Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Euro-NCAP] Styczniowa "edycja"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Czw 19:10, 01 Lut 2007    Temat postu: [Euro-NCAP] Styczniowa "edycja"

W styczniowej "edycji" Euro-NCAP udział wzięły 4 samochody. 1 uzyskał najwyższą notę 5 gwiazdek, 2 dostały 4 gwiazdki. Niestety jeden z tych czterech samochodów dosał bardzo, ale to bardzo złą ocenę. A oto owe samochody (alfabetycznie):

CHEVROLET CAPTIVA
Duży SUV Chevroleta, model Captiva, nie uzyskał 5-gwiazdkowego wyniku. EuroNCAP odebrała Captivie punkty za budowę deski rozdzielczej, która może podczas zderzenia czołowego spowodować obrażenia ud kierowcy i pasażera. W kategorii zderzenie boczne skrytykowano niedostateczne krycie boczne kurtyną powietrzną.
Za zderzenie czołowe Chevrolet Captiva otrzymał 12 pkt (75 %), a za zderzenie boczne 17 pkt (94 %). Bezpieczeństwo dziecka oceniono 36 punktami (73 %), co zapewniło 3 gwiazdki. Za bezpieczeństwo pieszych Captiva uzyskała 3 gwiazdki (17 pkt, 47 %).
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

CHRYSLER VOYAGER
Największą niespodzianką styczniowej rundy testów zderzeniowych został Chrysler Voyager. Samochód zaskoczył nawet samych komisarzy EuroNCAP – niestety negatywnie. Poprzednią generację Chryslera Voyagera poddano testom zderzeniowym w roku 1999. Już ówczesne dwie gwiazdki za ochronę pasażerów i jedna za ochronę pieszych nie były zbyt dobrym wynikiem, jednak wtedy większość samochodów w kategorii MPV uzyskiwała podobne wyniki.
Jednak kilka lat minęło i do deformowalnej bariery uderzyła aktualna wersja MPV Chrysler Voyager. Wynik? Prawie taki sam, jak w roku 1999. Organizacja EuroNCAP była na tyle rozczarowana wynikami Voyagera, że wysłała komunikat prasowy, w którym ostro skrytykowała podejście firmy Chrysler i zaakcentowała pozytywny rozwój w zakresie bezpieczeństwa samochodów innych producentów.
Chrysler Voyager pierwotnie uzyskał dwie gwiazdki w zakresie bezpieczeństwa pasażerów, uzyskując 3 pkt za zderzenie czołowe (19 % z całości) i 17 pkt (94 %) za zderzenie boczne. W podsumowaniu Voyager uzyskał więc dostateczną ilość punktów, by otrzymać 3 gwiazdki za bezpieczeństwo pasażerów, jednak Chrysler nie uzyskał minimalnej ilości punktów za zderzenie czołowe, tak więc ostatecznie obniżono końcowy wynik o jedną gwiazdkę.
EuroNCAP na podstawie dalszych pomiarów, które wskazały nadmierne obciążenie klatki piersiowej kierowcy, zdecydowało się na odebranie także drugiej gwiazdki. Tak więc Chrysler Voyager uzyskał zaledwie jedną gwiazdkę w zakresie ochrony pasażerów. Niektóre części deski rozdzielczej zagrażają kolanom kierowcy, a pedał gazu przesunął się po zderzeniu o 288 mm.
Organizacja EuroNCAP w komunikacie podkreśla, że pierwotnie przetestowano Voyagera z lewostronnym układem kierowniczym, który w wyposażeniu podstawowym oferuje poduszkę powietrzną chroniącą kolana. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jest jednak wersja z prawostronnym układem kierowniczym bez poduszki powietrznej chroniącej kolana w wyposażeniu podstawowym. EuroNCAP przeprowadziła więc dodatkowy test z brytyjską odmianą Voyagera, a jego wyniki wykorzystano w ostatecznej ocenie.
Wersja z lewostronnym układem kierowniczym dzięki dodatkowemu airbagowi uzyskała 9 pkt za zderzenie czołowe zamiast trzech w wypadku wersji prawostronnej (teoretycznie Chrysler uzyskałby więc 4 gwiazdki za ochronę pasażerów). Organizacja umożliwiła firmie Chrysler udowodnić, że wersje z prawo- i lewostronnym układem kierowniczym oferują taki sam poziom bezpieczeństwa, niestety Chrysler nie był w stanie przedłożyć odpowiednich dowodów.
Chrysler Voyager nie uzyskał żadnej gwiazdki za ochronę pieszych.
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

VOLKSWAGEN EOS
Nowemu coupe-kabrioletowi firmy Volkswagen nie udało się uzyskać pięciu gwiazdek za ochronę pasażerów. Organizacja Euro NCAP przyznała EOS-owi za zderzenie czołowe 12 pkt (75 %), podczas którego odnotowano duże obciążenie nóg kierowcy. Za zderzenie boczne EOS otrzymał 17 punktów (94 %), przy czym 100-procentowego wyniku pozbawiły go poluzowane drzwi kierowcy.
Podczas zderzenia bocznego od strony pasażera poluzował się twardy składany dach. Nie wpłynęło to jednak na ostateczny wynik, gdyż ten aspekt nie jest uwzględniony w metodyce EuroNCAP. Za ochronę dziecka VW EOS otrzymał 4 gwiazdki za 40 pkt (82 %), a za ochronę pieszego przyznano 2 gwiazdki (13 pkt, 36 %).
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

VOLVO C30
Nowy hatchback C30 szwedzkiej marki Volvo, walczący na rynku z Audi A3 czy BMW serii 1, bez problemu przeszedł testami zderzeniowymi, uzyskując 5 gwiazdek za bezpieczeństwo pasażerów. Samochód uzyskał 15 pkt za zderzenie czołowe (94 %), 17 pkt za zderzenie boczne (94 %) i dwa punkty za sygnalizację niezapiętych pasów.
Za ochronę pasażerów dziecięcych Euro NCAP udzieliła 38 pkt (78 %), czyli 4 gwiazdki. Za ochronę pieszego Volvo C30 uzyskało 1 gwiazdkę za 9 pkt (25 %). Klatka piersiowa i głowa poddane są podczas zderzenia czołowego niewielkiemu obciążeniu, ryzykowne są tylko niektóre twarde elementy deski rozdzielczej, które zagrażają udom i łydkom pasażera.
FOTO:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

(C) roadlook.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wianek




Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 21:50, 01 Lut 2007    Temat postu:

Chevrolet i VW ladnie Smile Gorzej z Chryslerem ktory dal ciala na calej lini Laughing
A Volvo jak zawsze przeszlo testy celujaco Smile

Tylko sie tak zastanawiam po co oni zrobili kategorie ochrony pieszych Rolling Eyes Jeszcze chyba nie slyszalem zeby jakies auto uzyskalo chociaz 4 gwiazdki w tej kategorii Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poorwich
Administrator



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 4062
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy koło Poznania

PostWysłany: Pią 8:56, 02 Lut 2007    Temat postu:

Wianek napisał:
(...)Tylko sie tak zastanawiam po co oni zrobili kategorie ochrony pieszych Rolling Eyes(...)

Wg. mnie zrobili tą kategorię, o której piszesz po to, by wiedzieć pod jaki samochód rzucić się (i przeżyć), gdy będziesz przechodził na drugą stronę ulicy Wink
A tak na poważnie, to zrobili tą kategorię pewnie po to, by potrącony pieszy miał jak największe szanse na przeżycie oraz doznał możlwie najmnijeszych obrażeń. Stąd takie pomysły konstruktorów jak np. "odskakująca" na 60 mm przy spotkaniu z pieszym maska Citroena C6, która ma amortyzować upadek pieszego na nią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1556
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Perła

PostWysłany: Pią 15:24, 02 Lut 2007    Temat postu:

ja powiem tak:
Volvo: Jest to pięć gwiazdek ale martwi mnie "złamany" słupek A.
Chevrolet: A co on się tak pomarszczył?? Mniejsza z tym jak na chevroleta i tak jest ok.
Volkswagen: 4 gwiazdki to niestety nie świetny wynik tym bardziej że volkswagena stac na więcej.
Chrysler:No cóz gołym okiem widać że to kolejna porażka chryslera. Zawsze gdy go widzę wydaje sie bezpiecznym autem...ale gdy tylko przypomnę sobie ten i poprzedni test bierze mnie do niego obrzydzenie :/ Nie wiem jak można zrobić auto za taką cenę z takim poziomem bezpieczeństwa biernego :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:34, 02 Lut 2007    Temat postu:

Jak zwykle się okazuje amerykanie na końcu, najgorsze i najmniej bezpieczne auta. Nawet drzwi nie da się już otworzyć, żeby dostać się do środka. Troszkę się zastanawiam nad możliwością otwarcia drzwi w Chevrolecie, widać że się troszkę ponaginały. Co do VW i Volvo to nie mam zastrzeżeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapa




Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 1409
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: od bociana.

PostWysłany: Sob 11:00, 03 Lut 2007    Temat postu:

Voyager nigdy nie był wzorem pod względem bezpieczeństwa.... (jak zresztą żaden inny tego typu samochód) Volvo zawsze kojarzyło mi się z bezpiecznymi samochodami. Ale teraz chyba się to zmieni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin