Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wartburg 1000

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Śro 17:11, 14 Mar 2007    Temat postu: Wartburg 1000

W 1955 r. zaprezentowano nowy, napędzany dwusuwowym silnikiem pojazd. Prezentujący się bardzo nowocześnie jak na tamte czasy samochód nazwano Wartburg 311. Jego nazwa pochodzi od zamku Wartburg znajdującego się na wzgórzach w okolicy miejsca produkcji. Auto było daleko idącym rozwinięciem opartego na przedwojennej konstrukcji wozu IFA F9. Występowało jako 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowe kombi, 5-drzwiowe kombi - Camping, Pickup, Cabriolet, Coupé oraz w wersji Sport (zwanej 313) - dziś bardzo poszukiwanej przez kolekcjonerów.
Modelem 311 zapewne nie tylko ze względów marketingowych, ale i ambicjonalnych Niemcy startowali również w wielu europejskich i krajowych rajdach - np. Internationale Rallye Wartburg.
W 1962 roku, AWE (Automobilwerke Eisenach) modernizuje Wartburga 311, montując w nim silnik o zwiększonej pojemności do 992 ccm. Dla odróżnienia nazywa się go 1000 zamiennie z 312. Po trzech latach do produkcji wprowadzony zostaje model przejściowy. Pozostaje znana z 311/312 karoseria, ale pojawia się zupełnie nowe podwozie. Nadal jest to konstrukcja ramowa, jednak już z niezależnym zawieszeniem na sprężynach oraz stabilizatorem tylnej osi. Gruntownie modernizację przechodzi silnik, skrzynia biegów, miejsce 15 calowych kół zajmują mniejsze 13 calowe z rzadko spotykanym rozstawem śrub 4x160. Archaiczne półosie z homokinetycznymi przegubami zastępują nowe, z podwójnym przegubem przegubem Cardana. W oficjalnej nomenklaturze model ten nazywany jest nadal 1000, jednak dla odróżnienia poprzedniej wersji, oznaczano go często kodem fabrycznym: 312/1. Przejściówka była produkowana do 1967 roku (równolegle z nowym modelem), a w ofercie pozostawała do 1968 roku. Wartburgi poza krajami znajdującymi się za żelazną kurtyną eksportowano także do Europy Zachodniej a nawet do obydwu Ameryk.

Podstawowe dane techniczne modelu 311 (312): Pojemność skokowa: 900 ccm (1000 ccm); Moc: 37 KM (45 KM); V max: 115 km/h (125 km/h); Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 42,3 s (0 - 80 kmh - 15 s); Długość/szerokość/wysokość: 430/157/145 cm

FOTO:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) wikipedia.pl
(C) google.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FinFan




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 17:19, 14 Mar 2007    Temat postu:

Jako ciekawostke można dodać, że panoramiczne szyby tylno-boczne kombi Campinga padly ofiarą polityki - poczatkowo montowano jednoczesciowe gięte szyby, włażące na dach, dostarczane przez jakąś zachodnioniemiecka firmę. Nie wiem dokladnie w ktorym roku, ale w kazdym razie później zdecydowano sie na rezygnację z kapitalistycznego kooperanta i odtąc Campingi mialy szyby tylno-boczne 2-czesciowe - u góry gięty, żółty plastik, na dole płaska szyba zwyczajna dla dopełnienia, wszystko oczywiscie niestety musialo byc polaczone słupkiem Sad

Wydaje mi się , że tak samo sprawa miala sie z panoramiczną tylna szybą wersji coupe, która pojawia sie w broszurach raz jako 1-czesciowa, a raz nadal jako calkowicie szklana, ale juz 3 czesciowa.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez FinFan dnia Śro 17:27, 14 Mar 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapa




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: od bociana.

PostWysłany: Śro 17:21, 14 Mar 2007    Temat postu:

Świetny samochód... mój dziadek miał takiego, granatowo-beżowego w wersji cztero-drzwiowej. Bardzo rzadki samochód na naszych drogach... prędzej spotkamy tego nowszego... niestety nie pamiętam oznaczeń Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:21, 14 Mar 2007    Temat postu:

Ciekawy klasyk. Wiecie, że jego następca chyba 353 miał nadwozie, które powstało w FSO na żeraniu i miało nazywać się Warszawa 210?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FinFan




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 17:29, 14 Mar 2007    Temat postu:

Dziwna teoria mr_mar, mówi sie owszem , że Warszawa 210 byla w 2 prototypach wykonana, nie w jednym, i ten drugi pojechal, ale do Moskwy do modernizacji Wołgi z modeli M-21 na M-24.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:57, 14 Mar 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wnioski wyciągnij sam. Mi to jednak bardziej przypomina Wartburga 353.
I proszę na przyszłość jeśli ktoś się myli nie rzucaj stwierdzeń, że ma dziwne teorię. Osobiście nie lubię takich tekstów! A co do Gaza 24, którego raczyłeś nazwać Wołgą to owszem wykazuje pewne podobieństwo. A ja natomiast powiedziałem, że Wartburg kupił tylko projekt karoserii a nie prototyp. Bo faktycznie Wołga/Gaz 24 była praktycznie identyczna z Warszawą, a Wartburg natomiast tylko z zewnątrz był warszawą!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Śro 20:05, 14 Mar 2007    Temat postu:

Nie ukrywam, że ciekawy "staruszek" Razz
Wersja pseudo kombi wygląda paskudnie, w tej wersji nadwoziowej auto było robione pod jednym kątem: karetka Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FinFan




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:37, 14 Mar 2007    Temat postu:

Mnie sie Camping bardzo podoba, właśnie dlatego ze ma jakieś aspiracje stylistyczne, a nie tylko jest kombi do wożenia ziemniaków. Na tych zdjeciach które tu są tego nie widać, ale Campingi miały szyberdachy

[link widoczny dla zalogowanych]

Poza tym w porownaniu z kombi zwyklym, "turystyczny" Camping wypada duzo lepiej, (nie wspominając, że ma 1 parę drzwi wiecej) :
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

mr_mar napisał:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wnioski wyciągnij sam. Mi to jednak bardziej przypomina Wartburga 353.
I proszę na przyszłość jeśli ktoś się myli nie rzucaj stwierdzeń, że ma dziwne teorię. Osobiście nie lubię takich tekstów! A co do Gaza 24, którego raczyłeś nazwać Wołgą to owszem wykazuje pewne podobieństwo. A ja natomiast powiedziałem, że Wartburg kupił tylko projekt karoserii a nie prototyp. Bo faktycznie Wołga/Gaz 24 była praktycznie identyczna z Warszawą, a Wartburg natomiast tylko z zewnątrz był warszawą!

Widać wyraźnie że Warszawa 210 była większa , miala zupelnie inny ksztalt szyb, że o kierunkowskazach na czubkach blotnikow nie wspomne.

W stwierdzeniu dziwna teoria nie widzę niczego co mozna nielubić.
Jeżeli chodzi o to iż "raczę" nazywać Gaza 24 Wołgą, pierwszy z brzegu artykuł (np [link widoczny dla zalogowanych]) również raczy tak robić, więc uważam iż mam rację stwierdzając iz Wołga jest Wołgą, skoro została nią do dzisiaj.

Identyczność M-24 i 210-tki też nie jest taka 100%-wa, bo tylko nadwoziowa, naszprototypowy silnik 6-cylindrowy pozostal prototypem a nie skończył w Wołdze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:58, 14 Mar 2007    Temat postu:

To może inaczej to określę, Wartburg 353 może nie tyle powstał na bazie naszej 210-tki lecz kształt nadwozia był wzorowany na polskim prototypie. Firma z Eisenach, zakupiła projekt nadwozia. To wyczytałem gdzieś w Motomagazynie dokładnie nie pamiętam którym, niestety zlikwidowałem swoją bibliotekę. Faktycznie zgadzam się z Tobą co do Gaza, jak pisałem wyżej był on faktycznie zaprojektwany na bazie Warszawy, też gdzieś o tym czytałem kiedyś też chyba Motomagazyn, wymiarami był też bliżony. Ale dam sobie również obciąć rękę, że projekt Wartburga 353 pochodził z Żerania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FinFan




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:28, 14 Mar 2007    Temat postu:

Wartburg 353 na tym by źle nie wyszedł jakby kopiowal Warszawe 210, bo ona z kolei nadążała za trendami stylistycznymi zachodu. Chociaz moglaby miec skrzydla....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:32, 14 Mar 2007    Temat postu:

No co do tego to się z Tobą zgodzę bezapelacyjnie. Nie na darmo ruscy jak słusznie zauważyłeś kupili prototyp i zabronili produkcji tego modelu. Było to bardzo nowoczesne jak na tamte lata auto. Miało zawieszenie typ McPherson (nigdy nie pamiętam jak to się pisze), sześciocylindrowe silniki i wiele innych ciekawostek konstrukcyjnych, które nawet auta z zachodu niekoniecznie posiadały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kavior




Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Centrum Dowodzenia Światem

PostWysłany: Czw 0:41, 15 Mar 2007    Temat postu:

Wow Smile Jaka dyskusja Smile Sami znawcy Wink Ale Wartburg mi się nie podoba... Jakoś tak...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin