Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lotus Omega

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:54, 09 Sty 2007    Temat postu: Lotus Omega

Omega A nie jest obecnie specjalnie wyszukanym autem. Zwykły rodzinny przestronny wóz w umiarkowanej cenie, dodatkowo mający problem z korozją. Jednostki napędowe stosowane w Oplu Omega A również nie zachwycają. Jednak cykl "Najlepsze auta świata", to nie kącik aut używanych i nie mam zamiaru opisywać, jak sprawuje się zagazowany trup po 300 tys km. Opel, a w zasadzie
Lotus proponował najbardziej zamożnym nabywcom dużo bardziej niezwykły pojazd - Lotus Omega (wersja EU) lub Lotus Carlton (wersja UK).

Trochę historii synu!

Lotus Omega pojawił się w roku na rynku w roku 1990. Była to z założenia najszybsza, ale jednocześnie niespartańska wersja Omegi. Powstał najszybszy ówczesny sedan świata.
W swoim czasie konkurował z najlepszymi limuzynami w swojej klasie m.in. BMW M5 i Mercedesem 500 E. Co interesujące, po tylu latach używana Omega jest warta kilka razy więcej od swoich ówczesnych rywali. Czym zawdzięcza sobie taką cenę? W ciągu 3 lat produkcji, bramy fabryki Lotusa opuściło tylko 950 sztuk auta. 250 z nich posiadało kierownicę po prawej stronie i nazwę Lotus Carlton. Cena auta również nie była niska - wynosiła astronomiczne 48 000 tys. funtów (UK). Obecnie wartość używanej Omegi Lotus kształtuje się na poziomie około 30 000 tys. euro za perfekcyjny egzemplarz (D). W Polsce model praktycznie nie występuje - udokumentowano obecność jednego jeżdżącego egzemplarza.

Różnice

Wyjątkowość Lotusa polega też na jego kolorze, nazwanym "imperial green". Jest to bardzo ciemna zieleń, wpadająca w czerń. Prawdziwy Lotus Omega mylony jest z często ze "zwykłą" Omegą 3000 i Omegą Evo 500. Z pośród tych modeli wyróżnia go nieco inny body kit i charakterystyczne wloty na masce. Zauważyć można również inną lotkę na klapie bagażnika i loga Lotusa na zewnątrz i wewnątrz auta. Z zewnątrz wyróżnik stanowią także 17" calowe felgi z oponami 235/45-17 (przód) i 265/40-17 (tył). Z przodu skryte są za nimi 330mm wentylowane tarcze hamulcowe z 4-tłoczkowymi zaciskami, a z tyłu 300mm, 2 tłoczkowe.
Samochód oczywiście wyposażony jest w system ABS. Waga gotowego do jazdy auta nie jest szczególnie wysoka i wynosi 1650 kg. Pamiętajmy, że nadal jest to czterodrzwiowa tylnionapędowa, bardzo luksusowa limuzyna.

Opel, Lotus, a może Chevrolet?

Podstawą do zbudowania jednostki napędowej Lotusa Omegi, była znana z modelu Opel Omega 3000, jednostka C30SE o pojemności 3000cm3. Inżynierowie Lotusa rozwiercili jej pojemność do 3516cm3 i dzięki dwóm turbosprężarkom Garrett T25, uzyskali moc 377 koni mechanicznych. Daje to przeszło 104 KM z jednego litra pojemności. Silnik dzięki sprężaniu wynoszącym 0,7 bara gwarantuje w miarę sensowną trwałość i świetne osiągi. Do przeniesienia napędu posłużyła znana z Chevroleta Corvette skrzynia ZR1, produkowana przez ZF. Wszystkie te modyfikacje pozwalają Lotusowi na osiągnięcie pierwszej setki już po ok 5 sekundach. Pierwsze 400 metrów "pęka" po 13,2s. Według producenta samochód osiąga prędkość maksymalną 287 km/h. Na kilku filmikach dostępnych w sieci można zobaczyć jak Omega "zamyka szafę" i rozpędza się do ponad 300 km/h.

Suche fakty

Wymiary:
Długość/szerokość/wysokość - 4768 / 1812 / 1435 mm
Rozstaw osi - 2730 mm
Rozstaw kół - 1580 mm
Masa - 1650 kg / 2110 kg (dopuszczalna)
Koła - 235/45/17 (przód) 265/40/17 (tył)

Dane Techniczne:
Pojemność silnika/rodzaj - 3615cm3 / 6 cylindrów-24 zawory-BiTurbo
Maksymalna moc/przy obrotach - 377 KM / 5200 rpm
Maksymalny moment obrotowy/przy obrotach – 557 / 4200 rpm
Stopień sprężania - 8.2:1
Skrzynia biegów - manualna, 6 biegowa
Pojemność zbiornika paliwa - 75 litrów

Osiągi:
0-60mp/h (97km/h) - 4.9s
0-100km/h - 5.2s
0-160km/h - 11s
0-100mp/h (161km/h) - 11.0s
0-200km/h - 17.2s
0-400m - 13.2s
0-402.33m - 13.5s
0-100-0km/h - 8.6s
Prędkość maksymalna - 287 km/h lub 176 mph

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

źródło www.sportcars2.fora.pl czyli moje forum
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Śro 8:52, 10 Sty 2007    Temat postu:

Bardzo fajny, szybki, duży samochód z tej Omegi. Poza tym nazwa... Lotus Smile Samochodzik fajny. Pomysł na temat też Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Śro 16:25, 10 Sty 2007    Temat postu:

Po pierwsze bardzo fajny temat Smile a co do samochodu tu jest.....PIĘKNY!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Śro 16:39, 10 Sty 2007    Temat postu:

Gdybym spotkał takiego na ulicy to przeszedłbym obojętnie. Niczym nie rzuca się w oczy. Może i jest to zaleta, wiem jednak, że dużą zaletą tego Lotusa są osiągi. Jak na auto z tamtych czasów, naprawdę są super Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapa




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: od bociana.

PostWysłany: Śro 17:15, 10 Sty 2007    Temat postu:

Jak dla mnie to jest po prostu szubki opel.... A ja nie lubię opli :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 18:17, 10 Sty 2007    Temat postu:

Prawie 400 konna Omega... Mniammm... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michaelw




Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:31, 10 Sty 2007    Temat postu:

Oto od jakich samochodów z naszych czasów jest szybszy bmw m3,audi s8,audi s4,jaguara xk,mercedes sl,slk,clk,cl,subaru impreza,mitschubischi lancer evo 9 porsche boxtera i cayman ale jest ich pewnie więcej

A to ciekawy filmik z omegą w roli głównej [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:24, 10 Sty 2007    Temat postu:

Szczerze mówiąc to to auto nie wzbudza we mnie emocji. Nie podoba mi się jak każda Omega A. Ot zwykła Omega, do której dodano kilka spoilerów i nakładek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin