Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lotus Exige Cup 240

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Macias




Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 11:30, 29 Sie 2006    Temat postu: Lotus Exige Cup 240

Lotus Exige Cup 240

Lotus Exige Cup i Cup 240 to kolejne modele stworzone przez Lotus Sport.
Bazą obu odmian jest nowy model Exige-a z roku 2006. Te torowe samochody wyposażone są w udoskonalone sprzęgło, sportowy wydech, regulowane zawieszenie, poprawione hamulce, mechanizm różnicowy ze zwiększonym tarciem (szpera), wyłączalną kontrolę trakcji, pałąk bezpieczeństwa, mechanizmy odcięcia paliwa i zapłonu oraz system gaśniczy.

Napęd

Jak sugerują nazwy oba samochody różnią się nieco wariantami silnikowymi. Lotus Exige Cup posiada 189 KM oraz 181 Nm generowanych z cztero cylindrowego silnika 2ZZ VVTL-i (Variable Valve Timing with Lift – intelligent) o pojemności 1.8 litra, natomiast Exige Cup 240 korzystający z tego samego lecz doładowanego motoru może poszczycić się 243 KM i 236 Nm. Osiągi to 5.2 s do 100 km\h prędkość maksymalna 237 km\h wersji Cup oraz 4.5 s i 249 km\h Exige-a Cup 240.
Sportowe sprzęgło przekazuje moc i moment do lekkiej (aluminiowa obudowa), sześciobiegowej, doskonale zestopniowanej skrzyni C64.

Koła i opony


Srebrne, ośmioramienne, przechodzące w literę Y flegi ze stopów lekkich, obute w opony Yokohama Advan A048 gwarantujące bardzo dużą przyczepność.

Hamulce

Układ hamulcowy tworzą nacinane, wentylowane tarcze, sportowe klocki umieszczone w zaciskach AP Racine z przodu i Brembo Bremo tyłu. Cztero kanałowy ABS poprawiający prowadzenie i skracający drogę hamowania.

Zawieszenie

Sprężyny Öhlins, regulowane amortyzatory oraz stabilizator. Wszelkie informacje dotyczące ustawień dostarczane klientowi pozwalają na własnoręczne dostosowanie samochodu do własnych potrzeb i upodobań.


Wnętrze

Wnętrze wykonane jest z lekkich materiałów stosowanych w wyścigach: aluminiowe korbki do otwierania okien, pokryte akrylem drzwi.


[link widoczny dla zalogowanych]

Lotus Exige Cup 240
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Jako że zbliża się termin premiery mojego kompendium o Exige-ach, daję tu małą próbkę na zaostrzenie apetytu Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 12:24, 29 Sie 2006    Temat postu:

Ogólnie to bardzo lubie markę Lotus, za to, że właśnie tworzą te małe i lekkie sportowe autka, które mimo małych silników mają osiągi zbliżone do supersamochodów ze stajni Ferrari, Lamborghini lub Porsche.

A Lotus Exige jest doskonałym tego dowodem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Wto 20:36, 29 Sie 2006    Temat postu:

Ja też lubię Lotusa. Wolę małe zwrotne autka, niż ,,kabloty" na kołach.(kabloty mam na myśli np. Bentleya Continentala GT). Tekścik super, kompedium zapewne będzie ,,odjechane".
Pozdrawiam Sąsiad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal




Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:51, 13 Paź 2006    Temat postu:

Moja przygoda z Lotusem rozpoczęła się w grze NFS: HP 2

Wg. mnie jest to super marka. Od dawna mnie przyciąga, ale o takich cackach można tylko pomarzyć - niestety Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin