|
AutoPlus Forum motoryzacyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Pią 21:19, 01 Gru 2006 Temat postu: "Dakarowy" Fiat Panda Cross |
|
|
Włoski Fiat zdecydował się przetestować Pandę w najtrudniejszych warunkach. Na początku stycznia 2007 Panda stanie obok dużo większych i mocniejszych samochodów na starcie tradycyjnego rajdu, którego meta znajduje się w Dakarze. Na starcie w Portugalii pojawią się dwie Pandy, które będą miały do pokonania trasę prowadzącą przez Hiszpanię, Maroko, Mauretanię, Mali do Senegalu. Długość całej trasy wynosi 8696 km, w tym 5100 km to odcinki specjalne.
Za kierownicą pierwszego auta zasiądzie Miki Biasion, jego pilotem będzie Tiziano Siviero. W drugim samochodzie pojedzie zespół Fiata.
Panda Cross wystąpi w kategorii T2, która zblizona jest do modeli seryjnych. Pod maską znajdzie się mały 4-cylindrowy silnik 1,3 JTD Multijet o mocy podwyższonej do 105 KM przy 4500 obr./min i momencie obrotowym 166 Nm przy 2500 obr./min. Napęd na wszystkie koła wykorzystuje międzyosiowe sprzęgło wiskotyczne i blokadę tylnego dyferencjału. W odróżnieniu od wersji seryjnej Panda otrzymała m. in. regulowane amortyzatory na przedniej i tylnej osi, pojemniki na wodę, pomoce do wydostania się z piasku, trzy koła zapasowe i inne praktyczne elementy, które przydają się w trudnych warunkach wyścigu.
Podczas maratonu Fiatom Panda Cross towarzyszyć będą Fiaty Sedici i trzy ciężarówki Iveco, które będą zapewniały serwis na trasie.
FOTO, przedstawiające "dakarową" Pandzię Cross:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
(C) roadlook.pl
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kurczak
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 21:28, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Jakoś nie widzę tego samochodziku w takim rajdzie na wytrzymałość... za mały i tak ogólnie nie pasuje do pustynnych wertepów, ale jestem ciekaw jak będzie sobie radzić
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skoda_big_fan
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21:55, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
phi , phi podobna to Mitsu Evo No po prostu komedia .... Czyli w przyszłym roku Pandolot a za dwa lata Pandosłim
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapa
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: od bociana.
|
Wysłany: Pią 22:40, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Buhahaha!!!! Co to ma być?!?! Ostatnio była mowa o co raz to nowych pomysłach na pandę.... i znowu to zrobili!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sąsiad
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z Zielonej Góry
|
Wysłany: Sob 0:11, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Jak zobaczyłem to na roadlook.pl to ... buchnołem śmiechem. Nie no, to coś ma rywalizowac z Pajero czy Tuoregiem??
Kurczak mam Ci powiedziec jak to "cos" bedzie sobie radzić na Dakarze?? Moja odpowiedz: Nie wytrzyma pierwszego etapu. Od razu wysiądzie.
Jestem ciekaw ile teraz liczy wersji Fiat Panda??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Perła
|
Wysłany: Sob 10:20, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Buhahaha ale mi humor Poorwich poprawiłeś z rana chyba przez cały dzień się śmiał będe niedługo wyjdzie na to że będzie Panda CZOŁG, Panda HELIKOPTER, Panda Łódź PODWODNA, Panda ala ENZO, Panda MAYBACH 62 nie długo będziemy musieli mieć nie złe kalkulatory żeby zliczyć wersje pandy! totalna porażka! przecież "TO" jak sie dotkinie na rajdzie z pajero to......to nic nie zostanie po prostu Fiat się ośmiesza
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diesel
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 8:54, 03 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
A przecież nie tak dawno Fiat miał taki duży kryzys finansowy. A teraz wszędzie wepchają te małe Coś (już mnie denerwuje jak czasami gazety faworyzują Pandę bo to przecież "polski samchód") ale to to już jest przesada. W momencie prezentacji tego auta jeszcze jako Gingo auto spodobało mi się, ale teraz wolę coś innego...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poorwich
Administrator
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy koło Poznania
|
Wysłany: Sob 14:20, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
No i niestety (bądź stety) stało się - Pandy po 4 odcinkach wypadły z Dakaru.
Miki Biasion, który w piątek zderzył się z osłem, zajmował na poszczególnych odcinkach Rajdu Dakar 2007 odpowiednio 148, 91, 142 i 138 miejsce. Bruno Saby w drugiej Pandzie Cross 4x4, mógł się pochwalić kolejno 158, 101, 136 i 170 lokatą. Wczoraj rano Francuz podjechał na start z niemal trzygodzinnym opóźnieniem.
Prawdę powiedziawszy decyzja o występie małych Fiatów w tak trudnym rajdzie, jak Dakar 2007 była wielkim zaskoczeniem dla wszystkich. Zespół z Włoch bardzo poważnie podszedł do udziału - zaangażował dwóch doskonałych, doświadczonych i utytułowanych zawodników. Posiadające napęd na dwie osie, ale nie terenowe przecież samochodziki, które wielkością z trudem dorównywały... kołom ciężarówek - budziły sensację, doskonale prezentowały się na zdjęciach.
Na trasie było już gorzej, ale przecież tak naprawdę inaczej być nie mogło! Kierowcy wykorzystując własny kunszt i tak potrafili przejechać w miejscach, gdzie koleiny sięgały powyżej maski ich aut. Boczkiem, boczkiem - do przodu. Cztery ukończone etapy niewątpliwie wielu uznaje za sukces. Jeszcze do tego ten pechowy osioł... Żeby przynajmniej wielbłąd...
Jak podał oficjalnie zespół w swoim komunikacie, ekipa pozostaje w Foum-Zguid na kilkudniowe testy Mają one pomóc w... przygotowaniach do kolejnej edycji rajdu Rajdu Dakar. W sporcie liczy się wytrwałość! W sporcie liczy się hart ducha! W sporcie chodzi o pokonywanie barier!
Pandy odniosły sukces. O nich mówili przez wiele dni kibice. Małe Fiaty pokonały setki kilometrów w ekstremalnych warunkach. Były lepsze od bardzo wielu innych samochodów (statystykom proponujemy: porównajcie wyniki np. z polskimi załogami w Land Roverach..), dojechały znacznie dalej niż kilkadziesiąt innych pojazdów. Wiadomość o zakończeniu przez nie jazdy w Dakarze 2007 podały wszystkie agancje...
(C) roadlook.pl
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|