Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Porsche 356

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 1:44, 01 Sty 2007    Temat postu: Porsche 356

Każdy z nas wie czym jest Porsche. Pewnie wielu z was wie, że firma ta powstała tak naprawdę w 1930 roku jako „Biuro konstrukcyjne pojazdów lądowych, statków morskich i powietrznych”. Wszyscy doskonale wiecie, że w 1936 roku to właśnie ta firma dostała zlecenie od samego Führera na tanie auto dla ludu. Jednak tak naprawdę pierwszym autem sygnowanym znakiem firmowym Ferry Porsche AG był model 356.
Auto to powstało w sierpniu 1948 roku. Ujrzało światło dzienne dzięki sporej zaliczce pewnych dżentelmenów, którzy wpłacili sumę na 5 aut, warto tu zauważyć, że wtedy jeszcze nie było wykonanego żadnego prototypu, który mogli by zobaczyć.
Ferdynand Porsche do projektu modelu 356 wykorzystał istniejące już auto swego autorstwa a mianowicie VW Käfer, bardziej znanego u nas jako Garbus. Oczywiście dokonał w nich pewnych zmian, jak np. odwrócił cały zespół napędowy wraz z tylnym zawieszeniem o 180 stopni.
Silnik jaki zastosował w tym aucie to znana również z Garbusa jednostka o pojemności 1,1 litra i mocy 35 koni mechanicznych. W 1949 roku po zauważeniu błędów konstruktorskich (tylnie kola miały tendencję do rozjeżdżania się) i wyprodukowaniu 49 aut Porsche wprowadził zmiany. W nowszym modelu w miejsce ramy kratownicowej wprowadzono ramę płytową, która znacznie lepiej znosiła umieszczenie silnika za tylnią osią. Oczywiście pierwszy lifting był dobrą okazją do podniesienia mocy silników, która teraz wynosiła 40KM. W 1951 roku model ten w swoim debiucie wygrał wyścig Le Manche w klasie 1100ccm. Jesienią tego samego roku pojawił się silnik o zwiększonej pojemności do 1300ccm i mocy do 44KM, po kolejnych kilku miesiącach zaproponowano klientom silnik 1,5 litra, którego moc wynosiła 55KM lub 70KM w wersji ze składanym wałem korobowym.
W kolejnym roku w skrzyniach biegów zaczęto stosować synchronizatory biegów, co było sporym ułatwieniem dla kierowców. Kolejną ważniejszą datą był rok 1955. Wówczas przeprowadzono pierwszy lifting karoserii. W stosunku do starszego modelu przednia szyba została bardziej zaokrąglona, zmniejszono rozmiar kół z 17” do 15” oraz wycofano silnik 1.1. W ofercie znajdowały się już tylko silniki 1300,1500 oraz 1600ccm, których moc wynosiła do 75KM. W 1960 roku pojawia się legendarna już dziś Carrera. Model 356 Carrera posiadał silnik 1,5 litra i mocy 100KM. Była to rewolucyjna konstrukcja. Posiadała rozrząd typu DOHC, napędzany wałkami królewskimi. Wał korbowy mógł się obracać z prędkością 8000 obrotów na minutę. Mocny silnik Carrery wymagał również mocnych hamulców. Producent wprowadził w tej wersji po raz pierwszy hamulce tarczowe wszystkich kół.

”Szóstka” produkowana była w latach 1948 – 65. Wyprodukowano w tych latach 76303sztuk + 10 dodatkowych na specjalne zamówienia miłośników modelu.
Model ten mimo znacznej ceny cieszył się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza na rynku amerykańskim gdzie trafiło prawie 75% produkcji.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Pon 3:03, 01 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kavior




Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Centrum Dowodzenia Światem

PostWysłany: Pon 1:53, 01 Sty 2007    Temat postu:

Mi się podob, nie ma co. Bardzo fajnie opisany. mr_mar, gratuluję świetnego "reportażu" Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapa




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: od bociana.

PostWysłany: Pon 14:56, 01 Sty 2007    Temat postu:

Fajny prosiaczek. Zaraz po 911 jest najładniejszym porsche. Może i nie był oszałamiająco szybki ale nie o to chodzi... on był po prostu piękny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:20, 01 Sty 2007    Temat postu:

Ponieważ bardzo mi się to auto podoba, i widze je jako jedno w ważniejszych auta w miom wymarzonym garażu to spojrzałem na ceny tych aut w niemczech. W zasadzie 50 tysięcy euro nie jest niczym dziwnym! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Pon 18:25, 01 Sty 2007    Temat postu:

ładny artykuł Smile samochód również. Jeden z najładniejszych prosiaków Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 20:26, 01 Sty 2007    Temat postu:

Kiedyś byłem szczęśliwym posiadaczem modelu tego autka... Wink
Samochód zdecydowanie jest piękny, lecz ja jednak wolałbym bardziej sportową furę Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sąsiad




Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 1412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z Zielonej Góry

PostWysłany: Pon 20:59, 01 Sty 2007    Temat postu:

Klasyk, klasyk i jeszcze raz klasyk Razz Piękne autko. Szkoda tylko, że tyle tych modeli jeździ w stanach.
Dobry tekst mr_mar Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin