Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Euro-NCAP] Wyniki crash testu Skody Roomster

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pią 18:32, 22 Gru 2006    Temat postu: [Euro-NCAP] Wyniki crash testu Skody Roomster

Mały MPV z Mlada Boleslav otrzymał w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP najwyższą z możliwych ocen za ochronę pasażera przy czołowym zderzeniu, a więc 14 punktów, czyli 88 % z możliwych do uzyskania.
Struktura nadwozia okazała się stabilna, koło kierownicy nie wykazało żadnych przemieszczeń w kierunku kierowcy, słupek odchylił się w lewo o 14 mm i 5 mm do góry. Według protokołu podróżni byli zagrożeni twardymi elementami z tworzyw sztucznych środkowej konsoli, dźwigni regulacji położenia koła kierownicy i zamka z kluczykiem. Kolejne uwagi dotyczą twardych materiałów zastosowanych do pokrywy schowka przed pasażerem. Podczas testu nie doszło do zetknięcia kierowcy z kołem kierownicy, co zakłada się, że może występować w przypadku takich kolizji.
Kierowca wyszedł z opresji z lekkimi ranami w okolicach kolan, podobnie jak i jego współpasażer. Boczne uderzenie Roomster przeszedł również znakomicie. Długi rozstaw osi, wysokie i duże drzwi ze znaczną powierzcznią przeszkloną mogły stanowić zagrożenie. Jednak to się ostatecznie nie potwierdziło przy zderzeniu ze strukturą odpowiadająca kuli o średnicy 254 mm. Ostateczny wynik za boczne zderzenie, to 18 punktów, a więc 100 % z możliwych.
Uznanie wyników Škody Roomster okazały się pewnym problemem i ostatecznie producent wynegocjował powtórzenie testu. Wadliwa konstrukcja przewodu akumulatora spowodowała, że po zderzeniu nastąpiło jego przerwanie, co w dalszej kolejności miało następstwo opóźnionej reakcji aktywacji poduszki powietrznej. Škoda Auto dokonała dwóch zmian konstrukcyjnych. Zmieniono ochronę przewodu oraz dokonano modernizacji softwaru wraz z zastosowaniem w instalacji elektrycznej dodatkowych kondensatorów. Dzięki takim zmianom, nawet w przypadku odłączenia akumulatora, jednostka uruchamiająca poduszki będzie zasilana w pewnym sensie awaryjnie i spełni swoje zadanie.
Jednak przy powtornej próbie zderzeniowej rownież okazało się, że ochrona przewodów elektrycznych nie jest dostateczna i ponownie doszło do ich przerwania. Zmiany w układzie lektrycznym i elektronice okazały się jednak ostatecznie korzystne i od tego moemntu wszystko już funkcjonuje sprawnie.
Euro NCAP uznała, że producent na bieżąco wprowadzi te zmiany konstrukcyjne, ale już nie będzie ich dokonywał w samochodach wcześniej sprzedanych. Ocenie pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP będą odpowiadały zatem wszystkie egzamplarze Škody Roomster z numerami fabrycznymi następującymi po TMBVCB5J875025783.

FOTO:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) roadlook.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapa




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: od bociana.

PostWysłany: Pią 18:56, 22 Gru 2006    Temat postu:

Wg. mnie głupotą jest to że producent nie będzie dokonywał zmian w modelach już sprzedanych... A po za tym powinien mieć więcej poduszek w standardowym wyposażeniu...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Pią 20:00, 22 Gru 2006    Temat postu:

Zapa napisał:
Wg. mnie głupotą jest to że producent nie będzie dokonywał zmian w modelach już sprzedanych... A po za tym powinien mieć więcej poduszek w standardowym wyposażeniu...


Dokładnie
Wyprzedziłeś mnie z tym postem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 21:11, 22 Gru 2006    Temat postu:

"Pilne, do właścicieli Roomsterów...
Proszę się nie rozbijać, ponieważ zakupiony przez szanownego pania/nią egzemplarz Skody Roomster jest wadliwy i w trakcie wypadku poduszki mogą się nie otworzyć... Za usterkę przepraszamy lecz nie mamy zamiaru jej naprawiać, ponieważ szkoda wydawać kasy dla takiego drobiazgu... Jeszcze raz przypominamy... Proszę się nie rozbijać..."

Taka notka powinna ukazać się w gazetach...
Dla mnie bezsens...

Raz z moim wujkiem jechałem do salony z jego Clio II tylko po to, żeby przestawić dwa małe druciki pod deską rozdzielczą... druty były skrzyżowane, a powinny być w odstępie 3 cm od siebie, żeby uniknąć ewentualnego zwarcia... Jednak ten "drobiazg" nie decydował o tym czy poduszki się otworzą czy nie... ale naprawić to było trzeba...

A w tym przypadku nie... Powodzenia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin