Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lexus IS (1999-2005)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pią 12:50, 16 Paź 2009    Temat postu: Lexus IS (1999-2005)

Najmniejszy model Lexusa - IS produkowany w latach 1999 - 2005 - już jako nowy samochód był drogi. Teraz jego ceny, w porównaniu do rywali, na rynku samochodów używanych są porównywalne z konkurentami, czyli Alfą Romeo 156, Audi A4, BMW serii 3 (E46) czy Mercedesem klasy C.
Auto od początku produkcji występowało jako sedan. W 2001 roku wprowadzono kombi, które nazwano SportCross. Stylistyka małego Lexusa wydawać się może na pierwszy rzut oka spokojna. Jednak niektórzy dostrzegą w niej nieco sportowej nutki. Z przodu dominuje dość duża atrapa chłodnicy z logo marki. Po obu jej stronach znajdują się nieco przymrużone reflektory. Patrząc na samochód z boku nie ma fajerwerków. Jednak subtelne przetłoczenia dodają mu nieco uroku. Z tyłu głównym elementem są światła przykryte przeźroczystym kloszem, które później stały się (i wielu przypadkach nadal są) jednym z głównych elementów tuningowanych samochodów i zostały nazwane "Lexus lookami".
Wewnątrz auto prezentuje się ładnie. Kierowca ma przed sobą trójramienną, obszytą skórą kierownicę. Za nią znajduje się kolejna charakterystyczna dla tego auta rzecz. Są to zegary. Centralnie umieszczony prędkościomierz ma w sobie jeszcze trzy mniejsze zegary. Wygląda to ciekawie, ale czy jest do końca praktyczne? Konsola środkowa prezentuje się schludnie. Na jej szczycie znajduje się ekran nawigacji satelitarnej (jeśli w IS-ie jest Wink). Poniżej mamy panel sterowanie klimatyzacją oraz radio. Wewnątrz miejsca nie ma zbyt wiele - ale ten samochód to nie konkurent dla takich aut Ford Mondeo, Opel Vectra, Renault Laguna czy VW Passat. Bagażnik sedana pomieści 400 litrów, a kombi (SportCross) od 365 do 1010 litrów.
Jeśli chodzi o wyposażenie Lexusa IS pierwszej generacji, to nawet w podstawowej wersji jest ono bardzo bogate. Zawiera m.in.: ABS, ESP, sześć poduszek powietrznych, radio z CD, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane lusterka, aluminiowe felgi (o takich drobiazgach jak centralny zamek itp. w takim aucie nie należy chyba wspominać Wink).
Pod maską IS-a pierwszej generacji znaleźć możemy dwa silniki. Pierwszy był w ofercie od początku - to dwulitrowy sześciocylindrowy benzyniak. Ma on 155 KM mocy oraz 195 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z nim jedna z dwóch skrzyń biegów - albo 6-stopniowa manualna albo 4-biegowy automat. Drugim silnikiem, który został wprowadzony do oferty w 2000 roku jest 3.0 V6 o mocy 214 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 288 niutonometrów. Występuje on w odmianie z 5-stopniową manualną bądź 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Czasami można również spotkać model IS200 o mocy 186 KM - sprzedawca się nie pomylił, bowiem wypuszczane były również dwulitrowe silniki z kompresorem.
A jak Lexus IS pierwszej generacji wygląda pod względem niezawodności? Poważne usterki zdarzają się w nim rzadko. Do typowych usterek tych samochodów należą: wybite gumki i łączniki stabilizatora przedniej osi, awarie zmieniarki CD. Rzadko zdarzają się awarie sprzęgła i wybicie końcówek wahaczy przednich.
Lexusa IS pierwszej generacji można kupić już od około 20 000 zł, a najwyższe ceny oscylują koło 50 000 zł.

FOTO:
- IS sedan:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

- IS kombi, czyli SportCross:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) "Auto Świat Katalog Używane 2005 i 2009"
(C) autowp.ru
(C) motoallegro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:16, 16 Paź 2009    Temat postu:

Za IS200 trzeba zapłacić od 25 tys, więc w porównaniu do konkurentów IS nadal pozostaje drogi.
Mimo wszystko zawsze go lubiłem. :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pią 16:45, 16 Paź 2009    Temat postu:

No, jest może i nieco droższy od konkurentów. Jednak wg mnie ma to coś, czego oni nie mają (może to te klosze tylnych lamp albo wystrój wnętrza?) Wink
Podobnie jak Albeemu również i mi to auto od zawsze się podobało i lubiłem je i nadal lubię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gucio




Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Śląskie

PostWysłany: Sob 8:35, 17 Paź 2009    Temat postu:

Mimo jego trochę dziwnego wyglądu auto podoba mi się.Nie będę mówić że nie , jest całkiem ładne i nie ma wiejskich dodatków ala "UFO Led lights in front bumper" Mr. Green
Silniki chyba też w miarę zadowalające.. Pomimo tego że konkuruje z w/w autami , to ja jednak miałbym wybór kupiłbym C-klasse lub Alfe 156 Wink

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
X2400




Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 1349
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew koło Warszawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:03, 17 Paź 2009    Temat postu:

Wygląd jest w porządku, auto wygląda lekko i sportowo. Mimo wszystko nie jest autem, które będzie udanie konkurować z innymi samochodami ze swojej klasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin