Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dacia Duster

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Nowości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Wto 14:49, 08 Gru 2009    Temat postu: Dacia Duster

Dacia zaprezentowała oficjalne zdjęcia oraz informacje na temat swojego nowego modelu - Duster.
Duster jest pierwszym w historii Dacii, nie licząc Sandero Stepway, SUV. Auto prezentuje się dosyć oryginalnie. Z przodu mamy dużą atrapę chłodnicy oraz duże reflektory. Duża nielakierowana część zderzaka również zwraca na siebie uwagę. Patrząc na to auto z boku nie sposób przeoczyć mocno zaznaczone błotniki. Z tyłu mamy szybę w kształcie trapezu i nawet ciekawie wyglądającą klapę bagażnika.
Zdjęć wnętrza Dacia jeszcze nie opublikowała. Podała za to pojemność bagażnika nowego modelu, która wynosi od 475 do 1600 litrów.
Jeśli chodzi o gamę silnikową to tworzą ją trzy silniki. Pierwszy to benzynowy 1.6 16V o mocy 110 KM. Pozostałe dwa to 1.5 dCi o mocy 86 KM i 1.5 dCi o mocy 105 KM. Silniki pochodzą z palety Renault. Dacia Duster dostępna będzie w wersji z napędem na jedną jak i na obie osie.
Nowy model Dacii trafi do sprzedaży w Europie, Turcji, Algierii i Maroku wiosną przyszłego roku. Jako Renault Duster nowa Dacia oferowana będzie od czerwca 2010 roku na Ukrainie i Bliskim Wschodzie.

FOTO:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) netcarshow.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil90
Administrator



Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 1241
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:04, 08 Gru 2009    Temat postu:

Paskudna ta Dacia tak samo jak Sandero i Logan, silniki też nie za ciekawe, po za tym nie lubię SUV-ów, jestem zdecydowanie na nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Wto 17:55, 08 Gru 2009    Temat postu:

Mi ten samochód na zdjęciach nawet się podoba, choć mógłby być ładniejszy. Z zewnątrz, jak dla mnie, prezentuje się poprawnie. Ciekawe jak w środku. Czy będzie tam deska identyczna z Loganem/Sandero? A może coś nieco innego?
Co do silników - klasyka w Dacii, ale konkurenci oferują więcej (mocniejszych) silników i te silniki są nowocześniejsze (np. 1.2 TSI/105 KM w Skodzie Yeti).
Czy odniesie sukces? Patrząc na nasze drogi Logana czy Sandero nie spotyka się za często. Może z tym modelem również będzie tak samo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lay'S




Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice 3miasta
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:59, 09 Gru 2009    Temat postu:

Przód nawet może być, ale muskularny zad nie podchodzi mi jakoś Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drakor




Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 20:55, 07 Sie 2010    Temat postu:

Cytat:
Trochę danych:
4,31 m długości
1,82 m szerokości
>200mm prześwitu
Kąta natarcia 30 stopni
1,180kg w wersji 4x2 - 1,280kg w wersji 4x4
Wybór napędu od Nissana (Lock 4x4, Auto i Lock 4x2)

[link widoczny dla zalogowanych]

Po doskonałym przyjęciu przez rynek logana i sandero, Dacia postanowiła uzupełnić paletę oferowanych przez siebie pojazdów o modne ostatnio samochody typu crossover.

Pierwszym tego typu autem było sandero stepway, które dostępne jest już w salonach. Teraz w ofercie rumuńskiego producenta pojawia się kolejny, większy pojazd, który nie boi się jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach - model duster.

Podobnie, jak inne modele tej marki, samochód bazuje na płycie podłogowej Logana. Auto mierzy 4,31 m długości, szerokość to 1,82 m.

* Dacia sandero stepway

Na salonie w Barcelonie oraz na specjalnej prezentacji w Paryżu Dacia pokazała światu po raz pierwszy nowy model - sandero stepway. więcej » [link widoczny dla zalogowanych]

Wnętrze oferować ma stosunkowo wygodne warunki podróżowania czwórce pasażerów. Pojemność bagażnika to 475 l. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy, przestrzeń bagażową powiększyć można aż do 1600 l.

Do wyboru będą dwie wersje: z napędem na dwa lub cztery koła. Do napędu posłużyć może jedna z trzech oferowanych przez producenta jednostek napędowych. Wybierać można będzie pomiędzy: benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 110 KM oraz dwoma wysokoprężnymi: 1,5 dCi 85 KM i 110 KM. Chociaż nie podano jeszcze osiągów, można się spodziewać, że duster nie będzie raczej zawalidrogą. Wersja z napędem na przednią oś waży jedynie 1180 kg, "czteronapędówka" jest o 100 kg cięższa.

Model 4x4 wykorzystuje system przeniesienia napędu opracowany przez Nissana. W normalnych warunkach drogowych moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na przednie koła. Gdy te zaczynają się ślizgać, do akcji włącza się napęd tylnej osi. W skrajnych wypadkach moment dzielony jest po równo między przednią i tylną oś.

W przeciwieństwie do większości "bulwarówek" duster ma radzić sobie również poza asfaltem. Pomagać mają w tym m.in.: dość wysoki prześwit (powyżej 200 mm) a także wynoszące 30 i 35 stopni kąty natarcia i zejścia.

Samochód pojawi się w europejskich salonach wiosną 2010 roku i może wprowadzić spore zamieszanie w segmencie niewielkich pseudoterwnówek. Auto produkowane będzie w Pitesti w Rumunii. Póki co, ceny nowego modelu nie są jeszcze znane.
INTERIA.PL



(c)amus.de

http://www.youtube.com/watch?v=CIZlxRrX8Mc&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=r4GKmqci5Kw&feature=response_watch
http://www.youtube.com/watch?v=vzjOuGteo_g&feature=related


(c)autoevolution

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
(c)daciaclub.ro

moto.onet:
W krajach Europy Zachodniej Dacia Duster ma być tańsza od Volkswagena Golfa. W Polsce rumuński SUV kosztował będzie 39 900 złotych za wersję z napędem 4x2 oraz 49 900 zł za odmianę 4x4. Tym samym jest to najtańszy przedstawiciel segmentu.

Duster za 39 900 zł

Gdy w 1991 roku czeska Skoda dołączyła do grupy Volkswagena wielu przyglądało się temu z ciekawością. Jedni patrzyli na poczynania naszych sąsiadów nie kryjąc zazdrości, inni reagowali śmiechem, trwając w przeświadczeniu, że "auto z Czech nie może być dobre". Po kilku latach producent z Mlada Boleslav urósł do miana jednego z największych europejskich wytwórców, a my wciąż pochylaliśmy się w milczeniu nad trumną z napisem FSO.

Niestety, nie udało się wyciągnąć właściwych wniosków, a historia po raz kolejny zatoczyła koło. Tym razem swoją szansę wykorzystali Rumuni.

W 2004 roku na rynku pojawiła się stworzona przez francuskich inżynierów dacia logan. I znów uśmieszkom i docinkom nie było końca. Na naszym forum pojawiły się setki wpisów, których autorzy zgodnie twierdzili, że "lepiej jeździć tramwajem, niż kupić dacię".

Oczywiście poglądu tego nie podzielała znaczna część Europejczyków. Przez ostatnie dziesięć lat, gdy Rumuni zacieśnili swoją współpracę z Francuzami, z fabryk Dacii wyjechało grubo ponad milion trzysta dwadzieścia tysięcy samochodów, z czego aż 80% trafiło na eksport. Jako jednemu z nielicznych producentów, Dacii udało się też zarobić na kryzysie.

Teraz wiele wskazuje na to, że po loganie i sandero międzynarodowy sukces odniesie również najnowsze dziecko rumuńsko-francuskiej współpracy - uterenowiony model o nazwie duster.
Po doskonałym przyjęciu przez rynek logana i sandero, Dacia postanowiła uzupełnić paletę oferowanych przez siebie pojazdów o modne ostatnio samochody typu crossover. więcej »

Auto, które oglądać można na salonie w Genewie to już szósty model w ofercie Dacii i pierwszy aspirujący do miana pojazdu klasy SUV. Podobnie, jak chociażby sandero, samochód opracowany został przy wykorzystaniu płyty podłogowej logana. Nadwozie ma 4,31 m długości i 1,82 m szerokości. Zadbano też o terenowe akcenty. Kąt natarcia wynosi 30 stopni, kąt zejścia - 36 stopni.

Nie ma się jednak co oszukiwać, auto nie zostało stworzone do ciężkiej pracy. 21-centymetrowy prześwit poradzi sobie wprawdzie ze studzienkami kanalizacyjnymi i krawężnikami, ale na leśnych duktach może okazać się niewystarczający.

Do napędu posłużyć może jeden z trzech silników. Do wyboru będą dwie jednostki wysokoprężne 1,5 dCi (85 KM i 110 KM) i jedna benzynowa 1, 6 110 KM. Samochody z dwoma mocniejszymi silnikami będzie można zamówić z napędem 4x4, w którym za rozdział mocy odpowiada sprzęgło elektromagnetyczne. W trakcie normalnej jazdy moment obrotowy przekazywany jest wyłącznie na przednie koła. Gdy te zaczynają się ślizgać, dołącza się napęd tylnej osi. W skrajnych przypadkach moment dzielony jest po równo między przednią i tylną oś.

Standardowo samochód wyposażony będzie w pięciostopniową, ręczną skrzynię biegów. W modelach 4x4, po raz pierwszy w Dacii, pojawi się też sześciostopniowa skrzynia ręczna.

Samochód pojawi się w salonach jeszcze wiosną. Już w kwietniu kupić go będzie można w Polsce. Trzeba przyznać, że auto ma spory potencjał rynkowy. Za podstawową wersję z napędem jednej osi zapłacić trzeba będzie tylko 39 900 zł. Auto z napędem 4x4 kosztować ma o 10 tys. zł więcej, czyli nieco mniej niż 50 tys. zł.

Duster występować ma w trzech wersjach wyposażenia: duster, ambiente i laurente. Najuboższe samochody będą miały na pokładzie dwie poduszki powietrzne, ABS i wspomaganie kierownicy. W wersji ambiente pojawią się również boczne poduszki powietrzne, centralny zamek i elektrycznie sterowane przednie szyby. W najbogatszym zestawieniu w autach znajdą się również: komputer pokładowy, sterowana ręcznie klimatyzacja, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka i reflektory przeciwmgłowe.

Jeśli tylko Dacii uda się uzyskach homologację, która pozwoli na odpis podatku VAT, jest wielce prawdopodobne, że duster stanie się najchętniej kupowanym autem w segmencie niewielkich pojazdów SUV. Nie wątpimy jednak, że na naszym forum po raz kolejny pojawią się drwiące wpisy. Jako naród lubimy się przecież śmiać. Szkoda tylko, że z innych i przez łzy...

Oficjalna sprzedaż aut rozpocznie się w kwietniu, jednak już w pierwszej połowie marca w salonach samochodowych Dacii można składać zamówienia na auto w wersji z napędem na przednią oś. Pod koniec marca będzie można zamawiać także auto w wersji 4x4.
INTERIA.PL





Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Nowości Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin