Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Porsche 911 Turbo I generacji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Czw 18:31, 27 Lip 2006    Temat postu: Porsche 911 Turbo I generacji

Niektórym ludziom gdy słyszą słowo "Porsche" zaczyna bić szybciej serce. Jeszcze inni gdy słyszą "Porsche 911", chcą sprzedać wszystko, aby je mieć. A są i tacy ludzie, którzy gdy słyszą "Porsche 911 Turbo" i serce im bije bardzo, bardzo szybko Mr. Green
W tym temacie chciałbym się skupić na I generacji Porsche 911 Turbo. Samochód ten został zaprezentowany w 1974 roku (podczas kryzysu paliwowego) na salonie samochodowym w Paryżu. Pod karoserią kryła się technika dokładnie sprawdzona w wyścigach. "Dziewięćsetjedenastka" w wersji Turbo była napędzana 6-cio cylindrowym, chłodzonym powietrzem, silnikiem typu bokser. Jednostka ta rozwijała moc 260 KM przy 5500 obr./min. Osiągi jak na tamte czasy były bardzo, bardzo dobre. Auto rozpędzało się od zera do setki w 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h.
Początkowo Porsche planowało tylko niewielką produkcję nowego modelu. Jednak sprzedaż Porsche 911 Turbo, jak nazywano ten model w Europie lub Porsche 930 (było to wewnętrzne oznaczenie modelu) w Północnej Ameryce okazała się bardzo dużym sukcesem, chociaż, że samochód do tanich nie należał. W Niemczech trzeba było za Porsche 911 Turbo zapłacić 65 000 marek niemieckich.
Pierwsza generacja Porsche 911 Turbo produkowana była od 1974 do 1978 roku, kiedy do sprzedaży weszła II generacja tego modelu.

DANE TECHNICZNE:
Silnik : benzynowy
Pojemność : 2993 ccm
Cylindry : bokser 6
Turbosprężarka : KKK
Moc : 260 KM
Moment obrotowy : 343 Nm
Napęd : na tylnie koła
Skrzynia biegów : manualna, 4-ro biegowa
Dł./szer./wys. (mm) : 4291/1775/1310
Rozstaw osi (mm) : 2272
Masa : 1140 kg
V - max : 250 km/h
0 - 100 km/h (s) : 5,5

A oto fotki Porsche 911 Turbo I generacji :

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(c) text napsiałem na podstawie tekstu pod tytułem "Turbo dodaje skrzydeł" z Auto Świata, nr. 29
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Czw 19:16, 27 Lip 2006    Temat postu:

Powiem tak: samochód b.ładny żywa legenda marki Porshe. Gdy słyszę jej nazwę kojarzy mi się z tym właśnie modelem. Osiągi powiem przeciętne no, ale wystarczające hehe jednym słowem fajne autko Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapa




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: od bociana.

PostWysłany: Czw 19:20, 27 Lip 2006    Temat postu:

Co tu dużo gadać....Prawdziwy Prosiak, nie to co dzisiejsze porsche(mam na myśli cayenne i caymana). Spartańskie wnętrze, w środku głośno i niewygodnie...ale właśnie o to chodziło! Tak powinien wyglądać prawdziwy sportowy samochód!! Nie ma tu miejsca na elektryczne szyby, ABS, ESP i inne rzeczy, które podnoszą masę samochodu i psują całą frajdę z jazdy. Do tego piękne, cholernie szerokie koła (zwłaszcza z tyłu) i wielki parapet na klapie... Samochód nie był tani, ale przez to mogłeś być pewny że sąsiad nie będzie miał takiego samego...

przemekp14 napisał:
Osiągi powiem przeciętne no, ale wystarczające


Jak na tamte czasy to osiągi były więcej niż zadowalające... A po za tym do tej pory są to dobre osiągi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kurczak




Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 2336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 21:20, 27 Lip 2006    Temat postu:

Samochód... Cudo, a nie samochód. Jak powiedział Zapa "prawdziwy Prosiak" tylko czemu ten prosiak ma żabie oczy?! Te światła są jesyna rzeczą, która mi się tutaj nie podoba
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Young i Old-timery Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin