Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ford Cougar (1998-2002)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Sob 7:45, 19 Lip 2008    Temat postu: Ford Cougar (1998-2002)

W tym temacie chciałbym napisać parę słów o większym coupe Forda oferowanym w latach 1998-2002 - Cougarze (tym mniejszym była Puma).
Samochód był europejską wersją amerykańskiego Mercury Cougara z lat 1998-2002. W Fordzie Cougarze odnajdziemy małe podobieństwo do dużo mniejszej Pumy (która powstała na bazie Forda Fiesty, zaś Cougar został zbudowany na bazie Mondeo Mk II). Z przodu mamy charakterystyczny grill dla Fordów z tamtych lat (nieco bardziej zaokrąglony znajdował się w innych modelach tej firmy). Do tego jeszcze skośne reflektory z wyobleniami. Z boku samochód prezentuje się dynamicznie - to za sprawą wznoszącej się dolnej linii okien. Z tyłu jest również ciekawie zaprojektowany. Na tylnej szybie znajduje się wycieraczka, na środku klapy bagażnika umieszczone jest trzecie trójkątne światło stopu. Tylne lampy również są w kształcie trójkąta. Jednak są one wyoblone tam, gdzie znajdują się żarówki. Do tego dochodzi jeszcze duży tylny zderzak. Była także oferowana wersja ST200, która z zewnątrz różniła się tylko innymi felgami.
Wewnątrz jest raczej dość dużo miejsca (w końcu to coupe bazuje na Mondeo, które raczej małym samochodem nie jest). Deska rozdzielcza podobna jest do tej znanej z innych modeli Forda (szczególnie Mondeo). Kokpit jest ergonomicznie rozplanowany - ktoś kto jeździł wcześniej innymi Fordami powinien się jego obsługi bardzo szybko nauczyć. Na przednich fotelach miejsca jest dużo. Gorzej jest z tyłu. Miejsca jest mniej niż z przodu. Szczególnie odczują to wysocy pasażerowie tylnej kanapy, ponieważ będą miały one bliskie spotkanie swojej głowy z klapą bagażnika.
Samochód był oferowany w dwóch wersjach wyposażenia: Ghia (standard) oraz Ghia X (po prostu X). Do wyposażenia standardowego obu wersji zaliczały się między innymi: dwie poduszki powietrzne, ABS, immobiliser, centralny zamek sterowany z pilota, elektryczne szyby oraz lusterka czy opony o szerokości 215 mm. Do wyposażenia seryjnego wersji X (tylko z większym, 2.5-litrowym silnikiem V6) dochodziły jeszcze 16-calowe obręcze z lekkich stopów, skórzana tapicerka, elektrycznie regulowane siedzenia, radio CD Ford RDS6000 ze zmieniarką na 6 płyt CD. Za dodatkową opłatą w wersji Ghia X można było mieć podgrzewaną przednią szybę, szyberdach oraz lakier metalizowany.
Pod maską Cougara pracują silniki benzynowe znane z Forda Mondeo. Podstawową jednostką był czerocylindrowy, dwulitrowy silnik o mocy 131 KM i momencie obrotowym wynoszącym 178 Nm. Zapewniał on autu poprawne osiągi (choć jak na coupe chyba lekko nie wystarczające) - sprint do 100 km/h w 10,3 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 209 km/h. Zadowalał się przy tym średnio ośmioma litrami benzyny na 100 km/h. Mocniejsza jednostka napędowa miała sześć cylindrów i 2.5 litra pojemności. Legitymowała się mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym wynoszącym 220 niutonometrów. Zapewnia Cougarowi lepsze osiągi niż dwulitrowa jednostka - przyspieszenie do 100 km/h w 8,6 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 225 km/h. Średnio na 100 km konsumuje on około 10,5 litra benzyny. Do tego motoru był dostępny także automat. Pogarszał on nieco osiągi (0-100 km/h w 10,6 sekundy, V-max: 206 km/h). Jednak najmocniejsza wersja Cougara jaka kiedykolwiek powstała w zakładach Forda miała oznaczenie ST200. Posiadała taki sam silnik co Mondeo ST200, czyli sześciocylindrowy, benzynowy 2.5-litrowy motor o mocy 205 KM i momencie obrotowym wynoszącym 230 Nm. Dzięki czemu rozpędzał on tego Forda do setki w 7,9 sekundy i pozwalał na jazdę z maksymalną prędkością wynoszącą 231 km/h.
Eksploatacja Forda Cougara z mechanicznego punktu widzenia nie powinna pochłaniać zbyt dużych pieniędzy, bo będą tutaj (chyba) pasować części z silników do Mondeo. Gorzej może być jeśli chodzi o blacharkę. Na przykład klapa bagażnika kosztuje ok. 500-700 zł, maska też ok. 500-700 zł a czasem i więcej, drzwi - w zależności od stanu - od 400 do nawet 1000 zł.
Ceny używanych Fordów Cougarów rozpoczynają się od około 12 000 - 13 000 zł za model z początku produkcji. Najdroższe duże coupe Forda kosztują około 20 000 - 25 000 zł za model z końca produkcji, mocniejszym silnikiem lub jakimiś ekstra rzeczami (jak chociażby [link widoczny dla zalogowanych], który jest przystosowany do prowadzenia przez osobę niepełnosprawną).
Na koniec wspomnę jeszcze, że przez te cztery lata produkcji (od maja 1998 do sierpnia 2002) Forda Cougara z taśm montażowych zjechało 230 000 egzemplarzy tego modelu.

FOTO:
I Ford Cougar:
- nadwozie:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- wnętrze:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

II Ford Cougar ST200:
- nadwozie:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) wikipedia
(C) autowp.ru
(C) motoallegro.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FinFan




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 10:11, 19 Lip 2008    Temat postu:

Calkiem sympatyczne zwierzę, chociaz go nie kojarze z ulicy raczej. No i raczej nieosiągalne do utrzymania dla studenta z tym dwulitrowcem. Wink ale tak poza tym to nic mu nie mam do zarzucenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:17, 19 Lip 2008    Temat postu:

W odróżnieniu od poprzednika, jakim był Probe, ten model Forda jest bardzo ładno. A baza jaką jest Mondeo, zapewnia świetne właściwości jezdne (wiem bo przecież sam jeżdżę Mondeo).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pon 10:58, 21 Lip 2008    Temat postu:

Prawdę powiedziawszy to bardzo podoba mi się ten model Forda. Bardzo podoba mi się jego karoseria. A i silniki ma niezłe (no, może poza tym benzynowym dwulitrowcem Wink).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
Mistrz wiedzy o motoryzacji



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 2037
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon 11:00, 21 Lip 2008    Temat postu:

Auto doskonale wygląda i ma dobre wyposażenie. Zapewnia duży komfort jazdy a jeśli ktoś chce i potrafi przyspieszać, moim zdaniem gama silników w zupełności wystarcza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:45, 30 Lip 2008    Temat postu:

NIE! Jeden z niewielu Fordów, których nie trawię. Mówiłem już, że nie cierpię czerpania z legend po to aby poprawić sprzedaż współczesnych modeli niemających z nimi nic wspólnego. Dajcie legendzie Mercury Cougara spokój!

Poprawki w tekście. *Poorwich
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gucio




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Śląskie

PostWysłany: Śro 11:07, 30 Lip 2008    Temat postu:

A mi sie Cougar bardzo podoba , chociażby przez swój wygląd , ale i za brak jakiejś kosmiczności Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FinFan




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 12:46, 30 Lip 2008    Temat postu:

Albeeeeeeeeee nie wiem czy ten Ford zdawal sobie sprawe z istnienia Mercurego. Ford na Europe to inne zwierzę niz Ford amerykanski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:52, 30 Lip 2008    Temat postu:

1. Ford Cougar produkowany był także w USA.
2.
Wikipedia napisał:
The car was named after a famous American muscle car from the Ford stable, the Mercury Cougar.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin