Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lotus Exige (Mk I, Mk II)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Macias




Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 16:13, 24 Paź 2006    Temat postu: Lotus Exige (Mk I, Mk II)

Dawno mnie tu niebyło, więc najwyższy czas na kilka nowych postów Wink

Exige (Mk I, Mk II)

-Początki

Właściwie wszystko zaczęło się w 1994 roku. Właśnie wtedy zadebiutował Lotus Elise. Ręcznie składany samochód z karoserią z włókna węglowego osadzoną na nowatorskim podwoziu z giętego aluminium.
Pojazd został nazwany imieniem wnuczki prezesa firmy (Romano Artioliego) „Elisy”.
Sukcesy i niesłabnące zainteresowanie pojazdem były powodem powstawania nowych wersji.

-Exige MK I

W roku 2000 został pokazany światu model Exige pierwszej generacji, który miał być drogową wyścigówką. Exige narodził się z Lotusa Sport Elise i początkowo postanowiono wydać ręcznie składaną, krótką serię. Wersja ta wyposażona była w silnik Rovera o pojemności 1,8 l. Motor zapewniał „wystarczające” osiągi lekkiego (780 kg) wozu. 177 KM mocy i 171 Nm momentu obrotowego pozwalała na osiągnięcie maksymalnej prędkości 219 km/h oraz sprint do setki w czasie 4,7 sekundy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Mk I
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

-Exige MK II

Po czterech latach od premiery pierwszego Exige-a, druga generacja zadebiutowała na Targach Motoryzacyjnych Geneva Motorshow 2004. Przy tworzeniu nowej wersji konstruktorzy Lotusa opierali się na za tym samym założeniu: „racecar-for-the-road”.
Nowy Exige został wyposażony w silnik Toyoty. 1,8 l VVTL-i (Variable Valve Timing with Lift – intelligent), co znacznie poprawiło osiągi: 4,3 do setki oraz prędkość maksymalna 225 km/h.

Napęd

Do zamontowanego centralnie, cztero cylindrowego silnika 2ZZ-GE została dołączona sześcio stopniowa skrzyna C64. Kombinacja ta pochodząca od Toyoty została wybrana gdyż to połączenie doskonale pasowało do charakteru Exige-a.
Zastosowany system zmiennych faz rozrządu VVTL-i sterowany przez elektronikę, dobiera najlepszy czas otwarcia zaworów w całym zakresie obrotów. Silnik ten lubi wysokie obroty, o czym może świadczyć optymalna krzywa momentu pokazująca 181 Nm przy 6800 obr./min oraz krzywa ukazująca moc maksymalną przy 7800(!) obr./min. Jednostka napędowa może osiągnąć maksymalną prędkość obrotową wynoszącą 8500 obr./min.

Osiągi

Exige jest samochodem, w którym podstawą wysokich osiągów jest mała masa. Dzięki stosunkowi masy do mocy wynoszącemu 0.30 kg/KM, sprint do setki zajmuje 4.3 sekundy, a od 0 do 160 km/h 12.2 sekundy i prędkość maksymalną 237 km/h.
Oczywiście silnik spełnia normy czystości spalin Euro IV.

Aerodynamika

Kluczem do tak niesamowitych osiągów i łatwości prowadzenia jest pakiet aerodynamicznego ospoilerowania (dający 41.2 kg siły dociskowej przy 160 km/h – 19.3 kg z przodu i 21.9 kg z tyłu) oraz niska masa, możliwe dzięki innowacyjnym rozwiązaniom.

Design

Wszystkie produkty Lotusa łączą w sobie funkcjonalność z dynamiką i elegancją. Odpowiedzialny za wygląd drugiej generacji Exige-a jest Lotus Design Team prowadzony przez Russella Carra. Projekt czerpał podstawy ze swojego poprzednika (Exige-a MK I).
Całe nadwozie wykonane jest z wytrzymałego, a zarazem lekkiego materiału GRC (Glass Reinforced Composite). Wraz z wejściem do sprzedaży drugiej generacji, poszerzona została paleta barw dostępna dla klientów. Nowe kolory nadwozia to Chrome Orange, Graphite Grey i Krypton Green.

Wnętrze

Nawet we wnętrzu widać walkę o każdy kilogram. Fotele także wykonano z lekkich kompozytów. Zapewniają one doskonałe trzymanie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów. W oczy rzuca się także mała 320 mm kierownica, która dobrze leży w rękach i pozwala na pewne prowadzenie. Kierowca zasiadający w fotelu ma do dyspozycji zestaw podstawowych wskaźników, w tym obrotomierz wyskalowany do 10,000 obr/min…

Jeśli ktoś myśli, że w tym aucie słychać tylko ryk silnika za plecami, to grubo się myli. Exige wyposażony jest standardowo w nagłośnienie Blaupunkt-a, cztery głośniki + radio z CD.
Podróż może uprzyjemniać także klimatyzacja (ważąca tylko 15 kg), jest ona w standardzie tylko na rynkach krajów, których: „wysokie temperatury mogły by przeszkadzać w czerpaniu przyjemności z jazdy”. Na pozostałych rynkach klima jest opcją.

[link widoczny dla zalogowanych]

MK II
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Źródło: Patrz [link widoczny dla zalogowanych] Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Wto 17:27, 24 Paź 2006    Temat postu:

na początku chce Ci Macias pogratulować świetnego tekstu Smile miło się go czyta i można się dużo dowiedzieć Smile co do samochodu bardzo fajny zwracający na sibie uwage samochodzik (widziałem go na drodze koło Brzeska taki żółciutki, między dwoma ciężarówkami i wyglądał na mniejszego od malucha). silnik również jest wytarczający na taki samochodzik. Co do twojego kompendium jest bardzo dobre i mam do ciebie pytanie Smile Czy zamieścił byś je na naszym forum?? napisz do mnie na gg jeśli będziesz miał czas nr to: 7194799
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Na rynku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin