Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rajd dakar 2007

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Sport samochodowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Sob 13:59, 06 Sty 2007    Temat postu: Rajd dakar 2007

Wystartowała kolejna edycja najbardziej emocjonującego rajdu terenowego świata.

Stworzony dwadzieścia dziewięć lat temu przez Thierrego Sabine rajd, szybko urósł do miana legendy i stał się jedną z największych i najbardziej wyczekiwanych imprez samochodowych.

Ten rok jest rekordowym, jeżeli chodzi o liczbę uczestników.

Legenda i niepowtarzalna atmosfera Dakaru przyciągnęła bowiem aż 525 załóg z całego świata, a listę zgłoszeń zamknięto już w czerwcu.

Na starcie imprezy stanęło 250 motocyklistów, 187 załóg samochodów i 88 ciężarówek. Jak co roku, na trasie nie zabrakło Polaków.

Już po raz ósmy w zawodach startują zawodnicy w barwach PKN ORLEN. Kapitanem teamu jest Jacek Czachor (jest to już jego ósmy DAKAR), w skład zespołu wchodzą także Marek Dąbrowski (po raz siódmy na DAKARZE) oraz załoga Krzysztow Hołowczyc i Jean-Marc Fortin, która trzeci raz zmagać się będzie z pustynią. Jacek i Marek wystartują na motocyklach marki KTM, załoga Hołowczyc-Fortin wyjedzie na trasę Nissanem Navarą.

* Dakar - badania techniczne

Oprócz samochodowej załogi Orlenu w rajdzie startuje również "Loctite Team" w dwóch rajdówkach "Tomcat" zbudowanych na angielskiej licencji na bazie Land Rovera. W samochodach jadą debiutujące na trasie Dakaru załogi: Albert Gryszczuk i Michał Krawczyk (zwycięzcy prestiżowego rajdu Berlin-Wrocław 2005) oraz rodzinna załoga: Robert i Ernest Góreccy.

Polaków nie zabrakło też w klasie samochodów ciężarowych. W kabinie Mercedesa Unimoga jadą Grzegorz Baran i Rafał Marton, doświadczona i ambitna załoga. W 2004 roku Baran dojechał do mety w Dakarze na 28 miejscu w klasyfikacji pojazdów ciężarowych. W tym samym roku Rafał Marton pilotował Łukasza Komornickiego zajmując ostatecznie 14, najlepsze jak dotąd, miejsce w historii polskich startów w Dakarze.

Obok Jacka Czachora i Marka Dąbrowskiego, na motocyklu marki KTM startuje też trzeci Polak - Jarosław Cisak.


[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Sob 14:55, 06 Sty 2007    Temat postu:

Na TVP 1 będą wieczorami kroniki z Dakaru. Z resztą jak co roku Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:23, 06 Sty 2007    Temat postu:

A mnie jakoś nie kręci oglądanie tego jak jeżdżą po pustyni... zdecydowanie wolę akcję na torze... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Nie 13:23, 07 Sty 2007    Temat postu:

A oto klastfikacja po pierwszym etapie Dakaru:

1. Samochody:
1. Carlos Sousa i Andreas Schulz (Portugalia/Niemcy - Volkswagen Race Touareg 2) - 1:20.38 godz.;
2. Giniel de Villiers i Dirk von Zitzewitz (RPA/Niemcy - Volkswagen Race Touareg 2) - strata 2.31 min.;
3. Carlos Sainz/Michel Perin (Hiszpania/Francja - Volkswagen Race Touareg 2) oraz Ari Vatanen - Fabrizia Pons (Finlandia/Włochy - Volkswagen Race Touareg 2) – obie załogi 2.38;
5. Mark Miller i Ralph Pitchford (USA/RPA - Volkswagen Race Touareg 2) - 3.56;
6. Guerlain Chicherit i Matthieu Baumel (Francja/Hiszpania - BMW X3 CC) - 4.52;
7. Nani Roma i Lucas Cruz (Hiszpania - Mitsubishi Pajero MPR13) - 4.53;
8. Stephane Peterhansel i Jean-Paul Cottret (Francja - Mitsubishi Pajero MPR13) - 5.17;
9. Nasser al-Attiyah i Alain Guehennec (Kuwejt/Francja - BMW X3 CC) - 6.00;
10. Hiroshi Masuoka i Pascal Maimon (Japonia/Francja - Mitsubishi Pajero MPR13) - 7.16;
11. Yvan Muller i Rene Metge (Francja - Nissan Proto 05) - 7.44;
12. Christian Lavieille i Francois Borsotto (Francja - Nissan Pick-up) - 8.11;
13. Robby Gordon i Andy Grider (USA - Hummer H3) - 8.44;
14. Raphael Sperrer i Sylvain Poncet (Austria/Francja - Buggy SMG) - 9.11;
15. Eric Vigouroux i Alexandre Winocq (Francja - Chevrolet Silverado) - 10.37;
16. Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin (Polska/Belgia - Nissan Navara) - 10.48;
87. Albert Gryszczuk i Jarosław Kazberuk (Polska - Land Rover EvoDakar) - 49.37.



2. Ciężarówki:
1. Gerard de Rooy, Tom Colsoul i Arno Slaats (Holandia,Belgia, Holandia - Ginaf X 2222) - 1:40.00 godz.;
2. Hans Stacey, Charly Gotlib i Bernard der Kinderen (Holandia, Belgia, Holandia - MAN TGA) - strata 20 sek.;
3. Władimir Czagin, Semen Jakubow i Siergiej Sawostin (Rosja - Kamaz 4911) – 46;
4. Philippe Jacquot, William Alcaraz i Toon van Genugten (Francja, Francja, Holandia - MAN TGA) - 2.39 min.;
5. Wulfert van Ginkel, Willem Tijsterman i Richard de Rooy (Holandia - Ginaf X 2222) - 5.31;
6. Pep Vila, Moises Torrellardona i Juanes Ossorio (Hiszpania - Mercedes 1844 AK) - 11.10;
7. Marcel Vliet, Chris Strik i Marc Wams (Holandia - DAF 75) - 11.58;
8. Siergiej Reszetnikow, Andriej Mokiejew i Eduard Kuprianow (Rosja - Kamaz 4911) - 13.27;
9. Martin Macik, Jiri Żak i Vlastimil Vildman (Czechy - LIAZ 111.154D) - 14.23;
10. Andre de Azevedo, Jaromir Martinec i Maykel Justo (Brazylia, Czechy, Brazylia – Tatra 815) - 15.33;
38. Grzegorz Baran, Rafał Marton (Polska - Mercedes Unimog) - 52.43.


3. Motocykle i Quady:
1. Ruben Faria (Portugalia - Yamaha 450 WRF) - 1:22.07 godz.;
2. Helder Rodrigues (Portugalia - Yamaha 450 WRF) – strata 16 sek.;
3. David Casteu (Francja - KTM 690) - 4.47 min.;
4. Isidre Esteve Pujol (Hiszpania - KTM 690) - 5.00;
5. Thierry Bethys (Francja - Honda 450 CRF X) - 5.10;
6. Jonah Street (USA - KTM 525 XC) - 5.19;
7. Chris Blais (USA - KTM 660) - 5.33;
8. Paal Anders Ullevaalseter (Norwegia - KTM 660) - 6.16;
9. Fabien Planet (Francja - KTM 525 EXC) - 6.31;
10. Cyril Despres (Francja - KTM 690) - 7.26;
32. Jacek Czachor (Polska - KTM 660) - 13.39; 35. Marek Dąbrowski (Polska - KTM 660) - 14.51;
157. Jarosław Cisak (Polska - KTM 660) - 57.50.


(C) roadlook.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Nie 19:37, 07 Sty 2007    Temat postu:

Poorwich fajny post Very Happy co do wyników to są średnie :/ jedynie hołek cos pokazuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pon 17:48, 08 Sty 2007    Temat postu:

UWAGA! UWAGA!
Wielki pech Krzysztofa Hołowczyca na rajdzie Dakar!


O wielkim pechu mogą mówić Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin. Jeszcze w Hiszpanii, podczas dojazdu do Malagi nastąpiła awaria w ich Nissanie Navara.
W wyniku wycieku z pompy wodnej zaczął przegrzewać się silnik. Kierowca i pilot nie są w stanie usunąć sami tej awarii wymagającej najprawdopodobniej wymiany pompy wodnej.
Swoją pomoc Hołowczycowi i Fortinowi zaoferowali reprezentanci Diverse Team, drugiego z polskich teamów startujących w Dakarze. Land Rovery Alberta Gryszczuka i Jarka Kazberuka oraz Roberta i Ernesta Góreckich będą na zmianę holowały Nissana Navarę Hołowczyca do biwaku w Ar Raszidija. Tam powinno być możliwe dokonanie naprawy samochodu polskiej załogi.
Tymczasem w pierwszym punkcie kontrolnym (CP1) odcinka specjalnego Jacek Czachor odnotował 22 czas, a Marek Dabrowski był 33.
Etap z Nadoru do Ar Raszidija składa się z odcinka dojazdowego o długości 205 kilometrów, próby sportowej liczącej 252 km oraz dojazdówki (191 km).

(C) roadlook.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kavior




Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Centrum Dowodzenia Światem

PostWysłany: Pon 17:52, 08 Sty 2007    Temat postu:

Wielka szkoda... W końcu to on prowadził z polskich drużyn w tym rajdzie... Ale dalej życzę mu powodzenia w tym trudnym rajdzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wianek




Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 17:57, 08 Sty 2007    Temat postu:

Hmmm Rolling Eyes Jakos nigdy mnie dakar nie interesowal Rolling Eyes

Ale troche szkoda ze mu Nissanek nawalil, bo szlo mu nawet nie zle Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Wto 20:06, 09 Sty 2007    Temat postu:

Jest (niestety) pierwsza ofiara tegorocznego Dakaru.

Organizatorzy Dakaru poinformowali o śmiertelnym wypadku na trasie czwartego etapu do Warzazat. Zginął południowoafrykański motocyklista Elmer Symons, debiutant w rajdzie, dzisiaj rano na starcie osiemnasty w klasyfikacji.
O godzinie 9.16 centralny komputer w Paryżu otrzymał sygnał alarmowy przekazany przez Iritrack ze 142 kilometra trasy. Osiem minut później kierownictwo rajdu przyleciało śmigłowcem na miejsce wypadku, ale mogło już tylko stwierdzić zgon zawodnika, co potwierdziły po kolejnych dziesięciu minutach służby medyczne, przybyłe drugim śmigłowcem. Zawiadomiono brata Elmera, Kingsleya Symonsa, który zajmował się serwisem.
Elmer Symons miał 29 lat. Pochodził z RPA, mieszkał w Northcross pod Atlantą i startował w amerykańskich imprezach offroadowych. Jego zespół Elmer Symons Racing był sponsorowany przez firmę JJE Constructors. Po dwóch wyprawach do Dakaru w ekipie towarzyszącej, w tym roku Elmer nakleił numer 107 na KTM 660 i już na pierwszym etapie sprawił sensację, wygrywając kategorię Marathon.
- Nie znamy szczegółów dotyczących wypadku, ani przyczyny śmierci zawodnika - powiedział dyrektor Dakaru, Etienne Lavigne. Do tragicznego wydarzenia doszło w sektorze oznaczonym jako niebezpieczny na poziomie 2 (na 3). Był to przejazd przez pofałdowany, piaszczysty teren, bardzo trudny dla zawodników. Nie ulega wątpliwości, że Elmer Symons poniósł śmierć na miejscu...
Według nieoficjalnych wyników, Jacek Czachor znalazł się w czołowej piętnastce Dakaru po 405-kilometrowym odcinku specjalnym pomiędzy Ar Raszidija i Warzazat w Maroku. Kapitan Orlen Teamu uzyskał szesnasty czas na pierwszej prawdziwie dakarowej próbie - z szybkimi partiami, przejazdami przez rzeki, wydmami.
Marc Coma ruszył jako pierwszy, narzucając tempo nie do utrzymania dla konkurentów. Po 90 kilometrach as zespołu Repsol KTM oddalił się od lidera rajdu, Isidre Esteve o 5 minut. Na CP1 przewaga Comy wzrosła do 9.34, na CP2 - do 19.34. Rywal jadący w teamie Gauloises KTM, odrobił do mety ponad 7 minut, lecz Coma przejął prowadzenie. W trójce finiszował kolega Esteve Pujola, Cyril Despres, który startował dzisiaj jako 21.
Czarnoskóry Alain Duclos miał wywrotkę po 10 km i został odwieziony do Ar Raszidija przez służby medyczne. Podobny los spotkał Belga Erica Palante, który runął na pierwszym kilometrze oesu. Brazylijczyk Sylvio Barros nie odniósł ciężkich obrażeń w kraksie, ale wycofał się z rajdu. Nie ucierpiał w wypadku Paweł Fiedorow, jednak motocykl Rosjanina nie nadawał się do dalszej jazdy.

Krzysztof Hołowczyc po stratach poniesionych wczoraj na skutek awarii samochodu wyruszył na trasę jako dziewięćdziesiąty, zgodnie z miejscem zajętym na poprzednim etapie. Hołek znakomicie pojechał pierwszą część próby sportowej notując 18 czas czyli wyprzedzając w kurzu co najmniej kilkudziesięciu rywali. W drugiej części odcinka bez problemów pokonał pierwsze w tym rajdzie wydmy, w których utknęło wiele samochodów. W końcówce został jednak uwięziony w słynnej wielbłądziej trawie (camel grass) i na mecie zameldował się na 46 miejscu. Według nieoficjalnych jeszcze wyników, w łącznej klasyfikacji Hołek awansował na 36 miejsce.

(C) roadlook.pl

EDIT 13.01. 2007

Robert Górecki w szpitalu

Po około jednej czwartej długości siódmego etapu, załoga Diverse Extreme TVN Turbo Team, Robert Górecki i Ernest Górecki (ojciec i syn), jadąca Land Roverem EvoDakar, wezwała pomocy. Powodem była silna gorączka u cierpiącego do kilku dni na infekcję, Roberta. Helikopter ewakuacyjny zabrał go około godziny 18.30 naszego czasu do szpitala polowego w bazie Atar.
Lekarz A.S.O. stwierdził 40 stopni gorączki i poważne zapalenie płuc. Nakazał odwiezienie Roberta do szpitala, bo nie chciał wziąć na siebie odpowiedzialności za pozwolenie na kontynuowanie przez niego rajdu. Wylot z bazy w Atarze do szpitala nastąpił około godziny 21.00 naszego czasu. Jak podali organizatorzy - stan chorego jest stabilny, a jego życiu nie zagraża żadne niebezpieczeństwo.
Po opuszczeniu szpitala Robert Górecki powróci bezpośrednio do Polski. Po odlocie ojca, Ernest Górecki wykorzystując namiary z odblokowanego już GPS-a, skierował się bezpośrednio do Ataru. Niestety w tym momencie załoga zmuszona była do wycofania się z rajdu. Ernest Górecki będzie towarzyszył serwisowej ciężarówce Teamu w dalszej drodze do Dakaru.

(C) roadlook.pl

P.s. Czemu nikt nie komentuje Question Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kavior




Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Centrum Dowodzenia Światem

PostWysłany: Sob 14:43, 13 Sty 2007    Temat postu:

Szkoda, że jedna z naszych załóg już odeszła z tego rajdu... Jeden moment może wszystko popsuć, a przygotowania pewnie trwały miesiącami...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Sport samochodowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin