Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania dotyczące samochodów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:24, 23 Wrz 2007    Temat postu:

Co zrobić jak nalejemy Benzyny do ropniaka i chcemy szybko odjechać bez wjeżdżania do serwisu Question Czy jeśli zatankujemy 50:50 to auto pojedzie Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:47, 23 Wrz 2007    Temat postu:

Widzę, że kolega oglądał dzisiaj TVN Turbo i program "Jazda Polska".
Otóż auto napewno pojedzie. Tylko rodzi się pytanie jak długo kilometr,dwa może 10. Benzyna w odoróżnieniu do oleju napędowego wysusza. Pamiętajmy, że pompa wtryskowa i wtryskiwacze są smarowane właśnie olejem napędowym. Więc w przypadku zatankowania nawet połowy ON i połowy PB, możemy być niemal pewni, że zatrzemy te elementy. Do tego dodatek benzyny zwięszka ciśnienie. Nadmiar ciśnienia zawsze ucieknie. W najlepszym wypadku "wywali" uszczelkę pod głowicą. W bardziej drastycznych przypadkach pęka komora wirowa lub wstępna w głowicy. To jest dokładnie tak samo jak z olejem opałowym. Tylko, że ten drugi robi mniejsze spustoszenie w silniki, gdyż jego parametry w postaci, własności smarnych i liczby cetanowej są zbliżone do ON. Tak na marginesie jak już tutaj doszedłem. Proszę abyście nigdy nie szerzyli herezji, że olej opałowy niczym nie rózni się od oleju napędowego. Bo różni, się ww właściwościami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:28, 20 Sty 2008    Temat postu:

Widzę, że mały zastój się zrobił w tym temacie.
Słuchajcie ma ktoś z was jakieś opisy budowy sprzęgieł wielotarczowych, takich jak np stosowane są w motocyklach? Ja szukałem w google.pl i nigdzie nie znalazłem nawet porządnego zdjęcia, żeby zobaczyć. Jakby ktoś miał coś na ten temat i mi podrzucił byłbym wdzięczny, ale prosiłbym o nie jakieś skany z gazet bo tam jest mało...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:17, 10 Sie 2008    Temat postu:

Mam pare pytań dot. aut terenowych. Jak działa i do czego służy reduktor oraz blokada mechanizmu różnicowego. A i jeszcze do czego służy w autach terenowych ta druga dźwignia obok drążka zmiany biegów. Często jest taka mała z boku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Nie 12:22, 10 Sie 2008    Temat postu:

stan1906 napisał:
(...). A i jeszcze do czego służy w autach terenowych ta druga dźwignia obok drążka zmiany biegów. Często jest taka mała z boku.


Ta mniejsza dźwignia obok drążka zmiany biegów służy (w starszych autach terenowych, choć nie tylko) do wyboru rodzaju napędu np. 4Hi, 4Lo itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:41, 10 Sie 2008    Temat postu:

Reduktor służy do zwiększenia momentu obrotowego, aby auto mogło poruszać się lepiej w terenie. Konstrukcyjnie jest to zwyła skrzynia biegów, z tą różnicą, że ma mniej przełożeń, ale za to o dużych wartościach. Napęd wychodzi z zazadniczej skrzyni biegów i trafia na wałek sprzęgłowy reduktora, po czywm za pomocą wałka pośredniego trafia na wałek główyn, dzięki zastosowaniu kół zębatych można osiągać duże przełożenia.
Natomiast blada mechanizmu róznicowego, polega na zablokowaniu dwóch kół koronowych mechanizmu, co spowoduje jego zablokowanie. Używamy jej tylko wtedy kiedy np jedno koło stoi na nawierzchni o dużo mniejszej przyczepności niż drugie koło napędzane. Wiadomym jest, że w aucie terenowym, często zdarza się tak, że jedno koło grzęźnie w błocie a drugie na jakimś twardym podłożu. Wtedy właśnie napęd trafi na koło o mniejszej przyczepności, co będzie powodowałego jego obracanie. Jeśli zablokujemy mechanizm różnicowy to wtedy napęd trafi na oba koła po połowie. Jednak należy pamiętać, że blokada uniemożliwia poruszanie się po drogach, można ją tylko użyć gdy koła nie są skręcone i na moment wyjechania z przeszkody. Co do drugieg drążka, to tak jak napisał Poorwich, dźwignia ta służy do sterowania napędem. Może to być np 2H - czyli napęd dwóch kół, szosowy; 4H- napęd czterech kół, szosowy; 4H napęd czterech kół, terenowy z załączonym reduktorem (pędkość mocno spada rośnie moment obrotowy na kołach).
Mam nadzieję, że zrozumiałeś moje wypociny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:07, 10 Sie 2008    Temat postu:

Wielkie dzięki! Cos mi się zawsze rozjaśniło Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:03, 10 Sie 2008    Temat postu:

Proszę bardzo. Fajnie, że ktoś o coś zapytał. Jak to mówią nie ma co się bać, bo nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:07, 24 Wrz 2008    Temat postu:

Siema
Skąd w samochodach F1 tak wysoka moc, extra osiągi z silnika 2,4 V8? Jakie techniki się tam stosuje że osiągają one moc rzędu 700KM??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:39, 25 Wrz 2008    Temat postu:

Zasadniczo moc bierze się z trzech elementów: pojemność, stopień sprężania oraz prędkość obrtowa. Zauważ, że silniki bolidów mają bardzo wysokie obroty, rzędu 20 tysięcy, czyli w ciągu sekundy silnik może wykonać kilkaset suwów roboczych, co przekłada się na jego moc. Dodatkowo silniki bolidów mają też duży stopień sprężania, żeby po zapaleniu mieszanki powstało duże ciśnienie odpychające tłok ku dołowi. Duży stopień sprężania wymaga też odpowiedniego paliwa, żeby nie nastąpiło spalanie stukowe badź detonacyjne, co sprawia, że teamy stosują paliwo o bardzo wysokiej liczbie oktanowej. Dodatkowo stosuje się specjalne oleje, które są bardzo rzadkie, co zmniejsza opór jaki olej stawia poruszającemu się tłokowi. Stosuje się też większe luzy montarzowe, bo ruchome części mające większy luz mogą się łatwiej porszać względem siebie. Dlatego takie silniki obecnie muszą wytrzymać 2 wyścigi i więcej nie są wstanie.

Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Czw 9:43, 25 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:17, 25 Wrz 2008    Temat postu:

Dodam też, że wszystkie części takich silników są bardzo lekkie, a same jednostki napęowe są perfekcyjnie wyważone co zapobiega drganiu i związaną z nim utratą mocy.

Ostatnio zmieniony przez Albee dnia Czw 16:18, 25 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Czw 18:31, 25 Wrz 2008    Temat postu:

Zaraz na początku kiedy kupiliśmy Mondeo Ojciec wlał 9l Benzyny, przez pomyłkę oczywiście. Bak był pusty. W sumie głupia sytuacja.... zapytaliśmy kierowcę ciężarówki ( koło 55 lat ) który akurat miał przerwę co zrobić czy nic się nie stanie itd. Odpowiedział nam że w zimie zawsze do ropy dolewa benzyny w stosunku ( przykład ) 100 l ON + 25 l Benzyny. Wtedy Ropa tak szybko nie zamarza. Dolaliśmy pod korek i mondziak śmiga do teraz Wink Oczywiście 50/50 to lekka przesada Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:43, 25 Wrz 2008    Temat postu:

To w sumie dobrze, że nic się nie stało. 9l to w sumie nie jest aż tak dużo na cały zbiornik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:32, 25 Wrz 2008    Temat postu:

Mr_Mar ale skąd bierą się tak wielkie obroty? Co im to umożliwia? W samochodzie z silnikiem V8 np. Audi S4 nie osiagniemy przeciez 20 tys obrotow/min. A i dlaczego tak mała pojemność do V8? Wg mnie jest ona za mała nawet do V6...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:47, 25 Wrz 2008    Temat postu:

Niby czemu taka pojemnośc jest za mała? To, że w autach fabrycznych przyjęło się, że silniki V6 zaczynają się gdzieś od 3l a V8 powiedzmy od 4l to znaczy, że ma tak byc ze wszystkimi silnikami? Bolidy F1 napędzane są V8 choćby dlatego, że taki układ cylindrów zapewnia bardzo dobry balans jednostki, oferuje duży moment obotowy a do tego jest kompaktowy. Inna sprawa to to, ze przepisy wymagają własnie takiego układu cylindrów.

Wysokie obroty są możliwe dzęki czynnikom które zostały juz wymienione (odpowiedni olej, wysokooktanowe paliwo, lekkie części itp.).

A tu mała ciekawostka apropos pojemności silników V8:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Albee dnia Czw 21:55, 25 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 3 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin