Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lancia Aurelia B20 GT

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Nie 8:16, 30 Lis 2008    Temat postu: Lancia Aurelia B20 GT

Lancia Aurelia B20 GT została zbudowana na bazie sedana, który zadebiutował w 1950 roku. Początek produkcji Aurelii GT to rok 1951.
Samochód był dziełem znanego projektanta Vittorio Jano. Nadwozie zaś opracowała słynna firma Pininfarina.
Przód Aurelii GT jest niemal taki sam jak w sedanie i odmainie coupe. Jednak różni się np. dodatkowymi światłami. Gdy patrzymy na to auto od frontu to nie sposób nie zauważyć wielkiego, chromowanego grilla. Z boku widać, że to coupe. Z tyłu mamy umieszczone na błotnikach niewielkie lampy, niezbyt dużą szybę. Całe nadwozie przyozdobione jest chromowanymi dodatkami - począwszy od atrapy chłodnicy, poprzez zderzaki, listwy boczne, klamki, a na obramowaniu szyb kończąc.
Wewnątrz samochodu nie znajdziemy plastiku - deska rozdzielcza wykonana jest z kolorowego metalu. Kierowca zasiada z dużą, trójramienną, drewnianą kierownicą. Za nią znajdują się dwa zegary - prędkościomierz i obrotomierz. Na środku deski rozdzielczej znajduje się radio i kilka guzików.
Pod maską Lancii Aurelii B20 GT pracowały tylko silniki sześciocylindrowe zasilane benzyną. A co za tym idzie ten model Lancii był pierwszym seryjnym samochodem na świecie, do napędu którego użyto jednostki V6. Początkowo był to moto 1.8. Jednak okazał się on za słaby i został zastąpiony przez mocniejszy, 80-konny dwulitrowy motor (V-max: 177 km/h). Jednak w 1953 roku jego miejsce zajął najmocniejszy silnik - 2.5-litrowe V6 o mocy 118 koni mechanicznych. Rozpędzał on tą włoszkę do prędkości maksymalnej, która wynosiła ponad 180 km/h.
Produkcję Lancii Aurelii B20 GT zakończono w 1958 roku. W czasie siedmiu lat produkcji fabrykę opuściło 3871 egzemplarzy tej Lancii.

FOTO:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) "Encyklopedia samochodów sportowych" Rob De La Rive Box
(C) wikipedia
(C) netcarshow.com
(C) google
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:27, 30 Lis 2008    Temat postu:

Piękne auto. Chciałbym takie mieć. Zastanawiam się tylko jakie to auto osiąga ceny. Bo to już raczej rarytas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Nie 13:13, 30 Lis 2008    Temat postu:

Mr_Mar napisał:
(...) Zastanawiam się tylko jakie to auto osiąga ceny. Bo to już raczej rarytas.


Już Ci mówię Marku Wink Na mobile.de najtańsza Aurelia B20 GT jaką udało mi się znaleźć kosztowała 80 000 Euro (stan raczej idealny, po renowacji, albo utrzymywana w super warunkach). A była też taka, którą właściciel wycenił na... 120 000 Euro.


A wracając do Lancii - auto bardzo mi się podoba. Myślę, że podobnie jak Mr_Mar chciałbym mieć taką Lancię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:39, 30 Lis 2008    Temat postu:

Ze starymi Lanciami to jest tak:
Mimo, że są w idealnym stanie to nawalą po przejechaniu 10 km. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dżony
VIP



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawichost/Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:48, 01 Gru 2008    Temat postu:

A mi dla odmiany niezbyt się podoba wygląda zbyt cieżko i dość mało finezyjnie.Jest ładny ale nic więcej od włoskiego samochodu można by oczekiwać jednak czegoś więcej.

Ostatnio zmieniony przez Dżony dnia Pon 13:19, 01 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin