Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Porsche 924

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 2:35, 30 Gru 2006    Temat postu: Porsche 924

Projekt Porsche 924 opracowało w 1972 roku na zlecenie Audi. Jednakże pierwszy kryzys paliwowy spowodował wycofanie się Audi z produkcji tego modelu. Porsche dysponując już wszakże gotowym projektem wdrożyło je do produkcji w 1975 roku.
Źródłem napędu stał się chłodzony cieczą, dwulitrowy silnik Audi o mocy 125 KM. Znajdował się on z przodu pojazdu. Natomiast napęd był przekazywany na koła tylnie. Jednak układ był pozbawiony tzw tylnego mostu. Jego rolę przejęła umieszczona w jego miejsce skrzynia biegów zintegrowana z przekładnią główną, był to tzw układ transaxle.
W czasie dziesięcioletniej produkcji z taśm montażowych w zakładach NSU w Neckarsulm zjechało ponad 120 000 egzemplarzy tego modelu w różnych wersjach. W 1978 roku pojawiło się 924 Turbo z silnikiem również dwulitrowym lecz o wyższej mocy wynoszącej już 170KM a od roku 85 podniesionej do 177KM. W modelu turbo prócz zmian silnika, inżynierowie dokonali również modyfikacji zawieszenia i hamulców.
W roku 85 pojawił się model 924S z silnikiem o mocy 150 lub 160KM
W ciągu całego okresu pojawiły się również modele tradycyjnie nazwane Carrera. Powstawały w trzech wersjach przygotowanych do startów w zawodach. Model 924 Carrera GT miał silnik o mocy 210KM, Carrera GTS posiadała 245KM a model Carrera GTR – 280KM. Dla wszystkich Carrer bazą był silnik dwulitrowy produkcji Audi.
Jako wyposażenie dodatkowe można było zamówić: zdejmowany dach (wersja Targa), manualną pięciobiegową skrzynię biegów (później weszła do wyposażenia standardowego) lub trzybiegowy automat, większe piętnastocalowe felgi z oponami 205mm, klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby, spryskiwacze reflektorów i tylną wycieraczkę.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

źródła:
wikipedia.pl
gogle
autogaleria.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Sob 9:36, 30 Gru 2006    Temat postu:

Bardzo fajnie napisany text. Kiedyś uwieczniłem na fotkach (chyba) takie Porsche (ale nie dałbym ich do tego tematu, ponieważ ze fotki są "zaniebieszczone" - nie ustawiłem wtedy dobrze kontrastu bieli). Bardzo ładnie się prezentuje. Tylko czemu tyle fotek Question Neutral
Ale nie martw się mr_mar już daję kilka fotek więcej Smile

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) google.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 11:24, 30 Gru 2006    Temat postu:

A niech mi ktoś powie... Czym różni się to 924 od 944 ?
Oprócz tego, że minimalnie przodem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:32, 30 Gru 2006    Temat postu:

944 miało inne silniki. Standardem był 2,5 litra też produkcji Audi ale jego moc wynosiła 170KM, przez 2,5 Turbo do 3.0. No i jeszcze latami produkcji 924 75-85; 944 81-91
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Sob 14:15, 30 Gru 2006    Temat postu:

Bardzo lubię ten model. Może nie jest on "ideałem", ale po prostu go lubię. Miałem przyjemnośc zobaczyc te Porsche kilka razy z bliska i ma "coś w sobie".

Bardzo fajny tekścik mr_mar Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:08, 30 Gru 2006    Temat postu:

Dzieki modelowi 924 auta Porsche stały się bardziej dostępne dla szerszej grupy odbiorców. Auto było sygnowane znaczkiem firmowym, ale również jak każde Porsche jakością i trwałością. Auto nadawało się bardzo dobrze do dość szybkich jak na owe lata przejazdów autostradą czy górskimi serpentynami ale również do co tygodniowego wyjazdu na zakupy czy do teściów. A dzięki niedużemu silnikowi stawało się dość ekonomiczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapa




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: od bociana.

PostWysłany: Sob 15:13, 30 Gru 2006    Temat postu:

Wygląda całkiem dobrze... Choć i tak nic nie przebije starej poczciwej 911... Podoba mi się ta poszerzona wersja. Moc też nie była mała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin