Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania dotyczące samochodów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 0:45, 14 Lut 2009    Temat postu:

Może to chodziło o kanały bocznikowe do regulacji biegu jałowego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:54, 14 Lut 2009    Temat postu:

nie no wcześniej jest nawet napisane żeby odłączyć przewody z płynem chłodniczym- ale niewiem czy ta uwaga tyczyła sie przepustnicy czy chłodnicy

ale co do tych kanałów no to przed chwilą sprawdziłem i jest tam mowa o płycie z kanalami wodnymi
Ps. to jest silnik od Camaro o jak mi sie wydaje dość dużej pojemności także może ma przepustnicę chłodzona cieczą jaśli takie wogóle istnieją
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:09, 14 Lut 2009    Temat postu:

Być może chodzi o to, żeby schłodzić powietrze, coś na zasadzie intercoolera. Bo chłodne powietrze zajmuje mniejszą objętość, więc jest go więcej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:41, 14 Lut 2009    Temat postu:

teraz to już nie wiem niedawno zadałem pytanie czy gdy silnik pracuje na biegu jałowym to powietrze dostaje sie przez przepustnice czy jakieś specjalne kanały.
No i napisałeś mi że przez uchyloną przepustnice a teraz w jednym z ostatnich postów że do regulacji biegu jałowego służą "kanały bocznikowe do regulacji biegu jałowego"
to to powietrze jednak płynie przez te kanały bocznikowe czy przez przepustnicę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:48, 14 Lut 2009    Temat postu:

Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym zasilanie w powietrze odbywa się przez przepustnicę, ale czasami są sytuacje gdy np silnik mocno obciążamy przez włączenie klimatyzacji, ogrzeniawa tylniej szyby, podpinamy dodatkowo kable rozruchowe, żeby uruchomić inny samochód, w bagażniku jest duża tuba i potężny zestaw audio o dużej mocy, wtedy zasilania silnika przy pomocy przepustnicy i wtryskiwacza jest niewystarczające. Żeby zbilansować takie ubytki, w układzie zasilania znajduje się silniczek krokowy, który jest umieszczony właśnie w kanale bocznikowym. Jeżeli silnik na biegu luzem jest mocno obciążony, wtedy dostaje się przez taki układ dodatkowe paliwo i powietrze, żeby silnik miał wystarczającą moc na pokonanie wszystich oporów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:55, 14 Lut 2009    Temat postu:

wiem że jestem strasznie upierdliwy z tymi pytaniami ale zamiast tego kanału bocznikowego niemożna bardziej otworzyć przepustnice i zwiększyć dawkę paliwa (przecież przepustnica i wtryskiwacze w czasie jazdy zmagają się z dużo większym obciążeniem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 2:00, 14 Lut 2009    Temat postu:

Silniczek krokowy również działa w trakcie jazdy, kiedy np próbujemy gwałtownie przyspieszyć. A jeśli chodzi o Twoją sugestię, to jest ona w niektórych modelach niewykonalna, bo np otwieranie przepustnicy jest za pomocą linki. Po za tym sterowanie przepustnicą byłoby możliwe, przez zastosowanie silniczka, bo przecież już są takie układy sterowane elektronicznie, bez połączenia mechanicznego. Jednak regulacja biegu jałowego byłaby bezsensowna, gdyż każda zmiana położenia uznaczała by zmianę obrotów, co jest niekorzystne dla silnika. A silniczek krokowy może działać szybciej, skuteczniej i przede wszystim precyzniej, nie powodując zakłóceń w pracy silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 2:11, 14 Lut 2009    Temat postu:

ale przez ten kanał bocznikowy to się dostaje zawsze paliwo i powietrze (ten kanał ma jakiś dodatkowy wtryskiwacz) czy to zależy od rodzaju wtrysku czy przez kanał będzie leciało samo powietrze czy powietrze z paliwem).

Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Sob 2:12, 14 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:49, 14 Lut 2009    Temat postu:

Przez kanał leci samo powietrze, a wtrysk da więcej paliwa wtedy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:54, 15 Lut 2009    Temat postu:

a mam jeszcze pytanie odnośnie tej przepustnicy bo niby ilość wtryskiwanego paliwa zależy od położenia przepustnicy, ilości powietrza jakie przez nią przepływa i sondy lambda jeżeli pojazd taką sonde posiada.
no i mam pytanie odnośnie doboru ilości wtryskiwanego paliwa, bo jeśli wtrysk zależy od ilości przepływającego powietrza to czy nie wystarczy mu tylko ta informacja, przecież jak ten komputer sterujący bedzie wiedział ile przepływa powietrza to chyba tylko ta informacja wystarczy aby odpowiednio dobrać dawkę paliwa, a położenie przepustnicy chyba nie ma żadnego znaczenia. Bo np. w czasie upałów dawka paliwa będzie mniejsza niż w czasie mrozów (bo zimne powietrze zajmuje mniejszą objętość i więcej go dostanie sie do komory spalania i własnie wtedy zależność dawki paliwa od położena przepustnicy nie ma sensu bo przy takim samym jej uchyleniu dostanie sie do cylindra inna ilość powietrza.)


Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Nie 1:54, 15 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 2:25, 15 Lut 2009    Temat postu:

Teoretycznie ma to sens co piszesz, jednak w praktyce się to trochę rozjeżdża. Mianowicie w momecnie gdy gwałtownie wciskamy pedał przyspieszenia, mocno otworzymy przepustnicę, wtedy dostanie się dużo powietrza, ale komputer jeszcze nie skoryguje czasu wtrysku, wtedy włączy się sonda, że jest za dużo tlenu. Te wszystkie trzy elementy: przepływomierz, sonda i silniczek krokowy stanowią jedną całość, która wzajemnie się uzupełnia. Pamiętaj, że silnik nigdy nie pracuje w idealnych warunkach, zmiany obciążenia powodują, że jeden system regulacji może być za mało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:57, 15 Lut 2009    Temat postu:

a w każdych samochodach stosowany jest ten kanał bocznikowy nawet w tych nowoczesnych??
i z tego co rozumiem kiedyś pisałeś że otworzenie tego kanału bocznikowego nie powoduje zwiększenia obrotów w przeciwieństwie do większego uchylenia przepustnicy.


Ostatnio zmieniony przez tomxx92 dnia Nie 16:43, 15 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:51, 15 Lut 2009    Temat postu:

Tak mniej więcej pisałem. Przyznaję, że nie dokońca jest to prawda. Bo pewne wahnięcia prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym będą, z tym, że takich rozważaniach można je pominąć. Oczywiście tak naprawdę silniczek krokowy działa wtedy gdy obciążenie silnika jest na tyle duże, że mogłoby dojść do zatrzymania jego pracy. Więc silniczek krokowy rekompensuje ten niedobór paliwa, żeby silnik mógł pracować. I właśnie tutaj dochodzę do Twojego pytania. Silniczek krokowy, który znajduje się w kanale bocznikowym, który zwyczajnie w świecie omija przepustnicę, znajduje się w każdym silniku ZI z wtryskiem paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:38, 15 Lut 2009    Temat postu:

napisałeś że ten kanał bocznikowy omija przepustnice ale w czasie gdy kanał bocznikowy jest otwarty to przepustnica tez jest trochę uchylona.
ten kanał bocznikowy tylko uzupełnia niedobór powietrza tak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:57, 15 Lut 2009    Temat postu:

Ten kanał pozwala na przepływ pewnej ilości powietrza z pominięciem przepustnicy, która jednak gdy jest zamknięta stanowi przeszkodę dla tego powietrza. Jednak zamknięta jest tutaj skrótem myślowym, który oznacza, że pewien przepływ powietrza jest możliwy, żeby silnik mógł pracować na biegu luzem.

Ostatnio zmieniony przez Mr_Mar dnia Nie 18:59, 15 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 6 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin