doskonałe jak każde Ferrari. Ferrari podobnie jak konkurent z Niemiec tworzy kawał historii motoryzacji. Już sama marka stała się dla mnie pewną ikoną doskonałości i piękna. Model 288 no cóż 272 egzemplarze czyni go bardzo egzotycznym i kolekcjonerskim autem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jackin




Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 10:50, 23 Lip 2014    Temat postu:

Wygląda dobrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
horas




Dołączył: 23 Gru 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:30, 23 Gru 2014    Temat postu:

Ostatnio widziałem takie u siebie w mieście
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarząbek




Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:19, 02 Lip 2015    Temat postu:

Jeśli mam być szery to dużo ładniejszy model od dzisiejszych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioDario




Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:33, 09 Lip 2015    Temat postu:

Mnie też się bardzo podoba. Dynamiczne i sportowe - takie jak ma być
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jarząbek




Dołączył: 09 Kwi 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:45, 29 Lip 2015    Temat postu:

Duszę, ten samochód ma duszę. Zapomniałem dopisać w poprzednim poscie ;d
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin