Forum AutoPlus Strona Główna AutoPlus
Forum motoryzacyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania dotyczące samochodów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:10, 16 Lut 2009    Temat postu:

czyli silnik normalne na biegu jałowym pracuje na lekko uchylonej przepustnicy. W momencie gdy go obciążymy np. klimatyzacją, systemem audio to zaczyna sie otwierać kanał bocznikowy który dostarcza więcej ilości powietrza do silnika no i zostaje również zwiększona dawka paliwa. czy tak to działa.
i ten kanał otwiera sie takrze w czasie gwałtownego przyspieszania
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 2:16, 16 Lut 2009    Temat postu:

Dokładnie tak jest jak napisałeś.
P.S Czy Ty nie możesz kolego wcześniej, a raczej później? Tak np o 22-giej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:35, 16 Lut 2009    Temat postu:

a jeśli chodzi o otwieranie sie tego kanału bocznikowego w czasie gwałtownego przyspieszania to ten kanał gdy wciśniemy cały gaz to on sie wtedy otwiera całkowicie czy ten kanal może się otwiera stopniowo od najniższych obrotów silnika czy od jakiejś prędkości obrotowej np. 3tys. obrotów sie zaczyna stopniowo otwierać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:00, 16 Lut 2009    Temat postu:

Ten kanał bocznikowy otwierany jest przy pomocy silniczka krokowego, który nie ma możliwości regulacji. On tak skokowo działa, otwiera się i zamyka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:36, 16 Lut 2009    Temat postu:

czyli albo jest całkowicie otwarty albo wogóle
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:07, 16 Lut 2009    Temat postu:

Tak jest układ zero-jedynkowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomxx92




Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:50, 16 Lut 2009    Temat postu:

aha czyli otwiera sie tylko przy maksymalnym wciśnięciu gazu? czy przy prawie całym gazie też?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:55, 16 Lut 2009    Temat postu:

Otwiera się zawsze wtedy kiedy obciążenie silnika jest większe niż by mógł sobie poradzić sam układ zasilania. Nie musi to być pełne otwarcie przepustnicy. Taki silniczek jest sterowny m.in podcisnieniowo z kolektora ssącego. To może być powiedzmy otwarcie przepustnicy do połowy, ale na tyle gwałtowne, że może wystąpić niedobór siły napędowej w silniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:55, 17 Lut 2009    Temat postu:

Co to jest podwójne sprzęgło? Kiedy się takie stosuje?
i jeszcze jedno: co to znaczy że skrzynia jest twarda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:01, 17 Lut 2009    Temat postu:

A możesz napisać, gdzie się spotkałeś z takimi określeniami? Jeśli chodzi o sprzęgło to może to być sprzęgło wielotarczowe, albo podwójne wysprzęglanie, albo układ spotykana w skrzyniach VW tych nowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:18, 17 Lut 2009    Temat postu:

Ciezko mi podać konkretnie gdzie. O podwojnym sprzegle słyszalem w autach sportowych czy tuningowanych
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:21, 17 Lut 2009    Temat postu:

To zapewne chodzi o sprzęgło wielotarczowe, które ma przenieść większe momenty obrotowe, niestety sam od jakiegoś czasu poszukuję choćby zdjęcia jak ono jest zbudowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Albee




Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 788
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:23, 17 Lut 2009    Temat postu:

W samochodach prawdziwie wyścigowych zdarzają się nawet trójtarczowe sprzęgła.

Słyszałem też, że jeden z moich znajomych miał w swoim skuterze zamontowane sprzęgło czterotarczowe. Nie wiem ile w tym prawdy.

Zwiększanie ilości tarczy zmniejsza ich uślizg przy zmianie biegu, a także obciążenie przypadające na każdą tarczę, co przekłada się na ich większą żywotność.


Ostatnio zmieniony przez Albee dnia Wto 18:45, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mr_Mar
VIP



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:35, 17 Lut 2009    Temat postu:

W skutrze też mogło być wielotarczowe sprzęgło. Tam ważne jednak są jego mniejsze rozmiary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stan1906




Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:40, 19 Lut 2009    Temat postu:

Dzięki Wink
Jak działa pompa ABS? Po co w ogole ona jest i jak wiąże się z tym że blokowane są koła podczas hamowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum AutoPlus Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
Strona 7 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin